• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5589 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۶ مهر

تحقق آرزوي يك ديار

يونس هميالي

 

همواره رقابت‌هاي كشتي در المپيك و جهاني با نتايج غير قابل پيش‌بيني آميخته است. مدال‌هاي غافلگيركننده، بذر التذاذ و شادكامي مضاعف براي علاقه‌مندان و دوستداران اين عرصه را به دنبال خواهد داشت. مدال‌هايي كه مي‌تواند سونامي شادي به راه اندازد به گونه‌اي كه تا سال‌هاي سال از ذهن و ضمير آدمي نرود و گرد فراموشي روي آن ‌ننشيند. 
طعم اينچنين موفقيت و خوشبختي در پهنه اين گيتي متفاوت است؛ چرا كه وقتي كسي توقع گرفتن مدال از شخصي ندارد و حسابي برايش باز نمي‌كند اما آن شخص موفق مي‌شود، آن رخداد و آن موفقيت از كشتي‌گير يك چهره‌ تاريخي مي‌سازد و خاطره اين ميراث ارزشمند به يادگار مي‌ماند و از آن به ‌عنوان يك نقطه عطف ياد خواهد شد. در دوره اخير رقابت‌هاي جهاني خالق اين شگفتي كسي نبود جز عليرضا مُهمدي؛ شاگرد مكتب ملك محمد بويري از ديار ايذه. 
خطه‌اي سرشار از استعداد كه يادآور خاطره‌هاي بهروز جمشيدي، رضا اسدپور، پيام بويري، مهرداد مرداني و چندين نام‌آور ديگر است كه با عشق ديوانه‌وار و با كمترين امكانات، زندگي خود را به پاي اين عرصه گذاشتند.  كشتي‌گيراني كه آهنگ روياهاي خود را از راز پنجره‌هاي بسته باشگاه زمزمه كردند تا نغمه‌اي براي نسل‌هاي بعد باشد. در نهايت با اراده آهنين و عزم راسخ آنها حماسه‌اي بزرگ رقم خورد و ماموريت مهم با سربلندي به انجام رسيد. قبل از شروع نبردهاي ۸۲ كيلوگرم در آوردگاه بلگراد اكثر كشتي‌دوستان حتي فكرش را هم نمي‌كردند مُهمدي بتواند به يكي از مدال‌ها نزديك شود اما بعد از پايان رقابت‌ها اين پيش‌بيني رنگ ديگري به خود گرفت. دارنده مدال طلاي ۲۰۲۲ جوانان جهان توانست برانكو كوواچويچ صرب، ياروسلاو فيلچاك‌ اف اوكرايني، ميهايل برادئو از مولداوي را با جسارت و شجاعت سنجش‌ناپذير و بدون ذره‌اي ترس و ترديد شكست دهد. با اين حال او در فينال با نتيجه ۱-۲ مغلوب رفيگ حوسين اف آذربايجاني عنوان‌دار المپيك و جهان شد. هر چند در اين جدال اگر كشتي‌گير ما موقع ليفت كردن حريف از خاك دقت بيشتري در گام‌گذاري مي‌كرد به راحتي رقيب تابانده مي‌شد و رنگ مدال تغيير پيدا مي‌كرد. 
اكنون با ارمغان مدال مُهمدي و پويا دادمرز فصل جديدي دركشتي اين شهر به وجود آمده است كه مي‌تواند ضامن موفقيت‌ها در ادامه‌ مسير باشد و آرزوي ديرينه آنها كه همان مدال المپيك است به حقيقت بپيوندد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون