• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5517 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۵ تير

پاي انتخابات و تنهايي رييس وسط است

پشت پرده جدا نشدن رسمي دبير و سوريان

اميررضا احمدي

چند سال پيش وقتي نام عليرضا دبير براي حضور در انتخابات فدراسيون كشتي مطرح شد، يكي از افراد اصلي كه به عنوان يك وزنه در كنار قهرمان المپيك سيدني قرار گرفت و باعث شد آراي او به طرز چشمگيري بالا برود، حميد سوريان بود. مرد هفت مداله كشتي فرنگي ايران كه رفاقتي ديرينه با دبير دارد، از همان ابتدا در كنار او بود و در ادامه بر صندلي نايب‌رييسي فدراسيون نشست و دست راست رييس شد. با اين وجود آبان ماه سال گذشته بود كه سوريان، از پست نايب‌رييسي استعفا داد و حالا با گذشت بيش از 7 ماه از اين موضوع، تكليف پست نايب‌رييسي مشخص نشده و فدراسيون كشتي هم هر بار به اين موضوع واكنش نشان داده اعلام كرده استعفاي سوريان پذيرفته نشده و او مشغول به كار است.


يك بام و دو هوا به ضرر كشتي
اگرچه فدراسيون كشتي و شخص عليرضا دبير هربار استعفاي سوريان را تكذيب مي‌كنند، اما همه‌ چيز حكايت از جدايي سوريان و ترك اتاق نايب‌رييسي دارد اما سوالي كه مطرح است اين است كه چرا خود سوريان و فدراسيون سياست يك بام و دو هوا را درپيش گرفته‌اند؟ سوريان نشان داده گاه و بي‌گاه در بزنگاه‌هاي مهم همچون درگيري بين اميرحسين زارع و كامران قاسمپور، به مدد فدراسيون مي‌رود تا كار را پيش ببرد اما اين كار رفاقتي، با كار نايب‌رييسي كه در واقع همه امور كشتي فرنگي را برعهده دارد فرق مي‌كند. از طرفي وضعيت كشتي ايران در سال‌هاي اخير حساس شده و باتوجه به پيش رو بودن رقابت‌هاي مهمي از جمله گزينشي المپيك، بازي‌هاي آسيايي و در ادامه المپيك (در صورت ابقاي دبير در پست رياست)، خالي ماندن سمت نايب‌رييسي نمي‌تواند توجيه منطقي داشته باشد. اما فدراسيون كشتي و در راس آن دبير نشان داده‌اند كه تمايلي به باز كردن اين موضوع ندارند و براي‌شان مهم نيست تكليف نايب‌رييس چه بشود!


تنهايي رييس و انتخاباتي كه نزديك است
وقتي عليرضا دبير روي كار آمد، مهره‌هاي كارآمد زيادي در اطرافش بودند؛ از خود سوريان گرفته تا غلامرضا محمدي، محمد بنا، عبدالله عزيزي (رييس سابق هيات تهران) و...  طي چهار سال اول رياست دبير، تقريبا به جز سوريان كه گهگاهي به فدراسيون سر مي‌زند و بنا كه حكم مشاور گرفته، بقيه كنار رييس نيستند و همين موضوع مي‌تواند در آستانه انتخابات برايش نگران‌كننده باشد تا جايي كه بعد از اختلاف بين رييس فدراسيون و رييس سابق هيات تهران، عبدالله عزيزي علنا اعلام كرد در انتخابات گذشته به اعتبار سوريان به دبير راي داده است. همين موضوع نشان‌دهنده اهميت حضور سوريان براي دبير است هر چند كه او ماهي يك‌بار يا كمتر به فدراسيون برود. به خصوص در فاصله كم تا انتخابات فدراسيون كه دبير ياران سابق را تا حد زيادي از دست داده و حالا مي‌تواند تنها اميدش را به حضور قهرمان المپيك لندن گره بزند تا دوباره آراي مخالف را به سمت او جذب كند و مهر تمديد را پاي رياست خود ببيند. به همين دليل هم احتمالا دبير تا انتخابات پيش رو منتظر بماند و پس از آن در صورت ابقا و عدم تمايل حميد به حضور در پست نايب‌رييسي، براي دوره بعدي رياستش نايب جديدي انتخاب كند. موضوعي كه باز هم همان سياست يك بام و دو هواست. از طرفي دست فدراسيون براي پست حساس نايب‌رييسي در پوست گردو گذاشته شده و از طرفي دبير نمي‌خواهد تا انتخابات كسي را برگزيند تا بتواند به اعتبار تنها رفيقي كه در كنارش مانده، رياست خود را تمديد كند و بعد از آن به فكر چاره براي اين دردسر بزرگ باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون