• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5570 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ شهريور

دفتر امور سياسي وزارت كشور خطاب به روزنامه اعتماد جوابيه‌اي ارسال كرد

تشريح دلايل بركناري معاون سياسي وزير كشور

روزنامه اعتماد در 26 مرداد ماه 1402 گفت‌وگويي را با احسان اركاني عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس و يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس ترتيب داد. اركاني در اين گزارش به تلاش‌هاي برخي جريانات براي انحراف در گفتمان انقلاب اشاره كرد و درخصوص حاشيه‌سازي‌هاي معاون سياسي سابق وزارت كشور اظهاراتي را مطرح كرد. ديروز اما دفتر سياسي وزارت كشور جوابيه‌اي را درخصوص گفت‌وگوي ياد شده دراختيار روزنامه اعتماد قرار داده كه اعتماد مطابق قانون مطبوعات آن را منتشر مي‌كند. تنها ذكر اين نكته ضروري است كه مصاحبه ياد شده، اظهارات يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس بوده است و «اعتماد» تنها بازتاب‌دهنده مباحث مطرح شده در اين گفت‌وگو بوده است. در اين جوابيه آمده است: «جناب آقاي حضرتي، مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد، با سلام و احترام، نظر به انتشار مطلبي با عنوان «مهره‌چيني محفل انحرافي» در آن روزنامه در مورخ 26/5/1402، توضيحات دفتر امور سياسي وزارت كشور درخصوص مطلب مطرح شده ارايه مي‌شود. لطفا ترتيبي اتخاذ فرماييد اين توضيحات براي آگاهي مخاطبان شريف، طبق ماده 23 قانون مطبوعات، به نحو متناسب منتشر شود؛ 
باسمه تعالي
1- چارچوب‌هاي قانوني در ساختار نظام جمهوري اسلامي، نحوه ارتباط و تعامل ميان قواي سه‌گانه را مشخص كرده است. بر همين اساس هر كدام از قواي مجريه، مقننه و قضاييه داراي اختيارات و وظايفي هستند كه در ذيل اصل تفكيك قوا به اجراي آنها مي‌پردازند. موارد كارشناسي و سلايق بعضا متفاوت حكمراني، در ميان قوا، دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف، ضمن اينكه نشان‌دهنده پويايي حكمراني و قانون‌گرايي مي‌باشد، باطل‌كننده واژگان سياسي و جناحي است كه از سوي برخي رسانه‌ها با اهداف خاص ارايه مي‌شود.
2- دولت سيزدهم فرصت خدمت به مردم و تلاش براي تحقق قرار دادن كشور در مسير پيشرفت درون‌زا، را صرف پرداختن به حواشي سياسي ايجاد شده از سوي جريانات خاص كه خود در دوران تصدي مسووليت سد راه نخبه‌گرايي، تحول مديريتي، جوانگرايي و شفافيت بوده‌اند، نمي‌كند و عبارت‌سازي‌هايي چون: يكدست‌سازي، مهره‌چيني و خالص‌سازي، نمي‌تواند لحظه‌اي در تداوم خدمت صادقانه ترديد ايجاد كند. اين گزاره‌هاي غيرواقعي، يك رويكرد سياسي قدرت‌طلبانه و تلاش سازمان‌يافته‌اي براي تلخ كردن كام مردم، نااميدي و زدودن انگيزه پيشرفت از آينده كشور است.
3- دولت با رويكرد جهادي و كارآمدي مديريتي، تمركز خود را بر ضرورت رفع نيازها و مشكلات مردم، ناترازي‌هاي زيرساختي و ناتصميمي‌هاي انباشت شده از مديريت پيشين، گذاشته است. از همه دلسوزان كشور نيز مي‌خواهد با درك مسائل كشور، به جاي نگاه جناح زده و بي‌اخلاقي سياسي در مصاحبه‌هاي رسانه‌اي، در جهت اميدآفريني اجتماعي گام بردارند و نكات انتقادي مدنظر خود را نيز با نگاه اصلاح و ادبيات كارشناسي مطرح سازند.
4- رويكرد دولت برخلاف تلاش آن رسانه در جهت اخلال و بزرگنمايي برخي حواشي، مبتني بر تقواي سياسي و در عمل به فرامين مقام معظم رهبري، همدلي و هم‌افزايي ميان قواي سه‌گانه است. براساس همين رويكرد نيز در موارد اخير مانند طرح موضوع جابه‌جايي معاون سياسي وزير كشور كه در آن مصاحبه نيز به آن پرداخته شده است؛ آنچه مبناي عمل دولت و وزارت كشور بوده است، رعايت مصالح عمومي و ضرورت پيشبرد وظايف وزارت كشور به ويژه در آستانه راهپيمايي جهاني اربعين حسيني، برگزاري انتخابات و... بوده است تا مبادا هرگونه سياست‌ورزي جناحي به فضاي عمومي همدلانه ميان دولت و مجلس و نيز مسير منافع عمومي، آسيبي وارد سازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون