• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5578 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور

خبر

آغاز نگارش سريال بهمن فرمان‌آرا

سريال نمايش خانگي «داستان جاويد» به كارگرداني بهمن فرمان‌آرا با فيلمنامه‌اي از فرهاد توحيدي ساخته مي‌شود. با ارايه طرح سريال نمايش خانگي «داستان جاويد» به ساترا، مجوز اوليه براي ساخت اين سريال به كارگرداني بهمن فرمان‌آرا صادر شد. با صدور اين مجوز، نگارش فيلمنامه «داستان جاويد» بر اساس كتابي به همين نام نوشته اسماعيل فصيح توسط فرهاد توحيدي آغاز شده است. سريال «داستان جاويد» را بهمن فرمان‌آرا كارگرداني مي‌كند و هادي علي‌محمدي و بهمن فرمان‌آرا به صورت مشترك تهيه‌كنندگي آن را بر عهده دارند.اسماعيل فصيح «داستان جاويد» را در سال ۱۳۵۹ به نگارش در آورده است.

نگراني جدي تيم برتون از هوش مصنوعي

تيم برتون در مورد سبك انيميشن خودش كه توسط هوش مصنوعي اجرا شده، گفت كه اين شيوه مثل روباتي است كه انسانيت شما را مي‌گيرد. به نقل از مهر تيم برتون كه براي خلق شخصيت‌ها و فيلم‌هايي با سبك كاملا متمايز مشهور است، درباره هوش مصنوعي و تهديد آن براي انيميشن صحبت كرد. وي به تازگي در مصاحبه با اينديپندنت، درباره «بازفيد» كه در ماه جولاي منتشر شد و در آن هوش مصنوعي نشان مي‌داد اگر فيلم‌هاي ديزني توسط برتون كارگرداني مي‌شد، چه شكلي بودند، حرف زد. وي گفت: آنها از هوش مصنوعي خواستند نمونه كارهاي من از شخصيت‌هاي ديزني را خلق كند! نمي‌توانم احساسي را كه به شما مي‌دهد، توصيف كنم. مرا ياد وقتي انداخت كه مي‌گويند؛ عكس من را نگير چون روح شما را مي‌گيرد. در اين فيلم هوش مصنوعي السا از انيميشن «يخ‌زده» را با چهره‌اي سفيد كه لباسي مشكي پوشيده و در جنگلي كه جن‌زده به نظر مي‌رسيد، تصوير كرده است. همچنين چهره آرورا از انيميشن «زيباي خفته» را با چهره‌اي مشابه كه روي گونه‌هايش بخيه دارد و با لباسي تيره و بلند دراز كشيده، تصوير كرده است. برتون اذعان كرد: برخي خلاقيت‌ها «بسيار خوب» هستند، اما كاري كه انجام مي‌دهد، اين است كه چيزي از روح شما مي‌مكد. چيزي از روح يا روان شما مي‌گيرد كه بسيار ناراحت‌كننده است، مثل روباتي است كه انسانيت و روح شما را مي‌گيرد. استفاده از هوش مصنوعي در هاليوود به يك بحث مداوم در سراسر اين صنعت بدل شده و اين روزها بسياري خواستار محافظت در برابر اين فناوري هستند. همين موضوع يكي از دغدغه‌هاي اصلي بازيگران و نويسندگاني است كه پس از شكست مذاكرات با استوديوها و پخش‌كننده‌ها براي قرارداد جديد دست به اعتصاب زدند و هوش مصنوعي دقيقا يكي از مباحثي بود كه درباره‌اش توافقي به دست نيامد. در اين مصاحبه، برتون همچنين درباره چگونگي ساخته شدن فيلم‌هاي بزرگ استوديويي به عنوان يك تجربه طاقت‌فرسا صحبت كرد و گفت كه همه تلاشش اين است در تمامي پروژه‌هايش روي نكات مثبت تمركز كند. وي افزود: براي من سخت است كه بعد از اتمام كار، آن فيلم‌ها را ببينم، زيرا حس مي‌كنم از آنها رهايي پيدا نمي‌كنم. اما از كار با همه دست‌اندركاران لذت مي‌برم. وي همچنين به «بيتل جويس۲» اشاره كرد و گفت واقعا از آن لذت برد. وي افزود: سعي كردم همه ‌چيز را كنار بگذارم و به اصل كار با آدم‌هاي خوب و بازيگران و عروسك‌ها تمركز كنم. برتون يادآوري كرد كه فيلمبرداري دنباله‌ «بيتل جويس» با بازي مايكل كيتون، وينونا رايدر، كاترين اوهارا، جنا اورتگا و ويلم دفو تقريبا پيش از اعتصاب‌ها به پايان رسيده و وي اميدوار است پس از اعتصاب بتواند فيلم را تمام كند. 

تمديد مهلت ارسال اثر به جشنواره «سينماحقيقت»

علاقه‌مندان براي شركت در هفدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» تا ۳۱ شهريورماه ۱۴۰۲ مهلت دارند آثارشان را در سايت جشنواره بارگذاري كنند. با توجه به درخواست تعدادي از صاحبان آثار براي آماده شدن نسخه نهايي فيلم‌هاي‌شان، شوراي برگزاري هفدهمين جشنواره «سينماحقيقت» مهلت دريافت آثار را ۱۱ روز ديگر تمديد كرد. بخش‌هاي جشنواره هفدهم عبارتند از: مسابقه ملي، مسابقه بين‌الملل، جايزه شهيد آويني، بخش‌هاي جنبي ملي و بين‌الملل و بزرگداشت. تمركز اين دوره از جشنواره بر دو مساله آب و جمعيت است. در بخش ملي آثاري مي‌توانند متقاضي حضور در جشنواره باشند كه بعد از فروردين‌ماه ۱۴۰۱ توليد شده باشند. علاقه‌مندان براي ارسال اثر مي‌توانند تا پايان جمعه ۳۱ شهريورماه در سايت panel.irandocfest.ir ثبت‌نام كنند. 

بازگشت «راهبه» ترسناك به سينما

قسمت دوم فيلم ترسناك «راهبه» در نخستين هفته اكران در سينماهاي امريكا با فروش ۳۲.۶ ميليون دلاري در صدر جدول فروش قرار گرفت. به گزارش ايسنا و به نقل از ورايتي، «راهبه ۲» كه نهمين قسمت از سري فيلم‌هاي «احضار» محسوب مي‌شود از محل ۳۷۲۸ سالن سينمايي در امريكا به فروش ۳۲.۶ ميليون دلاري دست يافت تا با كنار زدن فيلم «اكولايزر»، صدرنشين گيشه سينماي امريكا شود. «اكولايزر ۳» كه تنها هفته گذشته صدرنشين گيشه امريكا بود نيز ۱۲.۱ ميليون دلار به فروش خود اضافه كرد تا جمع فروش امريكاي خود را به ۶۱.۹ ميليون دلار برساند. اين فيلم با احتساب فروش در ديگر كشورها تاكنون مجموع فروش جهاني‌اش به ۱۰۷ ميليون دلار رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون