• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5597 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۷ مهر

منصور رشيدي در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

بي‌مديريتي در همه جا هست در فوتبال بيشتر!

سپاهان از بقيه مدعيان تيم‌تر و نفرات بهتري دارد

تيم فوتبال استقلال‌ موفق شد مس رفسنجان را با يك گل شكست بدهد تا جزو تيم‌هاي بالانشين‌ ليگ برتر باقي بماند .‌ شاگردان نكونام پس از مدت‌ها تعطيلي ليگ و در زمين حريف قلدر خود موفق به كسب اين ‌پيروزي با ارزش شدند. تك گل استقلال در اين بازي را مدافع مس به اشتباه وارد دروازه خودي كرد. از نكات بارز بازي آبي‌ها در اين رقابت مي‌توان به استحكام خط دفاعي شاگردان جواد نكونام اشاره كرد. استقلال در اين فصل در 5 بازي تنها يك گل دريافت كرده است. از اين حيث مي‌توان گفت انديشه‌هاي تدافعي جواد در استقلال حسابي جا افتاده و البته سيدحسين حسيني هم عملكرد فوق‌العاده‌اي از خود به جا گذاشته است. اما به همان نسبت استقلال همچنان در خط حمله با مشكل گلزني مواجه است و هواداران اين تيم منتظرند با اضافه شدن بلانكو مشكل برطرف شود. بلانكويي كه طبق آخرين اخبار هنوز براي ثبت قرارداد با استقلال مشكل دارد و گويا فعلا جواد نكونام نمي‌تواند از اين مهاجم بهره ببرد.

با منصور رشيدي يكي از پيشكسوتان باشگاه استقلال در خصوص بازي اين تيم گفت‌وگو كرديم‌ كه ‌در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

بازي استقلال مقابل مس چطور بود؟

نيمه اول كه هر دو تيم بازي آنچناني انجام ‌ندادند. يعني از نظر فني زياد خوب نبودند، اما در نيمه ‌دوم ‌هر دو تيم ‌عالي كار كردند. البته استقلال در نيمه ‌اول يكي، دو‌ موقعيت ‌هم داشت كه استفاده نكرد. استقلال در نيمه دوم خوب حمله كرد، اما نياز به مهاجم‌ دارد ناگفته نماند مس رفسنجان تيم‌ خوبي است كه براي هر تيمي مي‌تواند مشكل‌ساز باشد. در مجموع نقطه ضعف استقلال در نقطه حمله بود كه ‌نتوانستند از موقعيت‌ها به خوبي استفاده كنند.

به عملكرد خط حمله اشاره كرديد؛ استقلال در دفاع خوب بود؟

حسيني پس از حضور در تيم اميد خيلي پخته‌تر شد و آماده كار كرد. او الان يكي از گلرهاي آماده و با تجربه فوتبال ماست. عملكرد خط دفاعي هم بد نبود، خوب بودند. با توجه به اينكه خط دفاعي نياز به ترميم دارد، اما جلوي مس بد نبودند و دچار اشتباه نشدند. در خط دفاع و به خصوص در دفاع وسط و توپ‌هاي ارسالي نياز به بازيكن سرزن دارد.

به نظر شما استقلال در خط دفاع و حمله نياز به ترميم دارد؟

بله!

بلانكو به تيم اضافه شود، مي‌تواند به خط حمله كمك كند؟

خب آوردند، اما هنوز بازي او را نديديم و بازيكن سرشناسي هم نيست كه بخواهيم او را تجزيه و تحليل كنيم. ان‌شاءالله كه فوروارد خوبي باشد و بتواند مشكل استقلال در خط حمله را رفع كند.

تعطيلي ليگ روي عملكرد فني استقلال تاثير داشت؟

به ضرر همه تيم‌ها شد. هر بار بايد كار بدني و كار تاكتيكي انجام بدهند. اين به ضرر همه تيم‌هاست و نه فقط تيم‌هاي مدعي. در اين بي‌مديريتي كه فعلا در اين مملكت هست و در فوتبال بيشتر همه تيم‌ها ضرر مي‌كنند!

با انجام بازي‌هاي دوستانه نمي‌شود مشكل وقفه‌هاي ليگ را حل كرد؟

باز هم بايد كار بدنسازي و تاكتيكي و بازي‌هاي دوستانه انجام دهند، اين هم خودش براي تيم‌ها مشكل‌ساز است.

غيبت تماشاگران در استاديوم هم خيلي به چشم مي‌آيد.

فوتبال بدون تماشاگر خوشايند نيست. حالا نمي‌دانم دليلش چيست كه مي‌خواهند بدون تماشاگر باشد. در فوتبال دنيا مردم روز به روز بيشتر به فوتبال علاقه‌مند مي‌شوند. عربستان براي آوردن تماشاگر به استاديوم ميليون‌ها دلار خرج كرده و بازيكنان بزرگ جذب مي‌كند، اما ما متاسفانه نه. دلخوشي مردم همين فوتبال است كه از تماشاي آن هم محروم هستند.

سپاهان هم بازي خودش را برد و حالا مي‌شود گفت كدام تيم‌ها مدعي هستند يا هنوز زود است؟

هنوز زود است؛ حداقل هفته دوازدهم يا سيزدهم مي‌شود درباره مدعيان اظهارنظر كرد. اما با شناختي كه از تيم‌ها داريم و بازيكناني كه تيم‌ها گرفتند الان سپاهان واقعا بدون نقص است و به لحاظ نفرات هم خيلي خوب هستند و مي‌شود گفت مدعي به حساب مي‌آيند. استقلال با اين وضعي كه دارد و هنوز بازيكنانش تكميل نشده، نمي‌شود هنوز اظهارنظر كرد. پرسپوليس هم تيم خوبي بسته و جزو تيم‌هايي است كه مي‌تواند مدعي باشد. با اين حال، سپاهان به لحاظ تيمي و نفرات بهتر از بقيه است.

سوالات‌مان پراكنده شد. درباره آشتي‌كنان خطير و نكونام چه نظري داريد؟

آن كه مسبب اين اتفاق بود و اين كار را انجام داد، كار خوبي كرد. مدير، كار عمده تيم را انجام مي‌دهد و سرمربي هم بايد كار اساسي انجام دهد و تيم را هماهنگ و نقاط ضعف تيم را ترميم كند و اين دو مكمل همديگر هستند. اگر كدورتي داشته باشند مشكلات ايجاد مي‌شود و هواداران دل‌شان به اين خوش است كه تيم‌شان نتايج مطلوب بگيرد و اين مشكلات و حواشي به تيم آسيب مي‌زند . كار زيبايي انجام دادند .

كار خوب از رييس فدراسيون كشتي بود، اما چه خوب مي‌شد اين‌جور مواقع پيشكسوتان ورود كنند.

بله، الان پيشكسوتان استقلال كه زياد هستند! ماشاءالله همه ‌هم با تجربه و پا به سن‌ گذاشته و شناخته‌ شده هستند كه اگر اين كار را پيشكسوتان انجام مي‌دادند خب كار زيبايي بود، اما دست آقاي دبير هم ‌درد ‌نكند، چون ‌او هم ‌ورزشي است و همه از اين ‌كاري كه او انجام داد، راضي هستند و ما‌ هم ‌خوشحاليم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون