• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5516 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۴ تير

ادامه از صفحه اول

وضعيت بغرنج پوتين

خيلي از كشورها از جمله امريكا، بريتانيا و فرانسه موضع‌گيري‌هاي جديدي كردند. اين لطمه بزرگي براي ولاديمير پوتين بود. در اين جنگ فرسايشي كه در اوكراين ادامه دارد، اين وقايع هرچند موقتي بيش از پيش موقعيت پوتين را تضعيف مي‌كند و ممكن است باعث ريزش نيروهاي نظامي و امنيتي وفادار به پوتين بشود. ولوديمير زلنسكي، رييس‌جمهور اوكراين خيلي علاقه‌مند بود كه اين موضوع گسترش و استمرار بيشتري داشته‌ باشد و به همين دليل از اين اتفاق‌ها استقبال كرد. بعد از يكسال و نيم از آغاز جنگ اوكراين هم هزينه‌هاي مالي باعث مشكلات اقتصادي در روسيه شده است، هم تلفات ده‌ها هزار نفري جنگ آثار اجتماعي در اين كشور به جا گذاشته است و هم تحريم‌ها، جايگاه بين‌المللي روسيه را تحت‌تاثير قرار داده است.  اگر اين شورش ادامه پيدا مي‌كرد، وضعيت در روسيه بسيار مشكل مي‌شد، چرا كه گروه واگنر يك گروه مزدور است كه با جنگ‌هاي چريكي و شهري بسيار آشنا است. اين اتفاقات شرايط روسيه را در نقطه انجمادي قرار داده است كه وضعيت را براي كادر رهبري اين كشور بسيار مشكل مي‌كند.


سازمان نظام معلمي ضرورت امروز

مانند سازمان نظام پزشكي، سازمان نظام پرستاري، سازمان نظام مهندسي و...
ماموريت اين سازمان‌ها، همكاري با دستگاه مربوطه و ارايه خدمات تصدي‌گري است كه قبل از تشكيل سازمان توسط عوامل دولتي انجام مي‌شده است.
در آموزش و پرورش با حضور قريب به يك ميليون نفر معلم و پيرامعلم (كاركنان آموزش و پرورش كه در مشاغل غيرمعلمي انجام وظيفه مي‌كنند) ضرورت تاسيس «سازمان نظام معلمي» بيش از ساير نهادها و وزارتخانه‌ها حس مي‌شود.
این سازمان می‌تواند وظایف زیر را عهده‌دار شود:
اگر تعريف زير را براي سازمان معلمي بپذيريم:
«سازمان نظام معلمي» سازماني است غيردولتي، صنفي، تخصصي، غيرسياسي، غيرانتفاعي و داراي شخصيت حقوقي مستقل. وظايف زير را مي‌توان به عنوان بخشي از وظايف سازمان مطرح كرد:
1- سنجش صلاحيت‌هاي تخصصي و حرفه‌اي معلمان
2- صدور كارت عضويت و شماره نظام معلمي
3- نظارت بر كيفيت كار تخصصي و حرفه‌اي معلمان
4- اجراي برنامه‌هاي آموزشي مداوم
و...
در رتبه‌بندي معلمين اگر اين سازمان وجود داشت، بررسي صلاحيت‌ها را به راحتي و با استقلال راي مي‌توانست انجام داده و جلوي تنش‌ها را بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون