• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5520 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۰ تير

رييسي از حل تنش آبي در 3 هزار روستا خبر داد

برنامه‌ريزي شده ظرف دو سال مشكل آب ۱۰ هزار روستا رفع شود

در شرايطي كه بحران كم‌آبي طي ماه‌ها و هفته‌هاي اخير مشكلات زيادي را در كشور ايجاد كرده و باعث مهاجرت داخلي ده‌ها هزار ايراني شده، سيدابراهيم رييسي در جمع مردم رفسنجان در مصلاي امام خامنه‌اي اين شهر از حل مشكل آبي 3 هزار روستا در كشور و برنامه‌ريزي براي حل مشكل آبي 10 هزار روستا در آينده خبر داد.
وي خاطرنشان كرد: در دولت براي رفع مشكل تنش آبي برنامه‌ريزي كرديم ده‌ها هزار روستا را هدفگذاري كرديم و در قريب به دو سال عمر دولت تنش آبي سه هزار روستا حل شده و آبرساني و برنامه‌ريزي شده كه ظرف دو سال آينده بقيه روستاها را تا 10 هزار روستا رفع مشكل آبي شوند و حتما با كار جهادي كه امروز در كشور انجام مي‌گيرد، ميسر خواهد شد.
وي با اشاره به بازديد از طرح آبرساني به رفسنجان گفت: از بهمن ماه سال گذشته كه كار آغاز شده تاكنون 64 كيلومتر از اين مسير لوله‌گذاري شده و كار با سرعت ادامه دارد و امروز كه بازديد كردم باتوجه به گزارشاتي كه از وضعيت آب در رفسنجان داشتم عرض كردم در كنار سه جبهه كاري كه آبرساني به كرمان هست يك جبهه ديگر از امروز فعال شود، جبهه آبرساني به رفسنجان. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: ما قرار شد در دولت با فعل ماضي حرف بزنيم امروز تصميم گرفته شد و اعتبار تامين شد و كار در دست اقدام است و مردم در جريان اقدامات انجام شده قرار خواهند گرفت. درخصوص برق به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه مشكلي براي باغات كشاورزي ايجاد نشود كه كشاورزان بتوانند محصول خوبي برداشت كنند. وي خاطرنشان كرد: نكته ديگري كه براي رفسنجان مهم است؛ هويت رفسنجان است، اين هويت بايد توسط جوانان، دستگاه‌هاي فرهنگي و فرهنگساز هم حفظ شود و هم روزبه‌روز ارتقا پيدا كند كه اين هويت برخاسته از همين نمازهاي جمعه، مساجد و تكاياست، از ياحسين(ع) و يازهرا(ع) گفتن است و اين هويت را ما همواره در تاريخ رفسنجان مي‌بينيم. هويت دين‌مداري و روحيه انقلابي كه اين روحيه همواره بايد حفظ شود يعني نسل‌ها و عصرها اين هويت را حفظ كنند و دستگاه‌هاي فرهنگي كه مكلفند تلاش كنند و اين سرمايه عظيم است كه جوان را حفظ و در مقابل تهاجم فرهنگي دشمنان اين هويت مي‌تواند جوان را صيانت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون