• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5544 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۸ مرداد

تعويق 48 ساعته جلسه شوراي عالي نظارت براي رسيدگي به اعتراضات انتخابات اتاق

نشست فوق‌العاده شوراي عالي نظارت بر اتاق بازرگاني ايران براي رسيدگي به موارد مطرح شده در انتخابات هيات رييسه، صبح روز دوشنبه برگزار خواهد شد. جلسه شوراي عالي نظارت بر اتاق بازرگاني ايران قرار بود ساعت 7 صبح ديروز شنبه برگزار شود، اما تا روز دوشنبه (فردا) به تعويق افتاد. هر چند گفته مي‌شود كه اين جلسه مي‌تواند نقطه پاياني بر يك ‌ماه كشمكش بر داستان انتخابات اتاق ايران باشد.
تاكنون چند جلسه مقدماتي درباره موارد مطرح شده در انتخابات اتاق بازرگاني به ‌رياست علي‌آبادي، وزير صمت برگزار شده است و قرار بود ديروز نيز جلسه نهايي براي تعيين تكليف انتخابات هيات رييسه و حضور حسين سلاح‌ورزي در اين انتخابات با حضور اعضا در وزارت صمت برگزار شود.
 از اواخر خرداد ماه و بعد از برگزاري انتخابات هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران حواشي و مختلفي از سوي رسانه‌ها، نمايندگان و برخي فعالان بخش خصوصي نسبت به اين موضوع مطرح شده و به نوعي بحث و جدل‌هاي مختلف شكل گرفته است. در واقع انتخابات اتاق بازرگاني ايران در حالي 28 خردادماه برگزار شد كه دستگاه‌هاي نظارتي تلاش كردند تا از حضور حسين سلاح‌ورزي به عنوان كانديداي رياست اتاق جلوگيري كنند. اما برعكس آنچه پيش‌بيني مي‌شد، سلاح‌ورزي بدون نگاه به اين حواشي، در انتخابات كانديدا شد و كرسي رياست اتاق ايران را هم به دست گرفت. 
عليرضا پيمان‌پاك، دبير شوراي عالي نظارت بر اتاق بازرگاني ايران در اين باره گفته است: تاكنون سه جلسه شوراي عالي نظارت با حضور دستگاه‌هاي امنيتي در اين خصوص برگزار شده و هرگونه تصميم‌گيري در خصوص انتخابات اتاق ايران به‌ عهده شوراي عالي نظارت است.
در بيش از يك‌ ماهي كه حسين سلاح‌ورزي به عنوان رييس اتاق بازرگاني ايران انتخاب شد، هجمه‌هاي بسياري به انتخابات اتاق وارد شد، به‌طوري كه برخي سايت‌های وابسته به دولت در اين مدت اخبار بسياري مبني بر عدم صلاحيت انتخابات اتاق مطرح كردند و كار تا جايي پيش رفت كه خبرگزاري رسمي دولت از استعفاي رييس اتاق ايران خبر داد؛ اخباري كه از سوي سلاح‌ورزي رد شد و او بارها اعلام كرد كه به حضور خود در اتاق ادامه خواهد داد. 
سلاح‌ورزي در حاشيه جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران به خبرنگار فارس، مبني بر اينكه نهادهاي نظارتي صلاحيت شما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ براي حضور در انتخابات تاييد نكرده‌اند‌ و چرا اين موضوع را قبول نمي‌كنيد؟ گفته بود مساله قبول داشتن يا قبول نداشتن نيست، نكته‌اي كه وجود دارد، اين است كه ما يك قانوني در اتاق بازرگاني داريم و بر اساس آن آيين‌نامه‌اي موجود است، بر اساس اين آيين‌نامه، مرجع نظارت بر انتخابات و برگزاركننده انتخابات هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران مشخص است.
يكي ديگر از نكاتي كه سلاح‌ورزي به آن اشاره كرد، حضور و سازوكار، برنامه زمان‌بندي و ارسال استعلام تعيين صلاحيت افراد نيز بر اساس اين آيين‌نامه مشخص است، لذا من هيچ نامه‌اي مبني بر ردصلاحيت از وزارت اطلاعات دريافت نكرده‌ام و هيچ پاسخي به انجمن نظارت، بر اساس برنامه زمان‌بندي 10 روزه، توسط مرجع ذي‌صلاح كه وزارت اطلاعات بوده، ارسال نشده است‌، خارج از اين موعد قانوني، حراست وزارت صمت كه مرجعي بي‌ارتباط است، نامه‌اي ارسال و در آن بيان كرد كه طبق بررسي‌هاي اين مركز با سلاح‌ورزي مخالفت مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون