• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5557 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۵ مرداد

پرسپوليس پول ندارد يا خواهان‌ جذب‌ مهاجم‌ گرانقيمت‌تري است؟

يحيي مهاجم كنگويي را نديده‌، نپسنديد!

اين گلزن با ۷۵۰ هزار دلار پرسپوليسي مي‌شد اما...

به گزارش «اعتماد»، داستان جذب‌ مهاجم‌ خارجي از اواخر فصل پيش آغاز شد . پس از جدايي شيخ دياباته و پريرا كه از ناكارآمدترين مهاجمان‌ خارجي تاريخ پرسپوليس بودند در بازار نقل و انتقالات مديران باشگاه فقط موفق به جذب شهاب زاهدي شدند. مهاجمي كه با توجه به شرايط خاص باشگاه قبلي‌اش و همچنين علاقه‌اي كه به سرخپوش شدن داشت، هزينه زيادي روي دست پرسپوليسي‌ها نگذاشت. اما زاهدي قرار نبود و نيست تمام بار تهاجمي تيمش را به دوش بكشد، چراكه ديگر مهاجم تخصصي قرمزها يعني مهدي عبدي، يكي، دو سالي است كه از شرايط آرماني دور شده و از آن عبدي آماده فاصله گرفته است. به همين علت هم در بازار نقل و انتقالات يكي از دغدغه‌هاي كادرفني جذب يك‌ مهاجم ششدانگ بود. 
پرسپوليسي‌ها در بازار نقل و انتقالات گزينه داخلي چنداني نداشتند براي همين هم سراغ بررسي كارنامه مهاجم‌هاي خارجي با قيمت مناسب رفتند. يكي از مهاجمان خارجي كه نامش بر سر زبان‌ها افتاد، بنيك آفوبه مهاجم‌ گلزن‌كنگويي بود. آفوبه فصل پيش فقط ۸ بازي پيراهن حتي امارات را برتن كرد ولي با به ثمر رساندن ‌۹‌ گل نقش زيادي در صعود ‌اين تيم‌ به ليگ برتر آن كشور داشت.
در همين رابطه با پيگيري‌هايي كه خبرنگار اعتماد انجام داد به نكات جالبي درباره به سرانجام نرسيدن مذاكرات پرسپوليس با اين ‌مهاجم رسيديم‌كه جاي بررسي دارد. اما قبلش ذكر اين‌ نكته ضرروي است كه هدف از انتشار اين‌ گزارش بازار گرمي براي آفوبه يا بازيكن ديگري نيست؛ چراكه اين‌ مهاجم مدتي قبل همراه با مربي سابقش حتي به تيم الظفره يكي از تيم‌هاي ليگ برتري امارات پيوسته و فصل آينده براي اين تيم بازي مي‌كند و از طرفي هر روز يك نام براي پيوستن به پرسپوليس شنيده مي‌شود كه پس از مدتي در حالت امپاس قرار مي‌گيرد و روز تازه و حدس‌ و گمان براي مهاجم تازه از راه مي‌رسد!  پرسپوليسي‌ها مدعي شدند كه براي جذب مهاجم خارجي تا يك ميليون دلار هزينه مي‌كنند، اما آيا واقعا اراده‌اي براي جذب مهاجم‌ حداقل تا نيم فصل وجود دارد؟ نزديكان باشگاه مي‌گويند پيشنهاد جذب آفوبه به يحيي داده شد،‌ اما او حتي حاضر نشد نگاهي به كارنامه اين مهاجم بيندازد! چطور ممكن است به مهاجمي با سابقه خوب كه الان هم در ليگ برتر ‌امارات توپ مي‌زند با هزينه ‌نه چندان زياد (۷۵۰ هزار دلار) ‌و كمتر از بودجه مورد نظر باشگاه نگاهي انداخته نشود؟‌ آيا مشكل از يحيي است يا اينكه اصلا در باشگاه فعلي پولي در بساط نيست؟ يا يحيي به‌ مهاجم بزرگ‌تر فكر مي‌كند؟ شايد هم‌ مساله ديگري باشد كه فعلا رسانه‌اي نشده است. هر چه باشد چت شخصي يكي از رابطين در انتقال ‌آفوبه به ايران‌ در اختيار خبرنگار اعتماد قرار گرفته است (در نسخه اين گزارش كه در سايت اعتمادآنلاين منتشر شده وجود دارد) . فرد افشا‌كننده خواست برخي‌ها از نشر خبر درخواست رقم بالاي آفوبه ‌دست بردارند، چراكه صحت ‌نداشته و اصلا يحيي اين مهاجم را نديده‌، نپسنديده است!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون