• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5520 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۰ تير

آيت‌الله نوري‌همداني:

مسوولان اجرايي آمار‌هايي مي‌دهند، ولي در جامعه جور ديگر ديده مي‌شود

نبايد توجيه‌گر عمل اشتباه فلان مسوول باشيم

 آيت‌الله نوري‌همداني بيان كردند: ما نبايد توجيه‌گر عمل اشتباه فلان مسوول باشيم و هيچ كسي حق ندارد مردم را نااميد كند. ما مشكلات مردم را تا حد ممكن اطلاع‌رساني مي‌كنيم و تذكر مي‌دهيم و خودمان هم اين مشكلات را درك مي‌كنيم.
آيت‌الله نوري‌همداني در ديدار جمعي از فضلاي حوزه علميه ضمن محكوم كردن اهانت به قرآن كريم گفتند: امروز دنياي استكبار بيش از هر زمان ديگري مشغول اسلام‌ستيزي است و به گمان خود با اهانت به مقدسات مي‌تواند به مقصود خود دست بيابد و در اين بين سازمان‌هاي مدعي آزادي و حقوق بشري با سكوت خود فضا را براي اين جريان فراهم‌ مي‌كنند. سران كشورهاي اسلامي و مردم مسلمان به هر نحو ممكن بايد انزجار خود را نسبت به اهانت قرآن كريم اعلام بدارند.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت فرهنگ افزودند: شكي نيست كه امروز مردم با مشكلات اقتصادي فراواني روبه‌رو هستند؛ اما در اين بين نبايد مسائل فرهنگي كشور به فراموشي سپرده شود. انسان تاسف مي‌خورد از اينكه عده‌اي نسبت به مسائل ضد فرهنگي تذكر مي‌دهند ولي متولي فرهنگ به راحتي افراد را متهم مي‌كند كه اينها مي‌خواهند جامعه‌ را دوقطبي كنند.
اين مرجع تقليد در ادامه بيان كردند: عده‌اي مي‌خواهند اين‌گونه وانمود كنند كه متدينين با شادي مخالف هستند در حالي كه اين‌گونه نيست مردم به تفريحات سالم احتياج دارند و اين وظيفه متوليان فرهنگي كشور است‌ كه زمينه‌هاي اين امر را فراهم كنند، البته شادي مردم زماني محقق مي‌شود كه مشكلات اقتصادي و معيشتي آنها حل شود.
حضرت آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به سخنان رهبري در جمع مسوولان قضايي كشور مبني بر داشتنِ خروجي در كار اظهار داشتند: اين سخن ايشان بسيار دقيق بوده است و بايد اجرايي شود، چون بعضي از مسوولان اجرايي آمارهاي مي‌دهند ولي در جامعه جور ديگر ديده مي‌شود.
ايشان در پايان خاطرنشان كردند: ما وظيفه داريم از اصل نظام و انقلاب و رهبري دفاع كنيم ولي نبايد توجيه‌گر عمل اشتباه فلان مسوول باشيم، بله! هر كسي به مردم و نظام و انقلاب صادقانه خدمت كرد بايد حمايت شود هيچ كس حق ندارد مردم را نااميد كند. امروز بايد همه با هم وحدت داشته باشند، اختلاف بسيار مضر است و در اين ميان وظيفه ما طلبه‌ها سنگين است. ما بايد در كنار مردم باشيم و رنج آنها را بفهميم. بنده به عنوان يك طلبه در حوزه علميه قم بايد عرض كنم از شما مي‌خواهم به مردم اطلاع‌رساني كنيد ما مشكلات آنها را تا حد ممكن اطلاع‌رساني مي‌كنيم و تذكر مي‌دهيم و خودمان هم اين مشكلات را درك مي‌كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون