• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5570 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ شهريور

ستاره آرژانتيني شبيه به يك مار زخم‌خورده است كه منتظر فرصت مي‌ماند

به راه رفتن ادامه بده، لئو!

مسي براي انجام يك معجزه ديگر و اين‌بار در اينترميامي در MLS به استراحت نياز دارد. اينترميامي به شكل تقريبا غيرممكني به سمت پلي‌آف حركت مي‌كند. در اين بين غيبت برخي از ستاره‌هاي آنها مي‌تواند اوضاع را پيچيده كند.  كاملا مشخص شده است كه در مقطعي، اينترميامي بايد بدون ليونل مسي بازي كند و برنده شود. آنها اساسا اين كار را در آخرين بازي خود انجام دادند، پيروزي 2-صفر مقابل نيويورك ردبولز كه باعث شد مسي از روي نيمكت بلند شود تا با يك گل ديرهنگام خيره‌كننده تيم به پيروزي برسد، اما با وجود چنين چيزي اين هنوز هم يك اتفاق كوتاه بود و همين‌طور يك بازي كوتاه. مسي هنوز يك مزيت بزرگ در MLS است. اين وسيله لوكسي است كه اينتر ميامي در آينده نزديك نخواهد داشت. اما چگونه ميامي بدون او مي‌تواند برنده شود يا با رسيدن فصل به مهم‌ترين لحظات خود، چرا مسي در وهله اول بايد بازي‌هاي نخست را از دست بدهد؟! پاسخ سوال اول طي يكي، دو ماه آينده خواهد آمد. درحالي كه پاسخ سوال بعدي حدود يك هفته گذشته روشن شده است.  تاتا مارتينو سرمربي تيم ميامي در حال تلاش براي رسيدن به مرحله پلي‌آف است. اتفاقي كه در صورت وقوع يك معجزه خواهد بود. در عين حال او در حال آماده‌سازي براي زندگي بدون مسي است. در واقع دليلي وجود دارد كه مسي مقابل ردبول‌ها از روي نيمكت شروع كرد: او به استراحت نياز داشت. مسي از زمان ورود به ميامي، در كمتر از يك ماه منتهي به اولين بازي MLS در هشت بازي به ميدان رفت. اين بازي‌ها در پنج شهر مختلف برگزار شد و ميامي به اندازه كافي خوش‌شانس بود كه ميزبان تعداد كمي از آنها در طول مسابقات جام اتحاديه بود. سوال از يك بازيكن 36 ساله كه تازه از تعطيلات آمده است بسيار است. مسي از زمان ورودش به ميامي قلب و روحش را داده است و از اين كار مثل هميشه خوشحال به نظر مي‌رسد، اما واقعيت اين است كه او در سني نيست كه بتواند دو يا سه بازي در هفته براي ماه‌هاي متوالي انجام دهد.  مارتينو هفته گذشته گفت: «لئو و بسياري ديگر از بازيكنان به يك محدوديت فيزيكي مهم مي‌رسند و از امروز ما شروع به ارزيابي اين موضوع خواهيم كرد. حداقل با سه بازي بعدي چگونه روبه‌رو خواهم شد؟ شما همچنين بايد تعداد بازي‌هاي زيادي را كه در 45، 50 روز انجام داديم، درنظر بگيريد.» به همين دليل، مارتينو به او 30 دقيقه مقابل ردبولز فرصت داد. تيم بدون مسي يك گل وارد دروازه حريف كرد و در پايان به لطف درخشش مسي، نتيجه آنها دو برابر شد.
استاد راه رفتن
با اين حال، در مورد نياز مسي به استراحت، سوالاتي وجود دارد. چرا بازيكني كه اين‌قدر به پياده‌روي و نپيمودن مسافت‌هاي زياد در زمين معروف شده نياز به استراحت دارد؟ به خصوص در سال‌هاي اخير راه رفتن مسي سوژه رسانه‌ها و كاربران شده است. از نظر آماري، او بيش از هر بازيكن ديگري در جام جهاني 2022 راه رفت و هم‌تيمي‌هاي آرژانتيني خود را رها كرد تا كارهاي كثيف را انجام دهند در حالي كه او جادو را ارايه مي‌كرد.راه رفتن مسي از روي تنبلي نيست. اين يك طراحي است. او مانند ماري است كه پيچ خورده و منتظر لحظه ضربه زدن است. درست در لحظه‌اي كه دفاع براي يك ثانيه مسير او را از دست داد، همه مي‌بينند او در حال دويدن به سمت دروازه حريف براي يك گل تغيير‌دهنده بازي است.با اين حال، كساني هستند كه مي‌گويند سبك بازي مسي بايد او را كمتر به استراحت متكي كند، الكسي لالاس، ستاره سابق تيم ملي مردان ايالات‌متحده يكي از كساني است كه اشاره مي‌كند احتمالا پاهاي مسي به اندازه برخي از هم‌تيمي‌هايش خسته نخواهد شد. لالاس در توييتي نوشت: مسي بيشتر بازي را دور مي‌زند. اين‌قدر ناامن نباش. مسي هميشه راه رفته است... تا زماني كه وقت راه نرفتن فرا رسد.
استراحت بين‌المللي
اين فقط بازي‌هاي MLS نخواهد بود كه مسي را خسته مي‌كند. نه! اين آرژانتيني وظيفه‌هاي مهم بين‌المللي در آينده بسيار نزديك دارد. مسي براي فيفا دي آتي كه از 4 تا 12 سپتامبر برگزار مي‌شود به آرژانتين خواهد پيوست. اين امر باعث مي‌شود كه او در بازي نهم مقابل اسپورتينگ كي‌سي شركت نكند. در ماه اكتبر نيز يك وقفه ديگر وجود دارد و اينتر ميامي يك روز بعد از بازي مقدماتي جام جهاني آرژانتين مقابل پرو مسابقه دارد. وقتي نوبت به آن تعطيلات بين‌المللي مي‌رسد، بايد سفر، فشار و خستگي را درنظر بگيريد و در نتيجه، مارتينو فكر مي‌كند مسي مي‌تواند تا سه بازي از 11 بازي باقيمانده ميامي در MLS را در اين فصل از دست بدهد. مارتينو گفت: «اين چيزي است كه بايد به آن عادت كنيم. او حداقل سه بازي را ازدست خواهد داد. او توسط تيم ملي خود دعوت خواهد شد و ما بايد به پيروزي ادامه دهيم.»
مسي  تنها  نيست
مسي تنها ستاره اينترميامي نيست كه به واسطه دعوت شدن به تيم ملي در فيفادي بازي‌ها را از دست مي‌دهد. در واقع باشگاه ممكن است با دعوت‌هايي كه صورت مي‌گيرد طي دو ماه آينده كاملا نابود شود.
دي آندر يدلين، يوزف مارتينز، دريك كالندر، كمال ميلر، ديگو گومز، لئو كامپانا، رابرت تيلور، سرهي كريوتسوف، ديويد رويز، ادسون آزكونا و بنجامين كرماچي همگي مي‌توانند در دو پنجره آينده در مسابقات بين‌المللي شركت كنند. اين تضميني نيست كه همه آنها اردوي تيم را ترك كنند و واقعا برخي احتمالا ترك نخواهند كرد، اما بازيكنان زيادي هستند كه به‌طور بالقوه براي هر دوره زماني بازي‌هايي را از دست مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون