• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5577 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۰ شهريور

او كسي بود كه مي‌توانست دوقطبي بزرگ فوتبال را بشكند

نيمار، جوكوويچ نشد!

سامان سعادت

نيمار ستاره تيم ملي برزيل موفق شد با دو گلي كه در بازي مقابل بوليوي به ثمر رساند از ركورد پله افسانه‌اي عبور كند. 

قبل از شروع بازي سلسائو مقابل بوليوي در آغاز مرحله انتخابي جام جهاني، ركورد بيشترين گل زده در تاريخ برزيل به صورت مشترك متعلق به نيمار و پله با 77 گل بود. نيمار در بازي مقابل بوليوي دو بار دروازه حريف را گشود تا با 79 گل زده تبديل به بهترين گلزن تاريخ سلسائو شود. هر چند پله ديگر در اين دنيا نيست تا بفهمد ركورد بزرگش به دست نيمار جونيوري كه ديگر جوان نيست، شكسته شد. 
ركوردشكني نيمار بار ديگر ثابت كرد او چه استعداد بزرگي در فوتبال به حساب مي‌آمد. استعدادي كه اين روزها با انتقال خبرساز به يك تيم عربستاني موجي از نااميدي بين هوادارانش به وجود آورده است. مهاجم 31 ساله درحالي در اوج دوران فوتبالش راهي خاورميانه شد كه همچنان مي‌توانست در بهترين باشگاه‌هاي اروپا بازي كند و براي كسب افتخارات بزرگ تلاش كند اما ترجيح داد به عربستان بيايد و يك زندگي شاهانه را در رياض تجربه كند. 
نيمار بازيكني است كه زماني گمان مي‌رفت در دوگانه رونالدو-مسي تبديل به ضلع سوم شود. او در سال 2013 به بارسلونا پيوست و در همان سال‌هاي ابتدايي چنان كيفيتي از خود نشان داد كه در ليست سه نفره نهايي توپ طلا قرار گرفت. به شكلي كه بسياري از كارشناسان او را برنده آتي توپ طلا در دوران افت مسي و رونالدو ناميدند. اما همان‌قدر كه مسي و رونالدو همچنان به درو كردن جوايز ادامه مي‌دادند نيمار بيشتر و بيشتر اسير اتفاقات عجيب و غريب شد. او ابتدا در انتقالي باور نكردني از بارسلونا به پاريس رفت و امروز هم سر از عربستان درآورده. 
در جهان دوقطبي‌ها هميشه ضلع سوم‌ها مي‌توانند گزينه‌هاي جذابي باشند. نمونه بارزش نواك جوكوويچ تنيسور صربستاني است كه در اوج درخشش نادال-فدرر آمد و بازي اين دو را به‌هم ريخت و حالا هم تبديل به پرافتخارترين تنيسور تاريخ شده است. خيلي‌ها تصور مي‌كردند نيمار مي‌تواند جوكوويچ دنياي فوتبال باشد اما ستاره برزيلي در كسب موفقيت حتي نزديك صربيناتور هم نشد. 
نيمار، نواك جوكوويچ نشد چون به اندازه او تلاش نكرد و به اندازه او نمي‌خواست سري ميان سرها درآورد. جاه‌طلبي‌هاي غيرحرفه‌اي بهترين گلزن تاريخ سلسائو و اشباع شدنش با كسب يك جام قهرماني ليگ قهرمانان اروپا و عناوين پرطمطراقي نظير گران‌ترين خريد تاريخ فوتبال و كاپيتاني تيم ملي برزيل او را سيراب كرد. نيمار همين كه مي‌ديد نامش گاهي كنار مسي و رونالدو قرار مي‌گرفت راضي بود. 
با تمام اين تفاسير احتمالا تمام برزيلي‌ها كه اميد داشتند او بتواند به عنوان رهبر، طلايي‌پوشان را بعد از سال‌ها به عنوان قهرماني جهان برساند و همين‌طور تمام فوتبال‌دوستان جهان نمي‌توانند از شر اين ايده خلاص شوند كه نيمار چقدر مي‌توانست موفق‌تر باشد اگر و فقط اگر درصدي از پشتكار ستاره‌هاي بزرگ را داشت. او مي‌توانست كسي باشد كه دوقطبي بزرگ تاريخ فوتبال را مي‌شكند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون