• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5554 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۲ مرداد

منصور رشيدي از برد استقلال در هفته نخست مي‌گويد

نكونام و خطير اختلافات زيادي دارند!

چرا زنان به استاديوم نروند؟ اين شكل مديريت فوتبال ما را خيلي عقب برده

استقلال در اولين بازي در فصل بيست و سوم و در گرماي آبادان كار بزرگي انجام داد. شاگردان نكونام موفق شدند با ۳ گل از سد صنعت نفت آبادان بگذرند. استقلالي‌ها با اين برد قاطع از همين ابتدا براي ساير مدعيان خط و نشان كشيدند! با منصور رشيدي يكي از پيشكسوتان فراموش‌نشدني باشگاه استقلال در خصوص وضعيت اين تيم گفت‌وگو كرديم.

 

استقلال يك برد خوب در هفته اول به دست آورد. پيش‌بيني اين نتيجه را مي‌كرديد؟

فكرش را نمي‌كردند در آن گرما اين نتيجه خوب را بگيرند، اما جوانان تيم ۹۰ دقيقه دويدند و موقعيت ساختند و توانستند پيروز شوند. فكر مي‌كردم در نهايت بازي مساوي شود، چون تيم ناقص بود و بازي در گرماي آبادان خيلي سخت بود اما با اين بازي اميدوار شديم براي هفته‌هاي آينده.

با اين برد از الان استقلال مدعي قهرماني است؟

نه، تازه از هفته هشتم به بعد يك مقدار مي‌شود گفت چه تيم‌هايي براي قهرماني مي‌جنگند، اما هفته‌هاي اول چيزي مشخص نمي‌شود، چون تيم‌ها مثل همين نفت آبادان فعلا هماهنگي لازم را ندارند.

استقلال در بازي‌هاي خانگي با توجه به غيبت تماشاگران ضرر نمي‌كند؟

اين مديريتي است ‌كه چند سال گريبانگير فوتبال ما شده و براي همين وضع به اين صورت درآمده. در اين چند ماه كه فوتبال نبود، مي‌توانستند كار راحت انجام بدهند اما گذاشتند زمان مسابقات كار را انجام دهند كه حالا هم به اين صورت درآمده. هواداران چند ماه منتظر شروع بازي‌ها بودند تا تيم‌هاي محبوب خود را تشويق كنند اما متاسفانه اين مديريت فوتبال ما را خيلي عقب برده. صد درصد غيبت تماشاگران ضربه مي‌زند. ديديد كه چند روز قبل پرسپوليسي‌ها هم گفتند حضور تماشاگر خيلي مهم است و ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژي را هواداران مي‌توانند به بازيكنان بدهند.

حضور بانوان در استاديوم‌ها هم يك بحث ديگر است.

بايد بانوان بيايند مگر مساله چيست؟ چرا خانم‌ها نيايند، آقايان بيايند چرا؟ دليلش چيست؟ چرا درست عنوان نمي‌كنند؟ در رفسنجان ديديم خانم‌ها ‌آمدند دو ساعت تيم محبوب‌شان را تشويق كردند. اين چه مشكلي ايجاد مي‌كند؟

شرايط ديگر مدعيان چطور بود؟

بازي سپاهان و تراكتور را ديديم‌ و در بين تيم‌هاي هفته اول سپاهان را هماهنگ‌تر و بهتر از بقيه ديدم. گل‌گهر سيرجان هم در شهر خودش با گل‌هاي زيادي برنده شد، اما سپاهان به نظرم بهتر بود.

صحبت از اختلاف بين مديريت و مربي استقلال است. اين مساله باعث نگراني هواداران مي‌شود در اين باره نظري داريد؟

واضح بيان نمي‌كنند مشكل چيست؟ بازيكن را كه كادر فني نظر مي‌دهد و انتخاب مي‌كند. مدير كه نمي‌تواند انتخاب كند. كادرفني مي‌داند ضعف كجاست و جايگزين مي‌كند و مديرعامل و هيات‌مديره آن بازيكن را جذب مي‌كنند والله مي‌گويند مشكلات عديده‌اي بين مربي و مدير وجود دارد، اما علتش را نمي‌دانيم!

نگراني ديگر هواداران استقلال بحث مجوز حرفه‌اي است.

سر در نمي‌آورم كه سه سال تيم بدهي داشته باشد ورشكسته مي‌شود قانون فيفاست يا اينها درآوردند! بله الان ۵، ۶ سال است هر مديري به استقلال آمده بدهي روي بدهي گذاشته تا الان كه مي‌گويند ۷۰۰ ميليارد بدهكار هستند و بقيه‌اش را اطلاع ندارم! خودشان هم اعلام كردند زمان آقاي آجرلو مي‌گويند ۳۰۰، ۴۰۰ ميليارد معلوم نيست چي شد، خرج چي شد؟ مي‌گويند به استراماچوني دادند تا استقلال از آسيا حذف نشود، اما نه پول او را دادند و هم استقلال حذف شد. متاسفانه‌ چند سال است مديريت همين است.

آخرين سوال هم درباره اضافه شدن هاشمي‌نسب به كادرفني است. نظر شما در اين باره چيست؟

من موافق بودم. همان زمان كه صحبت از حضور نكونام در استقلال شد پيشنهاد من بود، چون چندين سال است با هم هستند و گفتم هاشمي‌نسب كنار نكونام باشد خيلي مفيدتر خواهد بود. موافقم هاشمي‌نسب حتما كنار نكونام باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون