• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5570 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ شهريور

ضربه كاري وزارت اطلاعات به شبكه‌ تروريستي- صهيونيستي در ۴ استان

وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي از ضربه نيروهاي عملياتي اين نهاد به عناصر ديگري از شبكه گسترده تروريستي-صهيونيستي در ۴ استان ايران خبر داد. متن اين بيانيه به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات به شرح ذيل است: بسمه تعالي. با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و در روز مبارزه با تروريسم، پيرو اطلاعيه‌هاي مورخ دوم و بيست و هفتم مرداد ماه اين وزارتخانه درخصوص شناسايي شبكه گسترده تروريستي- صهيونيستي در چند استان كشور و بازداشت ۱۴ تروريست و كشف و ضبط ۴۳ بمب قوي آماده انفجار، به استحضار ملت شريف ايران مي‌رساند كه با ادامه و گسترش تحقيقات اطلاعاتي و امنيتي با همكاري نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و فرماندهي انتظامي كشور، هسته‌هاي خرابكار ديگري وابسته به‌ همان كانونِ‌تروريستي، در ۴ استان ديگر كشور، شناسايي و مورد ضربه قرار گرفتند. خلاصه اين پرونده‌ها به شرح ذيل‌ است:
۱- در تاريخ ۲۸ مرداد ماه گذشته، دو تروريست كاملا مسلح و مجهز، توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف) در اداره كل اطلاعات استان خوزستان دستگير شدند. از اين افراد، تعداد ۳۸۲ قلم انواع بمب‌هاي دست‌ساز، ابزارآلات و مواد شيميايي پيش‌ساز بمب و ۶۵ بمب آتش‌زاي آماده، كشف و ضبط شد.
۲- در تاريخ اول شهريور ماه جاري، عنصر عملياتي آن كانون تروريستي با سابقه چندين عمليات خرابكارانه، توسط جان‌بركفان گمنام اداره كل اطلاعات استان مازندران، بازداشت شد. اين متهم مدتي پيش از دستگيري، تعداد دو بمب صوتي آماده انفجار، همراه با دستگاه‌هاي كنترل از راه دور، از سرپل كانون تروريستي مستقر در كشور هلند دريافت كرده بود.
۳- همچنين در تاريخ اول شهريور، دو نفر از عوامل عملياتي تروريست‌ها، با شناسايي قبلي و اقدامات هوشمندانه اداره كل اطلاعات استان كرمانشاه، شناسايي و بازداشت شدند. اين متهمان، عمليات‌هاي ايذايي متعددي در سطح آن استان انجام و ضمن فيلمبرداري از اقدامات مذكور، فيلم‌ها را براي سركردگان كانون تروريستي مستقر در دانمارك و هلند ارسال مي‌كردند.
اما از كشفيات بسيار قابل تامل در اين پرونده، طراحي «سناريوي كشته‌سازي» براي قتل برادر، توسط خواهر و ديگر برادران مي‌باشد! در خلال تحقيقات امنيتي-اطلاعاتي، مشخص شد كه يكي از عناصر بازداشت شده، به دليل اعتياد شديد، مشكلات اخلاقي و اختلافات خانوادگي، مورد نفرت و غضب ساير اعضاي خانواده قرار داشته و آنها درصدد قتل وي بوده‌اند. از آنجا كه اين فرد سابقه دو نوبت دستگيري به اتهام اوباشگري در پاييز سال گذشته داشته است، خواهر وي (ديگر متهم بازداشتي) با برآورد بودجه لازم در حال فراهم آوردن مقدماتي براي اجراي سناريوي كشتن او در سالگرد وقايع سال گذشته و انتساب قتل فرد معتاد به مامورين حفظ نظم و امنيت و سپس، انجام تجليل از وي تحت عنوان «يك مبارز قهرمان» بود! مستندات اطلاعاتي ذي‌ربط و اعترافات صريح هر دو متهم اين پرونده، به آگاهي مرجع محترم قضايي رسيده است.
۴- در تاريخ سوم شهريور ماه جاري، دلاورمردان گمنام اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان با يورش به محل نگهداري تجهيزات نظامي يك گروه خرابكار در توابع شهرستان تفتان، تسليحات و تجهيزات دپو شده براي انجام عمليات ايذايي و تروريستي در روزهاي آتي را كشف و ضبط كردند. در اين پرونده نيز، برخي تجهيزات مكشوفه حكايت از در جريان بودن سناريو انجام عمليات تروريستي و انتساب آنها به نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي بوده است.
اقلام مكشوفه عبارتند از: 
۴/۱- دو قبضه تيربار گرينوف همراه با ۵۵۹ فشنگ مربوطه
۴/۲- يك قبضه مسلسل‌ام-۱۶ همراه با ۴ تيغه خشاب و فشنگ‌هاي ذي‌ربط
۴/۳- چهارده عدد نارنجك تفنگي ۴۰ ميلي
۴/۴- لباس‌هاي نيروهاي نظامي و انتظامي كشور، ۳ دستگاه بي‌سيم، چراغ گردان مورد استفاده نيروهاي امنيتي و انتظامي و اقلام ديگري از اين قبيل
۵- در تجزيه و تحليل ابعاد مختلف كشفيات و دستگيري‌هاي پيش گفته و نيز نگاهي به پروژه وسيع آماده‌سازي ۴۳ بمب (موضوع اطلاعيه دوم خرداد ماه اين وزارتخانه) نتايج بسيار قابل تأملي رخ مي‌نمايند: 
۵/۱- تمامي متهمان و ۴۳ بمب مندرج در اطلاعيه پيشين و كليه تجهيزات و متهمان درج شده در بندهاي اول تا سوم بيانيه حاضر، متصل به يك كانون تروريستي به سركردگي فردي با نام اصلي شاهين زحمتكش فرزند مهدي به كد ملي ۰۰۷۴۸۰۶۰۶۸ و نام مستعار شاهين لو، مستقر در كشور دانمارك مي‌باشد. پدر و مادر وي سابقه عضويت در گروهك تروريستي منافقين را دارند و پدر او به اتهام عمليات تروريستي در سال ۱۳۶۱ محاكمه و محكوم به اعدام شده است. شاهين زحمتكش در سن ۱۷ سالگي به دانمارك مهاجرت كرده و به دليل فقدان استعداد، از تحصيل بازمانده و به خوانندگي در رستوران‌ها و بارهاي پايتخت دانمارك مشغول شده است.
همكار تروريست ياد شده به نام سيامك تدين طهماسبي فرزند اصغر و معروف به «مگس» به كد ملي ۰۹۳۹۷۳۱۹۱۶ مستقر در كشور هلند مي‌باشد. اين فرد، قبلا نقاش و گرافيست بوده كه پس از مدتي به انتشار آثار موهن نسبت به مقدسات اسلامي و پس از آن و به تدريج، ارتباطات وي با محافل صهيونيستي نمايان مي‌شود تا جايي كه به انتشار مطالبي در حمايت از رژيم صهيونيستي و نهايتا انجام ماموريت‌هاي ابلاغ شده توسط سرويس‌هاي جاسوسي آن رژيم كودك‌كش، مبادرت مي‌ورزد. ديگر عناصر و عوامل اصلي اين كانون تروريستي، بيشترين استقرار و تردد را در كشورهاي آلمان و تركيه دارا هستند.
۵/۲- مقطع زمان انتخاب شده براي انجام عمليات در تمامي موارد مكشوفه، مقطع سالگرد اغتشاشات سال گذشته است. اين به معناي زمينه‌چيني براي بازتوليد آشوب است كه البته، به صورت دقيق موردتوجه كليه حافظان نظم و امنيت كشور مي‌باشد.
۵/۳- تنوع گروهك‌ها و كانون‌هاي تروريستي دخيل در بازتوليد آشوب و اغتشاش، بسيار قابل تأمل است؛ از كانون‌هاي مستقر در آلمان، هلند و دانمارك تا داعشي‌هاي مستقر در افغانستان (عوامل جنايت شاهچراغ) و باندهاي ساكن پاكستان (موضوع بند چهارم بيانيه حاضر)، جملگي يك مقطع را با اهداف خاص براي انجام عمليات انتخاب مي‌كنند. اين نشان‌دهنده وجود هسته‌اي هدايت‌كننده در تراز كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي است.
۵/۴- كشف تفنگ ساچمه‌زن، تير و كمان‌هاي حرفه‌اي، ميخ‌هاي سه‌پر (تجهيزاتي كه در اغتشاشات شهري به‌كار مي‌روند) در كنار و همراه با بمب‌هاي بسيار مخرب، تيربارها، مسلسل‌ها، انواع نارنجك‌ها و...، از هدف‌گذاري مشخص بازتوليد اغتشاشات، حكايت دارند، به‌ ويژه كه از عناصر متصل به كانون دانمارك، به وضوح سناريوي كشته‌سازي نيز كشف شده است.
۵/۵- سكوها و شبكه‌هاي اجتماعي كه بيشترين كاربرد را بين تمامي كيس‌هاي كشف شده داشته‌اند، به ترتيب: تلگرام، اينستاگرام، واتساپ و توييتر هستند. يعني دقيقا همان سكوهايي كه در آشوب‌هاي پاييز گذشته نيز، بيشترين نقش را ايفا كرده و با ممنوعيت فعاليت در كشور مواجه شدند.
۵/۶- ارتباط عناصر بازداشت شده با شبكه‌هاي ماهواره‌اي تروريستي نيز دقيقا مشابه ارتباطات سال گذشته و رفتارهاي آن شبكه‌ها (و در راس آنها شبكه‌هاي تروريستي موسوم به اينترنشنال و بي‌بي‌سي فارسي) نيز كاملا منطبق بر رفتار سال گذشته مي‌باشد.
۶- پيش از اين، حمايت كشورهاي غربي از گروهك‌هاي تروريستي موجود (همچون گروهك‌هاي موسوم به كومله و دموكرات و منافقين و تجزيه‌طلبان گوناگون) مصاديق فراواني داشت. همچنين است خلق گروهك‌هاي جنايتكار همچون داعش و ساير گروهك‌هاي تكفيري-تروريستي، در سرزمين‌هاي ديگر (غيرغربي) ديده شده بود. اما اينك و درخصوص كانون تروريستي موضوع بيانيه حاضر، پيشرفت باشگاه تروريست‌پرور غربي، از توليد گروه‌هاي تروريستي در سرزمين‌هاي ديگر، به آفرينش «گروهك‌هاي تروريستي نوپديد» در خاك كشورهاي غربي است! به مُوازات اين قُبح‌زدايي، پديده جديد ديگر، فرآيند تبديل خواننده كاباره‌اي و نقاش هرزه‌نگار فراري و مساكين خانه بر دوش، به «تئوري‌پردازان نئوتروريسم» و سركردگان گروهك‌هاي تروريستي و طراحان تراز بالاي عملياتي و پشتيباني‌كنندگان متموّل مالي و تسليحاتي گلّه‌اي از تروريست‌ها، كه تمامي فرآيند اين تبديل و تغيير در خاك كشورهاي دانمارك و هلند و آلمان صورت گرفته است!
از همين روست كه دولت‌هاي متظاهر غربي و مدعيان انسانيت و حقوق بشر، حمايت از كارنامه سياه اين قبيل تروريست‌ها، ‌گرچه آشكارا و با طبل و دُهُل مرتكب ده‌ها جنايت و قتل و خونريزي شده باشند را «وظيفه انساني» خود مي‌دانند. از همين‌گونه است سينه چاك كردن بي‌شرمانه دولت‌هاي اروپايي براي تروريست خون آشام محكوم به اعدامي همچون جمشيد شارمهد كه اين نيز «وقاحتي نوپديد» است.
۷- اين درس آزموده شده تاريخ است كه «آتش تروريسم، دامن آفرينندگان خود را نيز در بر مي‌گيرد.» و اين نيز تجربه مكرّر تاريخ معاصر است كه تروريست‌ها در هيچ جاي جهان از حمايت و امنيت پايدار برخوردار نبوده و نخواهند بود. روابط عمومي وزارت اطلاعات
۸ شهريور ماه ۱۴۰۲

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون