• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5506 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۳ خرداد

حسن روشن در گفت‌وگو با «اعتماد»:

فعلا همين كه خارجي‌ها از تيم ملي رفتند خوب است!

مايلي‌كهن اغراق كرد

گروه  ورزش

به گزارش «اعتماد»، تيم ملي فوتبال كشورمان در اولين ‌ديدار خود در مسابقات كافا به مصاف تيم ملي افغانستان مي‌رود. حسن روشن يكي از پيشكسوتان فوتبال ايران درخصوص اين ديدار به خبرنگار اعتماد گفت: «فارغ از هر نتيجه‌اي اين بازي خوب است. از اين‌ جهت كه كادرفني بتواند تيم را بشناسند.» خبرنگار «اعتماد» از روشن پرسيد براي شناخت از بازيكنان و تركيب بهتر نبود به مصاف تيم‌هاي قوي‌تري برويم كه وي پاسخ داد: «دعوت از اين تيم يا حضور در اين بازي‌ها انتخاب ما نبود و اين وضعيت پيش آمد و در اين شرايط نبايد به نتيجه فكر كرد و بايد سعي كنيم تيم را بشناسيم. كادر و اعضاي تيم جديد هستند، وقتي شناخت كافي به وجود بيايد بعد بهتر مي‌توانيم مقابل تيم‌هاي بزرگ بازي كنيم. اگر شناخت از تيم‌ نباشد به مصاف تيم‌هاي بزرگ برويم درست نيست.» او افزود: «حالا كه از روي اجبار است كه به مصاف تيم‌هايي مثل قرقيزستان و افغانستان برويم خب در اين شرايط موقعيت خوبي است كه براي شناخت تيم ‌مي‌شود از آن استفاده كرد.»

يكي از گلزنان برتر تاريخ فوتبال ايران درباره نفرات دعوت شده به تيم ملي گفت: «نمي‌دانم چه افرادي دعوت شدند. به هر حال تصميمي بود كه كادرفني گرفته و خيلي هم‌ خوب است. ‌منتها هرقدر زيادتر دعوت كند كارش سخت‌تر مي‌شود. با شناخت از قديمي‌ها و جوانان آينده‌دار ان‌شاءالله كه بتواند يك تيم‌ خوب درست كند براي جام ملت‌ها و جام‌جهاني و المپيك!»
روشن درباره قياس نحوه آماده‌سازي اين تيم ‌ملي و در دوراني كه خودش عضو تيم‌ ملي بود، پاسخ داد: «شرايط فرق مي‌كرد. ما زماني كه مي‌خواستيم در جام ملت‌ها حضور پيدا كنيم قبلش در المپيك آسيايي قهرمان شده بوديم و اما مرحوم آشتياني و مرحوم كاشاني و آقاي جباري خداحافظي كرده بودند و تغيير نسل داده بوديم. اينها ستاره‌هاي بزرگي بودند اما با خداحافظي آنها خلأيي ايجاد نشد كه هيچ، آينده‌نگري هم شد. آن تيم‌ با قهرماني بازي‌هاي آسيا وارد جام ملت‌ها شد اما الان ده، بيست، سي سال است كه قهرمان آسيا نشديم. بازي‌هاي سال ۱۹۷۶ كه در تهران برگزار شد و قهرمان شديم تيم‌مان نهايت يك يا دو تغيير داشت اما الان اين تيم را نشناختيم. براي همين مي‌گويم فرقي ندارد جلوي ضعيف يا قوي بازي كنيم اول بايد تيم خودمان را بشناسيم و بعد با تيم‌هاي بزرگ بازي كنيم.»
پيشكسوت باشگاه استقلال درخصوص اظهارات مايلي‌كهن عليه قلعه‌نويي گفت: «عنايتي را مي‌شناسم اما بقيه اعضا را نمي‌شناسم، هر كسي را انتخاب كردند وظيفه‌شان را هم بگويند. اين حق سرمربي است كه‌ كادر خودش را انتخاب كند چون بعد بايد جواب بدهد اما مثلا وظيفه رحمان رضايي يا آندو تيموريان در تيم‌ ملي چيست؟ شخصا از اينكه كادر ما از خارجي‌هاي بي‌كفايت و نالايق خارج شده خيلي خوشحالم. اما تعيين تكليف شود اينها كه آمدند چه كار قرار است انجام ‌دهند؟ بگويند اينها چه كار مي‌خواهند كنند؟» روشن ادامه داد: «اما معمولا تفاهم بايد بين تيم اميد و بزرگسالان باشد. در زمان ما يكي بود آقاي مهاجراني اين وظيفه را برعهده داشت اما حالا كه دو نفر هستند بايد خيلي تفاهم داشته باشند. به نظرم در حرف‌هاي مايلي‌كهن اغراق بود به خصوص حالا كه دست خارجي‌ها از تيم‌ ملي قطع شده است. الان فقط بايد حمايت كرد كه پس‌فردا اگر نتيجه نگرفتند آن زمان مي‌شود انتقاد كرد. الان همه كار دل‌شان مي‌خواهد انجام مي‌دهند و ما نبايد واقعا حرفي بزنيم اما فعلا نبايد انتقاد كرد!» 
روشن درباره شانس موفقيت تيم ملي در جام ملت‌ها به خبرنگار «اعتماد» گفت: «الان تا زماني كه تيم ملي شسته و رفته نشده و نفراتش مشخص نشده نمي‌توانيم چيزي بگوييم. قطعا عربستان و تيم‌هاي مدعي هم تغييراتي دارند اما نه مثل ما. ما احتمالا نصف تيم را عوض مي‌كنيم. ميانگين سني بازيكنان تيم ملي ما در جام جهاني بالا بود. بايد تيم ملي را براي جام‌ ملت‌ها و نهايتا جام‌جهاني جوان كنيم.» روشن در پايان گفت: «من حقيقت را مي‌گويم. خيلي‌هاي ديگر هم ‌وقتي ناراحت مي‌شوند حرف‌هاي خودشان را مي‌زنند اما بايد صبر كرد و ديد اينهايي كه حرف مي‌زنند درست در مي‌آيد يا نه. الان در هر شرايطي، دوست و دشمن به خاطر اينكه دست خارجي‌ها را از تيم ملي كوتاه كرديم حمايت كنند تا اينكه سرفرصت...»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون