• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5554 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۲ مرداد

رضا جباري در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

كريم باقري يك ايراني متعصب و پرچمدار است نبايد به او برچسب بزنيم و از رده خارجش كنيم

تا حرفي مي‌زنيم درويش و يحيي مي‌گويند به بازيكنان ما بر مي‌خورد!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، پرسپوليس در هفته ‌اول ليگ برتر در مقابل آلومينيوم اراك با يك گل پيروز شد و دست پر ورزشگاه خالي آزادي را ترك كرد. مدافع عنوان قهرماني ليگ در هفته ‌دوم‌ بايد به تبريز سفر كند تا به مصاف تراكتور برود. تراكتوري كه در هفته ‌اول در مقابل سپاهان‌ مغلوب شد و در مقابل تماشاگران خودي چاره‌اي جز كسب نتيجه مطلوب مقابل تيم قرمزپوش تهراني ندارد. از طرفي پرسپوليس هم تيمي نيست كه در همين‌ ابتدا پا پس بكشيد و همين موضوع مي‌تواند ‌جذابيت تقابل اين دو تيم‌ پرهوادار را دوچندان كند. براي بررسي وضعيت بازي پرسپوليس در هفته اول و تقابل آنها در دومين ‌هفته از ليگ با رضا‌ جباري يكي از‌ پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس تماس گرفتيم. جباري جزو آن بازيكنان پرسپوليس است كه‌ دو مرتبه در ادوار مختلف ليگ برتر‌ در هفته اول دروازه رقيبان را باز كرده و از اين حيث به اتفاق ‌چند بازيكن سابق ديگر ركورددار است. در ادامه ماحصل گپ و‌ گفت خبرنگار «اعتماد» با اين پيشكسوت را مي‌خوانيد.

 

پرسپوليس در هفته اول برنده شد. نقطه ضعف اين تيم‌ را در چه ديديد؟

مشهود است و همه پيشكسوتان و كارشناسان هم روي آن دست گذاشتند؛ كمبود در پست گلري است و مهاجم ششدانگ. گاهي وقت‌ها مي‌خواهيم حرف بزنيم آقاي درويش يا يحيي مي‌گويند به يكسري از بازيكنان‌مان بر مي‌خورد، اما واقعا در فوتبال روز دنيا اين‌طور نيست. الان به نيمكت سپاهان نگاه كنيد و ببينيد چه بازيكناني گرم مي‌كردند. اما وقتي درباره مهاجم خوب حرف مي‌زنيم منوط به اين نيست كه عبدي يا زاهدي بازيكنان خوبي نيستند؛ واقعا اينها خوب هستند منتها تيم نياز به تقويت دارد تا در سه جبهه براي قهرماني بجنگد. ليگ خودمان كه فشرده است شما آسيا و حذفي را به آن اضافه كنيد. قطعا بازيكناني مي‌خواهيم كه تراز اول و در سطح و لول بالا بازي كرده باشند. همچنين نيروي جايگزين داشته باشيم. قطعا اگر به يك مهاجم تكيه كنيم به مشكل مي‌خوريم.

اما بعضي‌ها مي‌گويند پرسپوليس با ۱۳ يا ۱۴ بازيكن هم به فينال آسيا رسيده.

بله،. يكسري تا مي‌گوييم پرسپوليس مهاجم مي‌خواهد، مي‌گويند با ۱۳ تا بازيكن رفتيم آسيا. خب اين يك اتفاق بود و اگر دست برانكو بود قطعا با بيست بازيكن تاپ مي‌رفت فينال و شانس قهرماني‌اش را بيشتر مي‌كرد. محروم شده بوديم و چون آن سال موفق شديم الان هم مي‌توانيم؟ باتوجه به اينكه الان ديگر تيم‌هاي آسيايي هزينه‌هاي زيادي كردند و كار ساده‌اي نيست كه به فينال برسيم.

شرايط ديگر تيم‌هاي مدعي در هفته اول چطور بود؟

شكل بازي سپاهان و تراكتور خيلي راضي‌كننده نبود و اگر بخواهم فوتبالي صحبت كنم صنعت نفت بهتر از استقلال بازي كرد، اما نتيجه چيز ديگري رقم خورد. ممكن است يك تيم بازي زيبا برايش مهم نباشد و صرفا نتيجه بخواهد مثل همان سالي كه استقلال با مجيدي قهرمان شد كه به نظرم يك‌جورهايي استقلال امسال هم شبيه همان استقلال است. حتي پرسپوليس هم ممكن است يك جاهايي خوب بازي نكند و نتيجه بگيرد اما آنها را هم مدعي ديدم. رقيبان امسال سرسخت‌تر هستند، پارسال با قاطعيت گفتم قهرمان مي‌شويم اما ‌امسال نمي‌گويم قهرمان نمي‌شويم اما كارمان خيلي سخت است.

پس از سال‌ها غيبت كريم باقري روي نيمكت هم به چشم آمد، قبول داريد؟

يك وقت‌هايي قرارداد مربي تمام مي‌شود يا دو طرف رضايت ندارند پس مشكلي نيست و همه هم اين را مي‌پذيرند ولي داستان كريم داستان متفاوتي است و شايد بخواهيم يك چيز ديگري بگوييم اما مردم مي‌دانند اين اتفاق از كجا سرچشمه مي‌گيرد و همين هم كادرفني و هم كريم و هواداران پرسپوليس را اذيت مي‌كند. اين موضوعات نبايد در فوتبال دخيل باشد و بايد اجازه بدهند فوتبالي كارشان را انجام دهند و اگر كسي هم نقدي دارد واقعا اين‌طور به آن نگاه نكنند و كمك كنند اتفاق خوب بيفتد و در كنار هم بتوانيم كارها را پيش ببريم. به نظرم كريم باقري حق دارد و لياقت اين را دارد روي نيمكت باشد و او حرف خاصي هم نزده و چيز بدي نگفته كه بخواهيم يك برچسب به او بزنيم و از رده خارجش كنيم، چون من سال‌هاي سال كريم را مي‌شناسم او يك ايراني متعصب و پرچمدار است چه در خطه خودش و كل ايران. اميدوارم مشكل حل شود و او به تيم برگردد.

بازي بعدي پرسپوليس مقابل تراكتور است. اين بازي براي شجاع و پرسپوليسي‌ها جذاب است.

بازي اول تراكتور را ديدم و نمي‌توانيم دست روي يك نفر بگذاريم و بگوييم شجاع مقصر باخت بوده ،چون‌ واقعا اين‌طور نبود. تراكتور به‌طور كلي در دفاع كردن و حمله كردن مشكلات بزرگي داشت. اين تراكتور با تراكتور فصل قبل خيلي فرق دارد، چون مي‌دانم ‌مربي آنها خوب است اما به دليل تغييرات زياد وضعيت‌شان اين شكل بود. از طرفي چون شجاع بازيكن پرسپوليس بوده و به يك شكلي به تراكتور رفت بيشتر روي او زوم مي‌كنند. اما نمي‌شود گفت چون جلوي سپاهان سه تا خوردند جلوي پرسپوليس هم سه تا گل مي‌خورند، نه اين‌طور نيست. آنها مي‌روند خودشان را ترميم مي‌كنند و محكم‌تر از بازي قبل بازي مي‌كنند و اين كار پرسپوليس را سخت‌تر مي‌كند و بايد با حواس جمعي بيشتر به مصاف تراكتور بروند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون