• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5597 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۷ مهر

ستاره سابق بوكاجونيورز آرژانتين در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

تاريخ، كيفيت دايي را ثابت كرده اما مسي از ركورد علي عبور مي‌كند!

مسي را با رونالدو مقايسه نكنيد! مسي بهترين تمام دوران‌هاست

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد» ظهور ابرستاره‌هاي فوتبال جهان در كشور آرژانتين اين خطه را به عنوان كشوري فوتبال‌خيز در سطح جهان معرفي كرده است. ابرستاره‌هايي مثل ليونل مسي و ديگو مارادونا از بهترين‌هاي تاريخ فوتبال دنيا به حساب مي‌آيند. همچنين از ده‌ها ستاره آرژانتيني ديگر در برهه‌هاي زماني مختلف مي‌توانيم نام ببريم كه با عملكرد درخشان خود براي فوتبالدوستان خاطره‌سازي كردند. براي همين هم فوتبال آرژانتين در كشور ما طرفداران زيادي دارد. قهرمان جام جهاني گذشته هميشه به عنوان يك مدعي در اين مسابقات شركت كرده و نگاه‌ها را معطوف به فوتبال ناب خود كرده است. در ليگ اين كشور هم چند باشگاه معروف وجود دارد كه سال‌هاي سال است نام اين تيم‌ها به گوش فوتبال دوستان ايران آشناست. بوكاجونيورز يكي از قديمي‌ترين و سرشناس‌ترين باشگاه‌ها در فوتبال دنيا به حساب مي‌آيد. اما قهرماني آرژانتين در جام جهاني و نزديك شدن ليونل مسي به ركورد گل‌هاي ملي علي دايي، اسطوره فوتبال كشورمان بهانه‌اي شد تا با كارلوس دنيل مويا، مدافع آرژانتیني كه سابقه بازي در بوكاجونيورز و لاليگاي اسپانيا را دارد گفت‌وگو كنيم.  مويا در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد» در خصوص دوران پس از فوتبالش گفت: بعد از بازنشستگي مدرك حرفه‌اي مربيگري در يوفا را گرفتم و در شغل مربيگري فعال هستم. براي من داشتن اطلاعات و دانش در مربيگري مهم بود و براي همين با حضور در دوره‌هاي مختلف تمامي مدارك مربيگري حرفه‌اي را گرفتم. مويا ادامه داد: مدتي هم هست منتظرم و در حال بررسي پيشنهادها. مشتاقانه منتظر يك چالش خوب هستم تا يك تيم خوب انتخاب كنم تا با كادرم در آنجا مشغول شوم.  كارلوس مويا در خصوص حال و هواي مردم آرژانتين پس از قهرماني اين كشور در جام‌جهاني گفت: خب طبيعتا آرژانتين از قهرماني در جام جهاني خوشحال است! كشور ما چند سالي است كه غمگين است و خداوند پس از سال‌ها به ما شادي بزرگي داد. آرژانتين كشوري است كه مردم در آن فوتبال را دوست دارند. فوتبال در رگ‌هاي‌شان است.  بازيكن اسبق بوكا با اشاره به مرگ مارادونا اضافه كرد: ديگو دوست من بود. او يك انسان بزرگ بود با قلبي بزرگ. مي‌دانم كه خدا در بهشت مراقب او است. 

مدافع اسبق آرژانتيني حاضر نيست مسي را با رونالدو مقايسه كند و با عرق خاصي به ستاره هموطنش درباره قياس اين دو گفت: مسي قابل مقايسه نيست! مسي بي‌نظير است و او بهترين بازيكن تمام دوران‌هاست. البته رونالدو بازيكن بزرگي است. يك گلزن  بزرگ  و  بسيار حرفه‌اي! 
از مويا درباره اطلاعاتش از فوتبال ايران پرسيدم كه پاسخ داد: فوتبال ايران بسيار قوي و رقابتي است. و مربيان خارجي زيادي هم براي رقابت در ليگ ايران به كشور شما آمدند و حضور دارند. به شخصه تيم‌هاي باشخصيت را دوست دارم و فوتبال شما هم قابل احترام است.  او در ادامه با اشاره به شهريار فوتبال كشورمان گفت: در ايران اسطوره بزرگي مثل علي دايي حضور دارد كه تاريخ و كيفيت گلزني علي نشان مي‌دهد كه او بازيكن بزرگي بود. او همدوره‌اي و هم‌سن من است و هر دو ۵۴ ساله هستيم.  از كارلوس مويا پرسيدم آيا مسي مي‌تواند از ركورد گلزني علي دايي بگذرد؟ مويا پاسخ داد: فكر مي‌كنم مسي بتواند از ركورد 109 گل ملي علي عبور كند. مسي 104 گل زده و مطمئنم در جام جهاني بعدي بازي خواهد كرد. او مدت زمان خوبي دارد تا تعداد گل‌هايش را افزايش بدهد چون يك قهرمان است و هميشه براي پيروزي در همه زمينه‌ها بازي مي‌كند.  مويا درباره شرايط براي پيشرفت بيشتر در فوتبال ايران به خبرنگار اعتماد گفت: ابتدا بايد باشگاه‌هاي شما بازيكنان جوان خوبي داشته باشند، بازيكنان جوان نياز دارند به آنها در باشگاه‌ها اعتماد شود تا تقويت شوند، شما براي پيشرفت لازم داريد كه جوانان مستعد را جذب ليگ كنيد و آماده‌شان كنيد و به آنها آموزش دهيد براي سطوح بالاتر.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون