• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5580 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۶ شهريور

پاسخ به «شخم زدن مصوبات مجلس تا مخالفت با طرح شفافيت»

تابناك| انتقادات تند مجلسي‌ها از هيات نظارت مجمع تشخيص با سكوت همراه نشد و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به نقدها به اين هيات بر سر مصوبه قير رايگان و شفافيت پاسخ داد.
مجلس شوراي اسلامي طي هفته اخير شاهد انتقاد تند و تيز نمايندگان به هيات عالي نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام بود، انتقاداتي كه از تريبون باز مجلس مطرح شدند و رييس مجلس را هم همراه با خود كرد.
آملي لاريجاني اما اين نقدها را بي‌پاسخ نگذاشت به فاصله‌اي كوتاه از نقدهاي مجلسي‌ها، از تريبون باز مجمع تشخيص با زباني انتقادي به ادبيات به كار برده شده عليه اين هيات واكنش نشان داد و گفت:  «اينكه كار هيات عالي نظارت، ممكن است داراي نقص باشد، طبيعي است، در كار هر نهاد ديگري هم نقص وجود دارد. حتي اينكه يك نماينده محترمي بگويد من نظرات مجمع يا هيات عالي نظارت را قبول ندارم، اشكالي ندارد. اما گاهي مطالب خلافي گفته مي‌شود كه قابل هضم نيست و از نمايندگان محترم مجلس انتظار نيست.»
وي با اشاره به اظهارات نماينده صومعه‌سرا ادامه داد؛ «برخي به گونه‌اي صحبت مي‌كنند كه گويي از مسير كار هيات عالي نظارت خبر ندارند و مي‌گويند مجمع تشخيص و هيات عالي نظارت، قوانين را شخم مي‌زنند و قانون‌نويسي مي‌كنند. در حالي كه هيات نظارت برحسب وظيفه‌اي كه مقام معظم رهبري براساس بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسي به آن، احاله كرده‌اند، صرفا مغايرت مصوبات مجلس را با سياست‌هاي كلي يا عدم انطباق آنها بررسي و به شوراي نگهبان اعلام و شوراي نگهبان هم بر همان اساس، مغايرت را به مجلس اعلام مي‌كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون