• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5582 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور

پيشكسوت پرسپوليس از تقابل سرخ‌ها و رونالدو مي‌گويد

فرش سه ميلياردي به رونالدو مي‌دهند، 100 ميليون ما را نمي‌دهند!

جاي من جلوي رونالدو خالي است!

روزبه‌ دلاور

تب و تاب حضور رونالدو يكي از برترين بازيكنان تاريخ فوتبال دنيا در كشورمان هر لحظه بيشتر مي‌شود و جامعه ايراني و نه فقط فوتبالدوستان از اين پرتغالي صحبت مي‌كنند. عجيب اينكه مدت اقامت رونالدو در تهران به ۴۸ ساعت نمي‌رسد و اين همه تكاپو براي اينكه به او بد نگذرد هم از ميهمان‌نوازي خاص ما ايراني‌هاست و هم از ذوق‌زدگي ما كه به دليل شرايط خاص كشورمان كمتر سوپراستاري در دنيا را ملاقات مي‌كنيم. بازي پرسپوليس و در مقابل النصر كاملا تحت تاثير اخبار رونالدو در تهران قرار گرفته است! با رضا جباري يكي از پيشكسوتان پرسپوليس در خصوص حضور كريس و بازي با النصر گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

چه خبر آقا رضا؟

كمي حالم ناخوش بود و مشغول استراحت هستم.

براي همين به استقبال رونالدو نرفتيد؟

(بلند مي‌خندد) ما با ميلان بازي داشتيم و مالديني دو تا ميز آن طرف‌تر از من بود هر چي پسرم گفت عكس بگير گفتم نه من عكس نمي‌گيرم. من بازيكن پرسپوليس هستم. آن وقت آقاي درويش رفته كنار رونالدو عكس يادگاري گرفته! آقا شأن باشگاه را حفظ كن! به اينكه نمي‌گويند ميهمان‌نوازي! ميهمان‌نوازي همين ‌جوري انجام شده، خيابان‌ها را آسفالت كرديد و بنر زديد. فرش سه ميلياردي به رونالدو مي‌دهند اما صد ميليون ما را نمي‌دهند!

از پرسپوليس صد ميليون طلب داريد؟‌

بله، البته براي دوران مربيگري در پايه‌هاي پرسپوليس. كل قراردادم ۱۹۰ ميليون بود كه صد ميليون طلب دارم و خود درويش هم نامه زد كه پيگيري شود اما كسي كه اين همه سال براي تيم زحمت كشيده پولش را نمي‌دهند. كنار رونالدو عكس مي‌گيريد براي چي؟ براي استفاده مديريتي و برنامه‌هاي خودتان؟

وضعيت با حضور رونالدو تغييرات محسوس زيادي داشته. كاربران مي‌گويند كاش رونالدو يا امثال او هر روز به ايران‌ مي‌آمدند تا جاده‌ها را درست كنند و...

دقيقا، نيمار هم مي‌آيد كه بازي نساجي در آزادي برگزار مي‌شود و با حضور او يك بخش ديگر را درست كنند. حداقل به خاطر غريبه‌ها مردم ايران يك نفعي ببرند.

البته بد هم نيست.

نه، يكسري‌ها مي‌آيند و مي‌گويند حالا دارد يك كاري انجام مي‌شود شما چرا مخالفت مي‌كنيد؟ ما مخالفت نمي‌كنيم؛ الان اطراف استاديوم آزادي آسفالت شده؟ خب خيلي هم خوب ما مي‌گوييم‌ چرا به خاطر رونالدو ‌اين ‌كار را كرديد؟ چرا به خاطر بازيكنان پرسپوليس قبلا نكرديد؟ به خاطر فوتباليست‌هاي ايراني ‌كه با اتوبوس مي‌آيند تا در چاله‌ها نيفتند اين كار را نكرديد؟ شما كه قدرت اين كار را داشتيد چرا زودتر از اين نكرديد؟ آقاي درويش شما كه مي‌توانيد فرش سه ميلياردي به رونالدو بدهي چرا بدهي پيشكسوتان و بازيكنانت را نمي‌دهي؟ وگرنه ما مخالف اين نيستيم كه شما محبت كنيد يا مهمان‌نوازي كنيد. اما اين يك چيزي فراتر از مهمان نوازي است.

صحبت از ملاقات همبازي شما، علي دايي با رونالدو هم بود.

فكر مي‌كنم خودش شخصي رفته باشد اما اينكه كسي برايش هماهنگ ‌كند، فكر نمي‌كنم اجازه بدهد برايش چنين اتفاقي بيفتد.

كمي هم درباره بازي صحبت كنيد؛ خيلي‌ها از كار دشوار پرسپوليس مقابل النصر مي‌گويند. نظر شما چيست؟

به هر حال تيم ما هم پرسپوليس است و فوتباليست‌هاي ايراني بارها اين را ثابت كرده‌اند كه در مواقع حساس بهترين عملكرد خودشان را دارند. درست است كه آنها هم بازيكنان تاثيرگذاري دارند و مي‌توانند هر لحظه به ما ضربه بزنند اما ما هم بازيكنان خوب و در رده ملي داريم و اينكه بگوييم‌ النصر مي‌آيد و ما را مي‌برد، اين طور نيست. فقط در تك لحظه‌ها با توجه به بازيكنان قوي كه دارند در آن لحظات مي‌توانند به ما ضربه بزنند. اما به‌ طور تيمي فكر مي‌كنم دو ‌تيم ‌قدرت متعادلي براي جنگيدن با هم‌ دارند.

فكر مي‌كنيد براي مهار رونالدو يا مانه چه كاري بايد انجام‌ داد؟

امروزه مثل قديم نيست كه مستقيم يك نفر را بگذارند تا هرجا او رفت با او برود و به اصطلاح‌ من‌ تو من كنند. اگر دو نفر براي مانه بگذارند پس رونالدو چه مي‌شود؟ يا ديگر ستاره‌هاي اين تيم؟ من بودم فضاي بازي را مي‌بستم با نگاه ‌دقيق‌تر به اين بازيكنان ‌مخصوصا در لحظات حساس مثل ضربات ايستگاهي. اما به هر حال آنها بازيكنان بزرگي هستند و يك‌ جاهايي نشود آنها را مهار كرد. بهتر است ما بازي خودمان را انجام بدهيم و فضا را در بازي دفاعي ببنديم و حتما هم همين طور است و فكر نمي‌كنم يحيي روي اصولش پا بگذارد. پرسپوليس همان طور بازي مي‌كند اما امكان دارد آنها با قدرت تيمي كه دارند اجازه ندهند ما حمله كنيم.

از نظر شما رونالدو بهترين بازيكن تاريخ است؟

از نظر من و اگر بخواهم سه بازيكن را نام ببرم، مسي و رونالدو و مارادونا.

جاي چه كسي در اين پرسپوليس خالي است تا جلوي رونالدو بازي كند؟

جاي خودم!

براي تماشاي بازي به استاديوم مي‌رويد؟

در سال قبل من يك بليت ويژه مي‌خواستم براي يكي از دوستانم با آقاي محمدي و‌ خبيري و‌ همه تماس گرفتم، تهيه نكردند. شما مي‌گوييد جزو آن دسته نيستم كه براي بازي با النصر بروم؟

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون