• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5593 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۲ مهر

هشتمين نمايشگاه ايمني و آتش‌نشاني برگزار مي‌شود

خودكفايي كشور در توليد تجهيزات ايمني و آتش‌نشاني

همواره موضوع و اهميت ايمني و حفظ و ارتقاي آن براي حفظ سلامت همه شهروندان حايز اهميت است و متاسفانه در بروز حوادث متعدد، وجود نقصان در كم و كيف ايمني و تجهيزات آن، از دلايل و مقصرين اصلي ايجاد آن حادثه و خسارات ناشي از آن به شمار مي‌رود. هنوز تلخي حوادثي چون پلاسكو و متروپل از خاطرمان نرفته است و حالا رشادت آتش‌نشانان عزيز كشورمان كه با حداقل امكانات به دل آتش مي‌زنند تا جان هموطنان‌شان را نجات دهند، زبانزد دنياست، اما نبايد فراموش شود كه هر چه تجهيزات و امكانات ايمني و آتش‌نشاني در گستره كشوري، از ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري و اداري گرفته تا سازه‌ها و كارخانجات بزرگ، بيشتر و به‌روزتر شود حاصلش مهار امكان بيشتر حوادث و حفظ سلامتي آحاد مردم و آتش‌نشانان كشور خواهد بود. تجهيزات ايمني و آتش‌نشاني همواره از مهم‌ترين ابزارهاي نجات و صحنه حوادث محسوب مي‌شود، از يك توليدي و كارگاه خانگي كوچك گرفته تا كارخانه‌ها و تاسيسات بزرگ كشور همه و همه نيازمند اين تجهيزات و ايمن‌سازي هستند. از طرفي كم و كيف توان عمليات‌هاي امداد و نجات يا امر مهم ديگر در مديريت بحران در حوادث و بلاياي طبيعي نيز ارتباط مستقيمي با ميزان دسترسي و آشنايي كاربران با انواع پيشرفته تجهيزات امداد و نجات و اطلاع از آخرين دستاوردها و تكنولورژي روز دنيا در اين صنعت دارد. در همين راستا و با اهتمام و توجهات سازمان توسعه تجارت و اعلام تقويم نمايشگاهي كشور «هشتمين دوره نمايشگاه بين‌المللي تجهيزات و فناوري‌هاي نوين بهداشت، ايمني، محيط كار، آتش‌نشاني، مديريت بحران، امداد و نجات» از روز پنجشنبه 13 لغايت 16 مهر ماه سال جاري در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود.

ايران در كيفيت محصولات صنعت ايمني
و آتش‌نشاني مدعي است

حسين مصطفي‌زاده، رييس اتحاديه صنف لوازم ايمني، آتش‌نشاني و علايم نيروهاي مسلح، درخصوص اهميت برگزاري اين‌ نمايشگاه در كشور معتقد است: صنف ايمني و آتش‌نشاني يكي از مهم‌ترين اصناف كشور است كه ارتباط مستقيم با حفظ سلامت و جان افراد جامعه دارد و اين مهم مسووليت بنده و همكارانم را در اين صنف صدچندان كرده است. لذا كوچك‌ترين قصور و بي‌احتياطي در كم و كيف توليد و عرضه تجهيزات ايمني و آتش‌نشاني باعث خسارات جبران‌ناپذيري خواهد شد، به همين منظور در اتحاديه همواره اولويت با كيفيت محصولات است. از همين رو اين نمايشگاه بهترين و مهم‌ترين فرصت براي شناخت و معرفي توليدكنندگان و واردكنندگان معتبر و عرضه محصولات متنوع و با كيفيت و ايمن به گروه‌هاي هدف و عموم جامعه است. مصطفي‌زاده با اشاره به شكوفايي توليد تجهيزات ايمني و آتش‌نشاني افزود: پيش‌تر اهميت و لزوم كيفيت مطلوب تجهيزات آتش‌نشاني باعث شده بود كه بسياري از مشتريان اين حوزه رو به تجهيزات خارجي بياورند و لذا عمده تجهيزات اين صنعت وارداتي بود. اما اكنون مفتخريم بگوييم كه به لطف خدا و همت بالاي توليدكنندگان و فعالان اين عرصه در چند سال اخير، شاهد خودباوري، شكوفايي و خودكفايي در توليد تجهيزات حفاظت فردي و آتش‌نشاني هستيم. وي تاكيد كرد: برخي كشورها با هدف ضربه زدن به صنعت ايمني و آسيب به مردم و كشور عزيزمان و ناكارآمد جلوه دادن حافظان ايمني دست به دامن تحريم‌هاي ناجوانمردانه و غيرانساني در اين حوزه شدند و تصور مي‌كردند كه صنعت و توليد در اين بخش دچار مشكل خواهد شد، ولي اكنون با توجه به اين پيشرفت‌هاي چشمگير، اكنون به جهان ثابت شده است كه عزم و همت ايراني چطور مي‌تواند چرخ توليد و اقتصاد را در تحريم، با قدرت و بهتر از گذشته بچرخاند و هم‌اكنون در صنعت ايمني و آتش‌نشاني صاحب كلاس توليد و در رقابت با محصولات مشابه خارجي سربلند و مدعي باشيم.

علي آنجفي، رييس ستاد برگزاري اين نمايشگاه ضمن تبريك روز بزرگداشت آتش‌نشاني و ايمني و اداي احترام به شهداي عزيز آتش‌نشان گفت: هفتم مهر بهانه‌اي است براي يادآوري و پاسداشت رشادت‌‌هاي مردان بزرگ و بي‌ادعايي كه با دست خالي به جنگ آتش مي‌روند و با مظلوميت و گمنامي براي حفظ جان حادثه‌ديدگان و هموطنان‌شان ايثارگري مي‌كنند. مديرعامل موسسه فرارسانه با اشاره به اهميت شعار سال افزود: در راستاي تحقق اهداف نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري؛ رشد توليد، مهار تورم و خودكفايي روزافزون كشور عزيزمان در صنعت بسيار حساس و مهم ايمني و آتش‌نشاني، سعي كرديم تمام تلاش‌مان را براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر اين رخداد ملي در هشتمين نمايشگاه ايمني و آتش‌نشاني داشته باشيم. به همين منظور دبيرخانه اين نمايشگاه از ابتداي سال جاري رايزني‌ها و اطلاع‌رساني‌هاي گسترده‌اي را در معرفي گسترده آن در داخل و خارج كشور داشته است. حاصل اين اقدامات در ستاد برگزاري، حضور و مشاركت بيش از ۱۰۰ شركت داخلي و خارجي و دانش‌بنيان در فضايي بالغ بر10 هزار مترمربع است. جمعيت هلال‌احمر ايران نيز از ديگر حاميان نمايشگاه هشتم است كه با مشاركت در اين رويداد مهم آخرين تجهيزات امدادي خود را به نمايش خواهد گذاشت. ايشان درخصوص اهميت حضور اين سازمان‌ها در نمايشگاه تاكيد داشت: بسياري از توليدكنندگان صنعت ايمني و آتش‌نشاني به‌طور مستقيم و غيرمستقيم با وزارت كار، هلال‌احمر، سازمان آتش‌نشاني و نهادهايي از اين دست در ارتباط هستند و لذا با حضور معاون محترم وزير كار يا مديرعامل محترم آتش‌نشاني و ديگر مسوولان و مديران ارشد كشوري و لشكري در اين نمايشگاه، با آخرين دستاوردها و توليدات اين صنعت از نزديك آشنا مي‌شوند و اين تعامل و گفت‌وگوها علاوه بر ايجاد زمينه همكاري‌هاي مختلف، موجب ايجاد انگيزه مضاعفي براي فعالان اين صنعت خواهد بود. از طرفي مشاركت‌كنندگان نيز مي‌توانند مشكلات و دغدغه‌هاي‌شان را مستقيما و بدون مشكلات معمول با مسوولان و مديران تصميم‌ساز و موثر اجرايي كشور در ميان بگذارند. بي‌شك نتيجه اين جلسات و گفت‌وگوها باعث ايجاد زمينه بيشتر شكوفايي و توسعه اين صنعت در كشور خواهد شد. مديرعامل موسسه فرارسانه افزود: تلاش دو سال اخير بنده و همكارانم براي حضور و مشاركت و معرفي اين نمايشگاه و توانمندي‌هاي داخلي با كشورهاي همسايه و هدف به ثمر نشسته و امسال بازديدكنندگان قابل توجهي از اين كشورها در نمايشگاه حضور خواهند داشت. از طرفي براي اولين‌بار با هماهنگي سازمان توسعه تجارت، هيات‌هاي تجاري كشورهاي هدف براي بازديد از نمايشگاه و برگزاري جلسات B2B فراهم شده است و اميد مي‌رود با توجه به افزايش كيفيت بالاي توليدات داخلي اين صنعت، امسال شاهد صادرات قابل توجه و فرصتي براي ارزآوري بيشتر براي كشورمان باشيم و اين مي‌تواند نقطه عطفي در اين صنعت باشد. آنجفي با اشاره به برنامه‌هاي مختلف و جانبي نمايشگاه گفت: امسال سعي كرديم در كنار اين رويداد بزرگ، كارگاه‌هاي تخصصي و آموزشي متعددي داشته باشيم كه با مساعدت شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي امكانات مناسب براي برگزاري مناسب كارگاه‌هاي آموزشي نيز فراهم شده است. شايان ذكر است اين نمايشگاه از تاريخ 13 لغايت 16 مهرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران، سالن‌هاي شماره 40 و 41 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون