• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5564 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲ شهريور

عقبگرد رشد صنعتي به ارديبهشت 1400

غول‌ برقي بهمن موتور را بشناسيم!

پس از پيگيري علي‌آبادي، وزير صمت و حمايت از موضوع خودرو برقي كه خود ايشان از مپنا پيگير اين پروژه بود، بهمن يك خودرو ويژه برقي با مشخصاتي خاص كه بازار ايران از يك خودرو انتظار دارد در برنامه قرار داده است.

هونگچي E -QM5 يك غول دوست داشتني و چشم‌نواز است كه رتبه اول را از نظر كيفيت در ميان خودروهاي اين رده كسب كرده است. همچنين بر اساس يك نظرسنجي مستقل ديگري كه به ارزيابي خودروهاي برقي پرداخته است، هونگچي E -QM5 جزو 5 خودروي برقي مطمئن جهان شناخته شده كه در اين ارزيابي بيش از 40 خودروي برقي بررسي شده است. در اين ارزيابي هونگچي E -QM5 هم رده تسلا Y و تسلا3 قرار گرفته و البته بالاتر از تسلا 8 ايستاده كه نشان از جايگاه استوار آن در بازارهاي جهاني است. حال بهمن موتور عزم جدي دارد تا غول‌هاي برقي خود را هر چه زودتر به خيابان تهران بفرستد تا شهروندان پايتخت از تاكسي‌هايي در كلاس جهاني استفاده كرده و پاييز و زمستان را با هواي پاك سپري كنند.

بنا بر شنيده‌ها بهمن موتور قصد دارد خودروي جذاب E-QM5 را به عنوان تاكسي شهري كاربري‌سازي كند. مديران بهمن اطمينان داده‌اند اگر موانع ورود اين خودروها به كشور برطرف شود، شهروندان تهراني خيلي زود شاهد اولين تاكسي‌هاي برقي در كلاس جهاني خواهند بود؛ تاكسي‌هاي برقي مدرني كه حتي در برخي كشورهاي توسعه يافته نيز يافت نمي‌شود. هونگچي E -QM5 با 140 كيلووات يك خودروي تراز و اين خودرو حتي از ساير ستاره‌هاي خودروي برقي پر نورتر است و بر اساس آخرين رده‌بندي، محصول منتخب بهمن موتور بالاتر از رقباي چيني خود و حتي تويوتاي ژاپن قرار مي‌گيرد. جالب آنجاست كه يك رسانه خودرويي در امارات پا را فراتر از مقايسه E-QM5 با تويوتا و… مي‌گذارد، مي‌نويسد: «رقباي E-QM5 همگي در كلاس لاكچري‌ها هستند. در واقع رقيبان اين خودرو، تسلاS، آئودي E-tron و جگوار I-PACE به حساب مي‌آيند.» نكته جالب ماجرا اينجاست كه نقد و بررسي خودرو هيچ اسمي از خودروسازان چيني ديگر به ميان نمي‌آورد. البته برخي رسانه‌هاي بين‌المللي خودرويي ويژگي بارز هونگچي E-QM5 را فناوري‌هاي پيشرفته ايمني راننده و مسافران آن دانسته‌اند. رادار نقطه كور، هشدار برخورد با مانع و كيسه‌هاي هوا نشان مي‌دهد بهمن موتور براي انتخاب خودروي برقي هوشمندانه عمل كرده است، چرا كه چيزي كه هر خودرويي نياز دارد، ايمني سرنشينان آن است. اين خودرو با طراحي بدنه كشيده با خطوط استوار روي بدنه به كاربر و مسافران حس استفاده از يك خودروي تشريفات را مي‌دهد. برخي سايت‌هاي معرفي خودروي معتبر در توصيف هونگچي E-QM5 نوشته‌اند: تماشاي اين خودرو، رولز رويس را تداعي مي‌كند.

طول حدود 5متري و عرض 190 سانتي‌متري آن نشان مي‌دهد اين خودرو انتخاب خوبي براي شهري مانند تهران است. در نهايت پشتيباني بهمن از اين محصول مي‌تواند نويدبخش گسترش بازار اين خودرو، فراتر از تاكسي‌هاي شهري باشد؛ اگر بهمن بخواهد وارد اين حوزه شود، دوستداران اين خودرو با اطمينان بيشتري سراغ خودروي برقي مي‌روند، چراكه بهمن نشان داده، همواره خدمات پس از فروش را جدي مي‌گيرد و مشتريان خود را تنها نمي‌گذارد. حال بايد ديد آيا E-QM5 فقط به شهرداري تهران مي‌رسد يا مالكان خصوصي هم خواهد داشت؟

به نظر مي‌رسد با پالس‌هاي مثبت وزارت صمت و برنامه محور شدن اين وزارتخانه به دست يك وزير صنعت‌شناس اميدواري به حركت خودروهاي مدرن برقي جهان، در كشور، خصوصا تهران حركت واقعي براي توسعه ناوگان عمومي پاك را ببينيم.

گروه بهمن موفق به كسب جايزه ملي مديريت كسب و كار سال شد

بيوك عليمرادلو، مديرعامل گروه بهمن، در دومين كنفرانس بين‌المللي اقتصاد و مديريت كسب و كار مورد تقدير قرار گرفت و شايسته دريافت «جايزه ملي مديريت كسب و كار در سال 1402 كشور در بخش خصوصي صنعت خودرو» شناخته شد. كميته اعطاي جايزه ملي مديريت كسب و كار سال، با همراهي انجمن مديريت كسب و كار ايران، اين جايزه را پس از ارزيابي سهم و كارآمدي شركت‌هاي بخش خصوصي در اقتصاد و كسب و كار ايران به مديران برترين واحدهاي اقتصادي اعطا كردند.

گروه بهمن در راستاي اجراي برنامه‌هاي توسعه‌اي و با تنوع‌بخشي به سبد محصولات خود در بخش‌هاي تجاري، سواري و حمل و نقل عمومي موفق شد سهم خود را در رشد اقتصاد اين صنعت افزايش دهد. همچنين يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه اين خودروساز بخش خصوصي موفق شد در ارزيابي يكصد شركت برتر ايران رتبه 86 را به دست آورد. گفتني است اين شركت خودروسازي در دهه اخير روند رو به رشدي داشته به نحوي كه در سال 1392 رتبه 200 را در ميان پانصد شركت برتر ايران داشت و تنها طي هفت سال 114 پله صعود كرده و از نظر ميزان اشتغال نيز گروه بهمن اكنون با رقمي حدود 6 هزار نفر برنامه‌هاي خود را به پيش مي‌برد، اين در حالي است كه گروه بهمن پيش از خصوصي‌سازي، تنها 1500 نيروي انساني داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون