• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5526 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۷ تير

ناكامي سروقامتان از رسيدن به دور حذفي ليگ ملت‌ها با شكست مقابل قعرنشين

واليبال ايران بردن را فراموش كرده است!

تيم ملي واليبال ايران در دومين بازي خود از هفته سوم و پاياني مسابقات ليگ ملت‌هاي واليبال مقابل بلغارستان قعرنشين قرار گرفت و با نتيجه ۳ بر ۲ شكست خورد. اين بازي در پنج ست و به ترتيب با نتايج ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱ به سود بلغارستان تمام شد.
با اين نتيجه صعود ايران به دور حذفي ليگ ملت‌هاي 2023 منتفي شد. در اين بازي كه ساعت 7 صبح روز گذشته برگزار شد، در ست نخست اين ديدار، ايران عملكرد خوبي از خود نشان داد و توانست با دفاع خوب روي تور سيد محمد موسوي، كار را براي حريف دشوار كند تا اين ست براي ايران با نتيجه ۲۵ بر ۲۱ به پايان برسد. در ست دوم، بلغارستان توانست امتياز نخست را به نام خود كند. اين تيم در ادامه مسابقه بهتر از ايران بود و موفق شد با اشتباهات ملي‌پوشان واليبال ايران اين ست را به نام خود كند و با نتيجه ۲۵ بر ۲۱ به پيروزي برسد. در ست سوم بلغارستان بازي را بهتر شروع كرد و در امتيازات ابتدايي از ايران پيش افتاد. واليبال ايران در اواسط اين ست موفق شد به بازي برگردد و در آخر با نتيجه ۲۵ بر ۲۲ به پيروزي رسيد تا ايران در ست شماري ۲ بر ۱ از حريف خود پيش باشد.
در ست چهارم و در امتيازات ابتدايي، ايران از حريف خود عقب بود و با اينكه در امتياز 13 به حريف رسيد اما در ادامه با نتيجه ۱۹ بر ۱۵ از بلغارستان عقب افتاد و بلغارستان با نتيجه ۲۵ بر ۲۲ به پيروزي رسيد.
در ست پنجم و با وجود رفت و برگشت‌ها ايران در امتياز 11 با رقيب مساوي كرد اما از دست دادن 4 امتياز پياپي باعث شد واليباليست‌هاي كشورمان در عين ناباوري با نتيجه 15 بر 11 شكست بخورند و در مجموع 3 بر 2 بازنده بازي لقب  بگيرند. 
باتوجه به اينكه ۷ تيم برتر اين مسابقات به علاوه لهستان ميزبان به دور بعدي اين رقابت‌ها صعود خواهند كرد، تيم ملي واليبال ايران با اين شكست به‌طور كلي شانس صعود به مرحله بعدي را از دست داد. عدم توانايي ايران در صعود به دور حذفي با وجود مشكلاتي كه كشور امريكا در دادن ويزا براي برخي بازيكنان اصلي و سرمربي تيم به وجود آورد انتقادات زيادي را به وجود آورده است. در سال‌هاي گذشته كمتر پيش آمده بود كه ايران نتواند بين 8 تيم برتر نهايي دور گروهي ليگ ملت‌ها قرار بگيرد. علاقه‌مندان به واليبال هم انتظار داشتند بچه‌هاي تيم ملي دست‌كم بتوانند از سد قعرنشين ليگ ملت‌ها يعني بلغارستان بربيايند اما اين اتفاق نيفتاد. 
روز گذشته بيانيه فدراسيون جهاني واليبال در مورد فريز شدن امتيازات ايران به دليل در اختيار نداشتن همه نفرات اصلي منتشر و مشخص شد نتايج ايران در امريكا كه تاكنون با دو شكست برابر فرانسه و بلغارستان همراه بوده در رده‌بندي كلي برترين‌ تيم‌هاي جهان لحاظ نخواهد شد. با اين وجود اين سطح از عملكرد و نتايج به دست آمده ترديدهاي جدي در مورد ‌آينده تيم ملي واليبال و همچنين شانس كسب سهميه المپيك به وجود آورده است. 
عليرضا طلوع كيان مربي تيم ملي پس از شكست ۳ بر ۲ تيم ملي ايران مقابل بلغارستان در هفته سوم ليگ ملت‌هاي ۲۰۲۳، گفت: به بازيكنان خسته نباشيد مي‌گويم. من در هر دو مسابقه تلاش مضاعف، جنگندگي و انرژي خوبي را در تيم ديدم، اما بردن واليبال را يادمان رفته است. فقط نبايد واليبال بازي كرد؛ گاهي امتيازهايي وجود دارد كه مي‌توان بازي را تمام كرد كه متاسفانه بازيكنان در لحظات حساس اشتباهاتي دارند كه جبران‌ناپذير است و به تيم لطمه مي‌زند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون