• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5617 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۰ آبان

مسي همه ‌چيز دارد حتي شانس!

روزبه دلاور

ليونل مسي، ابرستاره آرژانتيني براي هشتمين‌بار توپ طلا يا عنوان مرد سال جهان را تصاحب كرد، اما رقيب بزرگ مسي براي كسب اين عنوان پرطمطراق، ارلينگ هالند مهاجم نروژي منچسترسيتي بود‌‌. 

مهاجم نروژي با منچسترسيتي عناوين مختلف فردي و تيمي در سطح باشگاهي را درو كرد، اما بدشانس است كه در تيم‌ ملي كشوري عضويت دارد كه براي حضور در رقابت‌هاي مهم‌ قاره‌اي و جهاني گاهي دچار مشكل مي‌شود چه برسد به آنكه مدعي فتح مثلا جام جهاني باشد! شبيه به كريستيانو رونالدو با كمي وضعيت بهتر يا لوكا مودريچ و لواندوفسكي و چندين و چند بازيكن ديگر كه در چند سال گذشته در سطح باشگاهي فوق‌العاده كار كردند، اما در رده ملي در كنار هم‌تيمي‌هايي بازي مي‌كردند كه بعضي‌هاي‌شان در سطح خيلي بالايي نبودند. 
اما شرايط براي ليونل مسي هيچ‌گاه اين‌طور نبود. اين ابرستاره در سالي كه در رده باشگاهي عملكرد در حد معمولي هم نداشت با آرژانتين در جام جهاني به قدري خوب بود كه قهرماني آلبي سلسته را به نام او بنويسند و در ۳۶ سالگي باز هم جايزه «بهترين بازيكن مرد» را به خانه ببرد.
خيلي‌ها اعتقاد دارند مسي در بهترين بارساي تاريخ بهترين عملكرد را داشت. او در دوره افول فوتبال ملي به قدري فوق ستاره‌هايي مثل ژاوي و اينيستا كنارش داشت تا در دنياي فوتبال بي‌رقيب بتازد.
البته بعضي از طرفداران منطقي مسي هم اعتقاد دارند حداقل در يكي، دو توپ طلاي او حرف و حديث وجود دارد و حق به حق‌دار نرسيده كه آن‌هم برمي‌گردد به مسائل خارج از زمين و بيزينس و تبليغات. ديگر بر هيچ يك از طرفداران فوتبال پوشيده نيست كه كاپيتان تيم ملي آرژانتين در همه تبليغات مرتبط با كالاهاي شركت‌هاي بزرگ مانند پپسي و... پيشتاز است و هرگز با آنها وارد جنگ نشده. برخلاف رونالدو كه در زمينه‌هاي تبليغاتي و مسائل بيرون از زمين سياستمدار خوبي نيست! اين در‌حالي است كه درباره مسي حتي شنيده شده نرفتن او به ليگ عربستان هم به تصميمات سياسي و خارج از فوتبال مرتبط است.
در هر صورت، اگر ‌هم‌ نخواهيم به مسائل غيرفوتبالي و مليت بپردازيم‌ در كنار تمام خوبي‌هاي مسي و‌ توانايي‌هاي‌ كم‌نظيرش به‌طور ‌حتم‌ مي‌شود گفت ‌او خوش‌شانس‌ است‌ كه در عصري فوتبال بازي مي‌كرد‌ كه رقيبان زيادي نداشت. بازي كردن دوره فروغ رونالدينيهو و رونالدوي برزيلي يا مالديني و زيدان و چندين ابرستاره دو، سه نسل قبل درو كردن موفقيت را براي وي بسيار سخت‌تر از امروز مي‌كرد‌. در انتها بايد اضافه كنيم كه اين مطلب به مفهوم نفي يا نقد به فوتبال فوق ستاره آرژانتيني نيست و اين بازيكن ۳۶ ساله را تمام عيار مي‌دانيم. او همه ‌چيز را با هم دارد‌؛ هوش، تكنيك، سرعت و البته شانس بخشي از دوران حرفه‌اي وي در تاريخ ثبت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون