• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5572 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۲ شهريور

جوابيه صندوق ذخيره فرهنگيان به يك يادداشت

پس از انتشار يادداشتي در روزنامه اعتماد روابط عمومي امور بين‌الملل صندوق ذخيره فرهنگيان جوابيه‌اي ارسال كرد. در اين جوابيه آمده است: «پيرو انتشار مطلبي با عنوان «صندوق ذخيره فرهنگيان و بيانيه‌اي كه صفرا فزود» كه در شماره 5569 روز چهارشنبه ۸ شهريور 1402 آن روزنامه، به پيوست جوابيه‌اي جهت تنوير افكار عمومي و به ويژه فرهنگيان عضو اين موسسه حضور گراميتان ارسال مي‌شود. مستدعي‌است طبق قانون مطبوعات، اين جوابيه عينا منتشر شود. معيار قضاوت معلمان، اقدامات و برنامه‌هاي صندوق ذخيره فرهنگيان است و انتقادات و پيشنهادات اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان با گوش جان شنيده مي‌شود. پيرو انتشار مطلبي با عنوان «صندوق ذخيره فرهنگيان و بيانيه‌اي كه صفرا فزود» در شماره 5569 روز چهارشنبه ۸ شهريور 1402 روزنامه اعتماد به قلم رسول پاپايي، جوابيه‌اي به شرح زير جهت شفاف‌سازي و تنوير افكار عمومي و به ويژه فرهنگيان عضو اين موسسه منتشر مي‌شود.
نويسنده اين مطلب با هدف تحريك افكار عمومي و اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان به دريافت اضافه‌كاري 4 ميليارد توماني در اين موسسه اشاره مي‌كند كه اين ادعاي نويسنده كاملا دروغ و كذب محض مي‌باشد. پرداختي ماهانه به مديران و كاركنان موسسه، هلدينگ‌ها و شركت‌هاي تابعه معادل ميانگين صنعت و ساير بنگاه‌هاي اقتصادي كشور است و در همين چارچوب اضافه‌كاري نيز طبق قوانين و مقررات تعيين شده محاسبه و پرداخت مي‌شود. ضمنا حضور مديران و كارمندان در ساعات غيراداري امري مرسوم در همه ادارات و نهادهاي خصوصي و دولتي است كه پرداخت‌هاي مربوط به آن چارچوب قانوني مشخص خود را دارد. اضافه مي‌گردد برخلاف ادعاي نويسنده، مبلغ پرداختي به معاون برنامه‌ريزي و توسعه كسب و كار موسسه حدود 288 ميليون تومان و براي بازه زماني 17 ماهه بوده كه به ازاي هر ماه مبلغ 16 ميليون و 940 هزار تومان است. از سوي ديگر نويسنده مطلب مذكور عامدانه تلاش كرده است كه انتشار يك مطلب عليه بدخواهان صندوق ذخيره فرهنگيان را عليه فرهنگيان جا بزند در حالي كه مديران موسسه در طول يكسال گذشته از انتقادات فرهنگيان در سطوح مختلف استقبال كرده و بارها انتقادات و پيشنهادات فرهنگيان با گوش جان شنيده شده و ديدگاه‌هاي آنها در استراتژي‌ها و فعاليت‌هاي موسسه بازتاب پيدا كرده است. نمونه بارز آن، گردهمايي منتخبان فرهنگيان سراسر كشور با مديران موسسه، هلدينگ‌ها و شركت‌هاي تابعه در مهر 1401 و ارديبهشت 1402 بود كه به اذعان فرهنگيان، چنين تعاملاتي در طول فعاليت موسسه بي‌سابقه بوده است.»
بنابراين فرهنگيان فريب چنين نمايشنامه‌هايي كه يا از روي ناآگاهي به وضعيت صندوق يا با اهداف خاص نوشته شده و از هر دري سخني رانده است را نخواهند خورد و معيار قضاوت و ارزيابي آنها، فعاليت‌ها، اقدامات و برنامه‌هايي است كه در صندوق ذخيره فرهنگيان در راستاي منافع ايشان در جريان است.
روابط عمومي امور بين‌الملل

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون