• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5544 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۸ مرداد

كارگردان تاپ گان ماوريك، پروزا را به پيست اتومبيلراني مي‌آورد

بازگشت فرمول يك به پرده سينماها؛ اين ‌بار با برد پيت

جوزف كوسينسكي، كارگردان فيلم پرتماشاگر تاپ گان: ماوريك اين‌ بار وارد دنياي فرمول يك شده و اين كار او علاقه‌مندان به اين رشته ورزشي و سينما را بسيار هيجان‌زده كرده است. مخصوصا وقتي فهميدند ستاره اين فيلم برد پيت است. نيويورك‌تايمز در حاشيه برگزاري گرندپري بريتانيا گزارشي در رابطه با توليد اين فيلم منتشر كرده كه بسيار خواندني و جذاب است. 
به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از نيويورك‌تايمز، يك فيلم جديد اكشن در حاشيه گرندپري در حال فيلمبرداري است و با كمك لوئيس هميلتون توسط كارگردان فيلم «تاپ گان: ماوريك» ساخته مي‌شود.
هاليوود در طول سال‌ها فيلم‌هايي با محوريت مسابقه اتومبيلراني توليد كرده است. «Grand Prix»، «Le Mans»، «Days of Thunder» و «Ford v Ferrari» وجود داشته‌اند.
جديدترين اثر كه البته هنوز بدون عنوان است با همكاري استوديوهاي اپل، پلان بي‌اينترتينمنت و جري بروكهايمر فيلمز در دنياي فرمول 1 ساخته مي‌شود. درباره تيم خيالي APXGP و دو راننده آن، ساني هيز و جاشوا پيرس، با بازي برد پيت و دامسون ادريس.
او در مصاحبه‌اي با Sky Sports F1 گفت: پيت نقش «مردي را بازي مي‌كند كه در دهه 90 مسابقه مي‌داد. كسي كه تصادف وحشتناكي داشت و بعد از اين عرصه ناپديد مي‌شود و سپس در رشته‌هاي ديگر مسابقه مي‌دهد».
دوست او با بازي خاوير باردم، مالك تيم است. آنها آخرين تيم هستند؛ در رتبه‌هاي 21، 22 در جدول. آنها حتي يك امتياز كسب نكرده‌اند تا اينكه يك پديده جوان كه توسط دامسون بازي مي‌شود، وارد مي‌شود و حضور او جنجال‌هاي زيادي در پي دارد.
كارگردان فيلم، جوزف كوسينسكي است. كسي كه از جمله فيلم‌هايش مي‌توان به «تاپ گان: ماوريك»، «ترون: ميراث» و «فراموشي» اشاره كرد. او گفت كه از طرفداران «گراند پريكس» و «لمانز» بوده است.
او گفت: «ما در مسابقات واقعي با رانندگان واقعي درگير شديم و اين مطمئنا مساله الهام‌بخشي براي من در ايده‌پردازي اين پروژه بود كه تقريبا دو سال از پيش‌توليد آن مي‌گذرد». او ادامه داد: «من انجام پروژه‌هاي بلندپروازانه را دوست دارم و اين احتمالا بلندپروازانه‌ترين پروژه‌اي است كه تا به حال انجام داده‌ام. هدف ما ساختن يكي از معتبرترين فيلم‌هاي مسابقه‌اي است.»
در پيست سيلورستون براي جايزه بزرگ بريتانيا و در پيست هونگارورينگ براي جايزه بزرگ مجارستان، اولين بازديد از پيست‌هاي متعددي كه عوامل فيلم در سال جاري مي‌خواهند در آنجا فيلمبرداري كنند، صورت گرفت. تيم خيالي APXGP يك گاراژ در پيت لين را اشغال كرد، جايگاه تايمينگ ديوار گود خود را داشت و موتورخانه در پادوك.
اين تيم در آخر هفته با اتومبيل‌هاي مشكي و طلايي در مسير حركت كردند. تيم كوسينسكي روي يك نسخه از مرسدس AMG كار كرد تا بتواند اتومبيل‌هاي فرمول 2 را به يك نسخه مشابه فرمول 1 تبديل كند. ماشيني كه داراي 15 پايه دوربين است.
دوربين‌هاي قرار گرفته در اطراف پيست، فيلم‌هاي مسابقه‌اي در چندين گرندپري در طول فصل را ضبط مي‌كنند و با استفاده از تكنيك‌هاي توسعه يافته در فيلمبرداري «Top Gun: Maverick»، اتومبيل‌هاي APXGP به نظر مي‌رسد كه در يك مسابقه هستند.
برد پيت گفت: «فيلم بايد تا جايي كه مي‌توانيم معتبر باشد. دوربين‌ها را مي‌بينيد كه در سراسر ماشين نصب شده‌اند. عكس‌ها هم هستند. شما هرگز سرعت را نديده‌ايد، هرگز نيروهاي گرانشي مانند اين را نديده‌ايد. واقعا هيجان‌انگيز است.»
لوئيس هميلتون، راننده مرسدس بنز و هفت بار قهرمان فرمول 1، يك تهيه‌كننده اجرايي است كه با كوسينسكي همكاري مي‌كند تا به اصالت فيلم كمك كند.
هميلتون گفت: «من با جو وقت زيادي گذراندم و سعي كردم مطمئن شوم بهترين موقعيت‌هاي دوربين را داريم. نرخ فريم متفاوت است، بنابراين سريع‌تر به نظر مي‌رسد، سريع‌تر از تلويزيون. شما خواهيد ديد كه جو با جت‌هاي جنگنده در «Top Gun: Maverick » چه كرد. اين يك كار بسيار حماسي بود. آوردن آن فناوري و ديدگاه به دنياي ما (فرمول يك)، شگفت‌انگيز خواهد بود.»
هميلتون تحت تاثير مهارت‌هاي رانندگي پيت قرار گرفته است. اين بازيگر 59 ساله قبل از اينكه به فرمول 2 برسد، براي اين نقش با راندن ماشين در كارتينگ و ماشين‌هاي چرخ‌ باز آموزش ديد.
هميلتون گفت: «ما يك روز را با هم در يك پيست در لس‌آنجلس تمرين انجام داديم و عملكرد او در مقايسه با كسي كه مسابقه نداده بود واقعا تحسين‌برانگيز بود. او قطعا يك چشم تيزبين دارد. او عاشق تماشاي MotoGP است (مسابقات موتورسيكلت گرندپري) بنابراين او هميشه يك علاقه‌مند به مسابقات بوده است و مي‌توانيد ببينيد كه او در خطوط مسابقه مهارت دارد. او قطعا به‌طور كامل روي آن تسلط دارد. ديدن اين مساله خوب بود.»
در سيلورستون، پيت در جلسه توجيهي رانندگان، يك جلسه قبل از مسابقه با مدير مسابقه F.I.A.، هيات حاكمه ورزش شركت كرد تا در مورد مسائل مربوط به قبل از آغاز رويداد و هر چيزي كه ممكن است نگراني براي آخر هفته باشد، بحث كند. جورج راسل، هم‌تيمي هميلتون در مرسدس گفت كه حضور پيت كاملا باورنكردني است.
راسل مي‌گويد: «تنها زماني كه مي‌توانيد در كنار آن افراد باشيد، چه تام كروز، چه برد پيت يا راجر فدرر، هر كسي كه به اندازه كافي خوش شانس بوديد كه ملاقات كنيد، متوجه مي‌شويد كه آنها فقط انسان‌هاي عادي هستند. او در اطراف شوخي مي‌كرد، اوقات خوشي مي‌گذراند و فقط يكي از پسرها بود.»
از زماني كه شركت Liberty Media Corporation كنترل فرمول 1 را در سال 2017 به دست گرفت، حضور جهاني اين ورزش تغيير كرده است. هميلتون با اشاره به مجموعه مستند «Drive to Survive» در فرمول 1 گفت: «ما قبلا كار و تاثير عالي نمايش نتفليكس را ديده‌ايم و فكر مي‌كنم اين فيلم آن را به ارتفاعات جديدي فراتر از آن خواهد برد.»
استفانو دومنيكالي، مدير اجرايي و رييس فرمول 1 گفت كه فرصت براي فيلمي درباره اين ورزش «آنقدر خوب است كه نمي‌توان آن را رد كرد.»
او گفت: «وقتي در مورد امكان اين فيلم با ما صحبت شد، فكر كردم اين يك راه فوق‌العاده ديگر براي طرفداران خواهد بود تا ببينند ما چه ورزش شگفت‌انگيزي داريم و اميدوارم دريچه اين ورزش را به روي مخاطبان گسترده‌تري از آنچه اكنون داريم، باز كنيم.»
او ادامه داد: «اما ما واضح گفته‌ايم و تيم اپل كاملا موافق است: براي نشان دادن فرمول 1 واقعي بايد تصاوير اصالت داشته باشد و معتبر باشد. بنابراين اين واقعيت كه صحنه‌هاي فيلم در آخر هفته‌هاي جايزه بزرگ فيلمبرداري مي‌شوند، به درام و اعتبار فيلم مي‌افزايد.»
محمد بن سليم، رييس F.I.A گفت كه سازمان او تمام تلاش خود را براي كمك به كوسينسكي و تيمش انجام مي‌دهد تا «به چيزي دست يابند كه هم خودشان و هم خود ورزش مي‌توانند به آن افتخار كنند.»
او گفت: «ما توانسته‌ايم با هم كار كنيم تا دسترسي بي‌سابقه‌اي به لحظات زنده فراهم كنيم، كاري كه مطمئنم قبلا در اين سطح در يك پروژه فيلمبرداري انجام نشده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون