• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5588 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۵ مهر

خطاب به نساجي‌هاي دوست‌داشتني

براي نيمار ستاد لازم نيست، آداب ديپلماتيك ورزشي را رعايت كنيد‌

روزبه ‌ دلاور

به گزارش «اعتماد»، پس از ورود تيم النصر به تهران و تشريفات و استقبال نامنظم مديران پرسپوليس از كريستيانو رونالدو كه با انتقادات فراواني‌ همراه بود خيلي‌ها از همين‌ حالا نگران حضور كاروان الهلال با نيمار در ‌كشورمان هستند. 

امسال به هزار و يك دليل باشگاه‌هاي كشورمان كه در رقابت‌هاي آسيايي حضور دارند به جاي آنكه در انديشه كسب نتيجه‌ مقابل رقيبان عربستاني‌ خودشان باشند اولويت را بر حفظ آبروي فوتبال كشورمان در مقابل ابرستاره‌هاي حاضر در ليگ آن كشور قرار داده‌اند! 
در اين بين حضور رونالدو در كشورمان باز هم اثبات كرد‌ جدا از زيرساخت‌هاي نامناسب در ورزش كه نياز به بازنگري دارد در پديده‌هاي فرهنگي و اجتماعي و حتي محيطي كار زياد داريم. نگرشي كه لازمه آن تدبير ويژه است و در عين حال ورود ساير سازمان‌هاي دولتي را طلب مي‌كند. دروغ چرا؟ هنوز‌ هم آسفالت كردن محوطه ورزشگاه آزادي قبل از ورود كاروان النصر مقابل چشمان رژه مي‌رود و ما افسوس مي‌خوريم كه چرا براي زيبا‌سازي شهرها بايد در انتظار حضور يك فوق ستاره‌ دنياي توپ‌گرد در كشورمان باشيم؟ 
از بي‌نظمي و ذوق مدير پرسپوليس كه جايگاهش را در مقابل رونالدو تا حد يك هوادار تيفوسي تنزل داده بود هم نبايد‌گذشت! 
وقتي كه مدير باشگاه نساجي گفت براي استقبال از باشگاه الهلال و نيمار ستاد داخلي تشكيل داديم باز هم دست و دلمان لرزيد كه مبادا شوق ديدار با نيمار مديرعامل نساجي را همراه با سوغات شمالي به فرودگاه بكشاند! سلفي درودگر با نيمار مي‌تواند زشت‌ترين صحنه‌ ماقبل بازي نماينده كشورمان با نماينده عربستان شود! 
روز دوشنبه مديرعامل نساجي درباره اينكه آيا براي حضور الهلال در تهران برنامه‌ريزي صورت گرفته است يا خير، بيان كرد: «يك ستاد داخلي استقبال در باشگاه نساجي تشكيل داديم و يك جلسه‌ هم در فدراسيون برگزار كرده‌ايم تا از تيم الهلال به بهترين شكل ميزباني كنيم. هنوز زمان آمدن كاروان الهلال مشخص نشده است و به محض اينكه از سوي فدراسيون فوتبال اعلام شود، هماهنگي‌هاي لازم را براي ورود الهلال انجام مي‌دهيم. تمام تلاش ما اين است كه ميزباني خوبي را از الهلال در ايران داشته باشيم.» درودگر درباره حضور تماشاگران در اين ديدار تصريح كرد: «قطعا حضور تماشاگران در اين ديدار خيلي مي‌تواند به ما كمك كند و مطمئن هستيم هواداران پرشور قائمشهري با حضورشان بهترين دلگرمي براي تيم و بازيكنان خواهند بود و تمام تلاش باشگاه اين است كه امكانات خوبي را براي آنها فراهم كنيم.»
البته صادق درودگر درست مي‌گويد و بايد از همين حالا به فكر آمدن الهلال باشيم. البته نه آن‌جوري كه خيلي‌ها فكر مي‌كنند، بلكه بايد به نساجي‌چي‌هاي دوست‌داشتني هشدار دهيم كه يك وقت رفتار درويشانه را پيشه نكنيد! البته كه رسم ‌ميهمان‌نوازي را به‌جا آوردن خوب است اما‌ شتاب در آداب ديپلماتيك و رفتار اگزجره براي اينكه ثابت كنيم ما خيلي خونگرم هستيم بسيار ناپسند است. رفتار عجيب مديران ما با ستاره‌هاي فوتبال كه يد طولاني هم‌ دارد زيبنده فرهنگ ورزش ما نيست. ما نبايد براي اينكه به دنيا نشان دهيم احتمالا رسانه‌هاي خارجي تصوير اشتباهي از ايران به دنيا نشان داده‌اند كاري كنيم كه از آن‌ ور بوم بيفتيم!  به‌طور حتم مديران نساجي مي‌توانند‌ از رفتار مديران پرسپوليس درس بگيرند. واقعيت امر اين است كه براي اجرايي كردن يك خوش آمدگويي نياز به تشكيل ستاد يا به خطر كردن اركان احزاب و نهادها و دستگاه‌ها نيست. نساجي‌چي‌ها همين كه آداب ديپلماتيك ورزشي حين پذيرايي از يك تيم خارجي را به‌جا بياورند كافي است و كلاس كار را حفظ مي‌كنند. اين آداب هم نياز به اختراع و كشف ندارد. قوانين و رسومي است كه در همه جاي دنيا هنگام برگزاري يك مسابقه فوتبال انجام مي‌شود. 
به بيان ديگر در استقبال و بدرقه عربستاني‌ها همين كه جلوي دست و پاي آنها با دوربين راه نيفتيم، پخش زنده تلويزيون را به سي‌آي‌پي فرودگاه نبريم تا مديران تيم رقيب مجبور شوند با دست جلوي دوربين ما را بگيرند آبروداري كرده‌ايم. همين كه مديرعامل باشگاه ما با دخترش به پيشواز ستاره فوتبال نرود كافي است. همين كه قبل از مسابقه قاليچه هديه ندهيم و اين را بگذاريم هنگام وداع كافي است. 
از نساجي به دليل اولين حضورش در رقابت‌هاي آسيايي درحالي كه بودجه و امكانات حداقلي دارند انتظار شق‌القمر كردن در كسب نتيجه را نداريم، اما از مديران اين باشگاه در سازماندهي و رعايت قوانين ديپلماتيك براي رفت و آمد ميهمان‌ها انتظارات به‌حقي مي‌رود. همه ما اميدواريم آنها از تجربه حضور النصر در تهران درس گرفته باشند و ميزبان شايسته‌اي براي رقيب باشند و پيشگام در برخورد حرفه‌اي با ابرستاره‌ها بين مديران فوتبال ما لقب بگيرند.‌
مديران نساجي بدانند كه نتيجه بازي نساجي و الهلال هر چه باشد فراموش مي‌شود و بازتاب‌ چنداني ‌ندارد اما جهان رفتار مديران و سبك ‌مديريتي ورزش ما را زيرنظر خواهد داشت و سوژه‌ها و گاف‌ها است كه مي‌ماند و درباره آن تا مدت‌ها بحث مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون