• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5529 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۰ تير

وزن دنيا

شماره‌ بيست و هفتم مجله‌ «وزن دنيا» با بررسي پيوند سينما و شعر، با دقت در آثار شاعرانِ سينماگر منتشر شد.
در معرفي اين مجله عنوان شده است: « در اين شماره‌، مي‌توانيم از شاعران استان‌هاي تهران، آذربايجان‌شرقي، اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان‌جنوبي، قم، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، مازندران، يزد و همزبانان شعر بخوانيم.
در بخش «تعريف و تبصره» شماره‌ ۲۷، در پرونده‌اي مفصل به بررسي پيوند سينما و شعر، با دقت در آثار شاعرانِ سينماگر پرداخته‌ايم. آنوشا نيك‌سرشت دبير اين پرونده در يادداشتي به كندوكاو در پيوندهاي زيبايي‌شناختي شعر و سينما پرداخته است. اميد بلاغتي در يادداشتي در پي پاسخ به اين پرسش است: وقتي از سينماي شاعرانه حرف مي‌زنيم از چه چيزي حرف مي‌زنيم؟ روبرت صافاريان در يادداشتي نظريه‌پردازي‌ها درباره‌ سينماي شاعرانه را بررسي كرده است. همچنين در ادامه‌ اين پرونده، ميترا فردوسي گفت‌وگويي با گراناز موسوي شاعر و سينماگر، با موضوع «خلاقيت سينماي شاعرانه ايراني در چندلايه كردن بيان و مبارزه با سانسور» داشته است. روجا چمنكار در يادداشتي درباره‌ سينماي فرخ غفاري و پاسخ به اين پرسش كه او چگونه شعر را به سينما پيوند زد، نوشته است. 
در ادامه‌ بخش سينماگرانِ شاعر، سيدحميد شريف‌نيا از هوشنگ‌آزادي‌ور و سحر خوشنام از كبرا سعيدي (شهرزاد) نوشته‌اند. فرزاد شمس‌آوري در همين بخش از بكتاش آبتين و آنا پناهي از حسين پناهي نوشته‌اند. علي قنبري نيز در يادداشتي پيوند شعر و سينماي مستند را بررسي كرده است».
شماره‌ بيست و هفتم «وزن دنيا» در ۲۰۴ صفحه و با قيمت ۱۵۰ هزار تومان در كتاب‌فروشي‌ها و كيوسك‌هاي مطبوعاتي معتبر در دسترس مخاطبان شعر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون