• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5580 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۶ شهريور

واكنش وزير دفاع به «سرقت» نفتكش ايران از سوي امريكا

امكان مقابله ‌به مثل وسيع را داريم

وزير دفاع در واكنش به سرقت نفت ايران و تخليه آن توسط امريكا اظهار كرد: اين اقدام يك دزدي توسط امريكاست كه به هيچ‌وجه اين مساله در دنيا پذيرفته شده نيست.
محمدرضا آشتياني، وزير دفاع در واكنش به سرقت نفت ايران و تخليه آن توسط امريكا اظهار كرد: اين اقدام يك دزدي توسط امريكاست كه به هيچ‌وجه اين مساله در دنيا پذيرفته شده نيست. اگر اتفاق اينچنيني بيفتد ما حتما مقابله خواهيم كرد و مي‌توانيم حتي اقدام خيلي وسيع‌تري كنيم، ولي فعلا اقدام خود را به بحث‌هايي كه دنبال مي‌كنيم، محدود كرده‌ايم.
وي با بيان اينكه انتظار داريم امريكايي‌ها از اين اقدامات خود دست برداشته و بيشتر از اين خودشان را گرفتار نكنند، افزود: ما جايي استقرار داريم كه راهبردي و بسيار مهم است. خطوط انتقال انرژي از اين منطقه مي‌گذرد و تسلط بر اين خطوط هم با ماست بنابراين اگر بخواهيم ميزان مقابله به مثل با امريكا را وسيع‌تر انجام دهيم، امكانش براي ما وجود دارد.
وزارت دادگستري امريكا روز ۱۷ شهريور و پس از ۱۹ ماه تاييد كرد كه نفتكش حامل نفت ايران با نام «سوئز راجان» را توقيف كرده بود. نيويورك‌تايمز اخيرا در گزارشي نوشت كه واشنگتن پس از آنكه شركت‌هاي امريكايي حاضر به تخليه محموله نفتي توقيف شده ايران نشدند، تحت فشار‌هاي كنگره به اين بهانه كه ايران در حال قاچاق اين نفت به چين بوده است، آن را تخليه كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون