• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5570 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ شهريور

قتل هدفمند از منظر حقوق بین‌الملل

«قتل هدفمند از منظر حقوق بین‌الملل» نوشته سیدمحسن مصطفوی همزمان با هفته دولت و هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم راهی بازار کتاب شد.
مصطفوی در مقدمه کتاب نوشته است: «نگارنده در این کتاب، در پی برآورده کردن این اهداف است: اول، بررسی حق بر کشتن هدفمند از منظر قواعد حقوق بین‌الملل؛ دوم، نوع ادوات و سلاح‌های به ‌کار برده در این نوع قتل‌های هدفمند؛ سوم، بررسی نظریه‌های مختلف اندیشمندان حقوق و اختلافات و تفاوت نگاه‌ها و اندیشه‌ها بر قتل هدفمند؛ چهارم، تعارض میان قواعد حقوقی در زمینه عمل‌گرایی به قتل‌های هدفمند؛ پنجم، حوزه‌های مسوولیت بین‌المللی در جبران خسارات مادی و معنوی بر قتل‌های هدفمند؛ ششم، بررسی صحنه قتل هدفمند و آثار به‌ جای ‌مانده از این عمل و کشف و تعقیب و مجازات آمر یا آمرین، عامل و عاملین و مسببین آن و دسته آخر هفتم، تحلیل جامع‌شناختی از نظر آثار روانی و جریحه‌دار کردن ذهن بشر در این‌گونه قتل‌های هدفمند.
با چنین اهدافی سوالاتی که در وهله نخست در ذهن متبادر می‌شود و این کتاب تلاش دارد به آنها پاسخ دهد، این موارد است: اول، اینکه آیا قتل هدفمند مشروعیت دارد؟ دوم، نحوه برخورد با عاملان قتل هدفمند چگونه باید باشد؟ و سوم اینکه تعارض قتل هدفمند با اصول بنیادین حقوق بشر چه مواردی می‌تواند باشد؟»
این کتاب در ۱۵۸ صفحه با شمارگان ۹۰۰ نسخه در انتشارات جهان سیاست منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون