• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5570 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ شهريور

فرهاد نفرزاده، كارشناس واليبال در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

هركس از فدراسيون انتقاد نكند مي‌تواند در ليگ مربيگري كند!

مي‌گوييم ‌تيم ملي مشكل دارد اما داورزني گوش شنوايي ندارد!

به گزارش «اعتماد»، اسامي نفرات دعوت‌شده به اردوي تيم ملي واليبال كشورمان جهت شركت در بازي‌هاي آسيايي اعلام شد و ميلاد عبادي‌پور از فهرست نهايي ‌خط خورد. فرهاد نفرزاده، مربي و كارشناس واليبال درخصوص نفرات دعوت‌شده اعزامي به تيم ملي جهت حضور در هانگژو به خبرنگار اعتماد گفت: هر ليستي كه اعلام مي‌شود براساس نظر كادرفني است و تشخيصي كه نسبت به بازيكنانش دارد. ميلاد هم در ليگ ملت‌ها براي تيم ملي بازي نكرد و غيبت داشت اما در اروميه در كنار تيم بود و تقريبا در تمام بازي‌ها حضور داشت. در واقع كادر فني خيلي نسبت به عملكردش رضايتمندي نداشت و به خاطر همين حذف شد. 
وي درخصوص باقي نفرات دعوت‌شده، گفت: كادر فني قطعا بهترين نفرات را دعوت مي‌كند حالا نه اينكه ميلاد بد باشد نه! اما سليقه كادرفني اين است حتما. تشخيص دادند با اين ارنج بازي كنند و اين ربطي به خوب يا بد بودن بازيكن‌ ندارد. 
از كارشناس واليبال پرسيديم آيا جاي بازيكن ديگري خالي نبود؟ نفرزاده اين‌طور پاسخ داد: اين سومين تورنمنتي است كه در سال ۱۴۰۲ قرار است تيم ملي را اعزام كنند. قطعا در تورنمنت‌هاي قبلي كادر فني به آن شناخت كافي از بازيكنان رسيدند پس بايد به اين تركيب احترام گذاشت و بدانيم بهترين‌ها را كادرفني براي خودشان انتخاب كردند.
سرمربي تيم خاتم اردكان درخصوص عدم نتيجه‌گيري با اين نفرات در دو تورنمنت ديگر افزود: اين را بايد به آقاي داورزني بگوييد كه خيلي به تيمش اطمينان دارد و كارش را درست انجام مي‌دهد! 
از او پرسيديم اين جمله او طعنه زدن به داورزني است؟ پاسخ داد: چه طعنه‌اي؟ ما داريم مي‌گوييم تيم ملي مشكل دارد آقاي داورزني گوش شنوايي ندارد. 
پرسيديم واضح‌تر بگوييد ‌مشكل كادرفني است؟ نفرزاده‌ گفت: مشكل كادرفني نيست. تيم ملي پارسال در جام جهاني سيزدهم شده آيا فدراسيون ‌آمد بداند چرا سيزدهم شديم؟‌ تيم‌ در ليگ ملت‌ها چهاردهم‌ شده فدراسيون آمده ببيند كه چرا چهاردهم شده؟ نخواست ببيند! وقتي فدراسيون دوست ندارد ببيند خب چه فايده؟ خودش براي خودش اتاق فكر دارد، خودش براي خودش كميته فني دارد و كار خودشان را انجام مي‌دهند و كسي به حرف ما گوش نمي‌دهد‌. سوال بعدي اين بود كه اعتقاد داريد فدراسيون به منتقدانش توجه نمي‌كند؟ او پاسخ داد: قطعا همين است. فدراسيون به نفراتي كه ‌از فدراسيون تعريف و ‌تمجيد كنند تيم مي‌دهد در باشگاه‌ها و در تيم ملي از آنها حمايت مي‌كنند و تريبون را هم در اختيار آن قرار مي‌دهند! اما زماني براي تغيير و تحول نبود؟ صددرصد وقت‌ نبود ‌اما نبايد واليبال به اين روز مي‌افتاد. اين حرف درست‌تر از حرف جنابعالي است! نفرزاده در خصوص شانس قهرماني ايران در بازي‌هاي آسيايي و ‌همين‌طور احتمال حضور در المپيك گفت: تيم‌ ما در بازي‌هاي آسيايي قهرمان مي‌شود خيال‌تان راحت! تيم‌هاي آسيايي ضعيف هستند و ما در آسيا به جز ژاپن كه به سطح‌ جهاني رسيده، مشكلي ‌نداريم. چين ‌هم ‌با تمام ‌توانش بيايد هم باز حريف ما نمي‌شوند. در آسيايي قطعا قهرمان مي‌شويم ‌اما در انتخابي المپيك ‌قطعا انتخاب نمي‌شويم! نمي‌گويم‌ به المپيك نمي‌رويم چون‌ به لحاظ رنكينگي شانس داريم اما انتخابي المپيك سهميه  نمي‌گيريم.
كارشناس واليبال در پايان صحبت‌هايش به خبرنگار اعتماد گفت: ما مي‌خواهيم‌ واقعيت‌ها را بگوييم و متاسفانه ‌يكسري مربياني داريم كه درخصوص حقايق واليبال صحبتي نمي‌كنند و مسائل را مي‌خواهند جور ديگر جلوه بدهند وليكن همه اينها به ضرر واليبال تمام مي‌شود. البته ‌بحث‌ ما هم ‌انتقاد نيست و بحث‌ حقايق است چون اين كاري كه دارد انجام‌ مي‌شود كار اشتباهي است. كارشناسان در ليگ ‌ملت‌ها ‌تعريف و ‌تمجيد مي‌كردند و مي‌گفتند بايد فرصت داده شود يادتان هست؟‌ حالا‌ همان‌ها مي‌گويند عملكرد ما در جام‌ملت‌هاي آسيا مقابل ژاپن عملكرد ضعيف‌تري نسبت به بازي با اين تيم‌ در ليگ ملت‌ها بود. من اين را قبلا مي‌گفتم همين‌طور كه پيش برويم اين‌ ضعف براي تيم بيشتر مي‌شود. مي‌گفتند ميلاد نبود اما آيا در جام‌ ملت‌ها‌ كه ميلاد بود تيم‌ درست شد؟‌ جواب نه است. ‌اينها‌ مسائلي است كه مي‌شود به آن استناد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون