• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5617 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۰ آبان

به خاطر همه خنده‌ها متشكريم متيو!

مرگ ناگهاني و تراژيك «متيو پري»، بازيگر سريال «دوستان» (Friends) هاليوود و هواداران او را دلشكسته كرد. پس از آنكه گزارش شد پيكر بي‌جان پري در لس‌آنجلس پيدا شده، بسياري از همكاران سابق او و شبكه‌هاي ان‌بي‌سي و استوديوي برادران وارنر با انتشار پيام‌هايي يادش را گرامي داشتند. 
«جاستين ترودو»، نخست وزير كانادا كه همكلاسي سابق پري بود، درباره او نوشت: «درگذشت متيو پري بهت‌آور و غم‌انگيز است. هرگز بازي‌هاي‌مان در حياط مدرسه را فراموش نمي‌كنم و مي‌دانم مردم در سراسر دنيا هرگز فراموش نخواهند كرد كه آنها را شاد كردي. به خاطر همه خنده‌ها متشكريم متيو. دوستت داشتيم و دلتنگت مي‌شويم.» حالا ديگر بازيگران همراه وي در اين سريال كمدي به بازيگر نقش چندلر بينگ اداي احترام كردند.
مهر به نقل از ورايتي نوشت: ۵ بازيگر ديگر سريال «دوستان» در واكنش به از دست رفتن متيو پري يك متن مشترك منتشر كردند و نوشتند: همه ما براي از دست دادن متيو كاملا ويران شده‌ايم. ما با هم بيش از بازيگر بوديم. يك خانواده هستيم. جنيفر آنيستون، كورتني كاكس، ليزا كودرو، مت لبلانك و ديويد شويمر در اين بيانيه كه ديروز دوشنبه منتشر شد، افزودند: حرف‌هاي زيادي براي گفتن وجود دارد، اما در حال حاضر ما لحظه‌هاي‌مان را صرف غم خوردن براي اين فقدان غيرقابل جبران مي‌كنيم. به مرور زمان، هر وقت كه بتوانيم بيشتر خواهيم گفت. در حال حاضر، افكار و عشق ما با خانواده متي، دوستانش و همه كساني است كه او را در سراسر جهان دوست داشتند. پيش از اين برخي ديگر از بازيگراني كه صحنه‌هاي مشترك با پري داشتند به وي اداي احترام كرده بودند كه مگي ويلر كه در چهار فصل اول سريال حضور داشت از جمله آنها بود. پاجت بروستر هم كه در فصل ۴ حضور داشت ضمن احترام به اين بازيگر از دوستدارانش خواسته بود كتاب او را بخرند و بخوانند. وي نوشته بود: لطفا كتاب او را بخوانيد. اين ميراث او است تا به ديگران كمك كند. با درگذشت پري خاطرات هاليوودي‌ها از جمله مارتا كافمن و ديويد كرين، خالقان «دوستان» و كوين برايت، تهيه‌كننده اجرايي آن نيز منتشر شد. آنها در بيانيه‌اي گفتند: از درگذشت دوست عزيزمان متيو شوكه و عميقا متاسفيم. هنوز باوركردني نيست. تنها مي‌توانيم بگوييم از همراه بودن با او در بخشي از زندگي خود احساس خوشبختي مي‌كنيم. او استعداد درخشاني بود. اين كليشه‌اي است كه بگوييم بازيگر شخصيت خودش را مي‌سازد، اما در مورد متيو، هيچ حرف واقعي‌تري وجود ندارد. همواره شادي، نور و هوش درخشان او را در هر لحظه، نه فقط در كارش، بلكه در زندگي نيز گرامي خواهيم داشت. او هميشه بامزه‌ترين فرد جمع بود، با قلبي بخشنده و فداكار.
اداي احترام به متيو پري در آغاز هر فصل «فرندز»
همچنين اعلام شد در آغاز هر فصل سريال «فرندز» متن يادبودي افزوده مي‌شود تا ياد بازيگر درگذشته‌اش گرامي داشته شود. شبكه «مكس» به اين ترتيب از متيو پري در پلتفرم استريم خود تجليل مي‌كند. روي متن يادبود نوشته شده است: «به ياد متيو پري 2023- 1969».
انتخاب چندلر به عنوان بامزه‌ترين شخصيت «فرندز»
در همين حال شخصيت چندلر بينگ كه متيو پري ايفاگر نقشش بود به عنوان بهترين شخصيت «دوستان» انتخاب و دومين شخصيت خنده‌دار تلويزيوني تمام دوران هم شد.
اين انتخاب بر اساس راي‌هايي كه در سايت رتبه‌بندي «رنِكر» انجام شد، صورت گرفت و چندلر عنوان محبوب‌ترين  شخصيت «فرندز»  را  از آن  خود كرد.
اين انتخاب بر اساس راي ۱۶۹ هزار نفر به دست آمده و پس از او جوي تريبياني (با بازي مت لبلانك)، ريچل گرين (جنيفر آنيستون)، فيبي بافي (ليزا كودرو)، راس گلر (ديويد شويمر) و مونيكا گلر (كورتني كاكس) جاي گرفته‌اند.
يك نظرسنجي ديگر هم چندلر بينگ را دومين شخصيت بامزه تاريخ تلويزيون معرفي كرده و آن را پس از مايكل اسكات با بازي استيو كارل از «آفيس» قرار داده است. چندلر و مونيكا هم در صدر فهرست «زوج‌هاي تلويزيوني غيرمنتظره‌اي كه هيچ‌ كس پيش‌بيني نمي‌كرد» دهه ۱۹۹۰ قرار دارند. پري شنبه ۲۸ اكتبر در خانه‌اش در لس‌آنجلس درگذشت. او ۵۴ سال داشت. در دنياي «دوستان»، بينگ در «تحليل آماري و پيكربندي مجدد داده‌ها» براي يك شركت نامشخص كار مي‌كند كه طبق مقاله‌اي در سال ۲۰۱۹ در آتلانتيك، شغلي پردرآمد است كه او از آن متنفر است.
پري از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ در ۲۳۶ قسمت در ۱۰ فصل سريال «فرندز» بازي كرد. بازي او در نقش چندلر تركيبي از شيريني و طعنه بود و براي او محبوبيت زيادي خلق كرد.
«دوستان» نامزد ۶۲ جايزه امي پرايم‌تايم شد و در سال ۲۰۰۲ جايزه بهترين سريال كمدي را برد. سال ۲۰۲۱ هم بازيگران اين سريال در يك برنامه ويژه با عنوان «دوستان: اتحاد مجدد» دوباره گرد هم آمدند. جز «دوستان»، پري در سريال‌هايي مانند «استوديو ۶۰» در سال ۲۰۰۶، «همسر خوب» در سال ۲۰۱۲ و «زوج عجيب» در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و همچنين فيلم‌هايي مانند «هجوم احمق‌ها» در سال ۱۹۹۷، «همه ۹ يارد» و «دوباره ۱۷» محصول ۲۰۰۹ بازي كرد. پري روي صحنه نمايش نيز نقش‌آفريني كرد كه شامل ۲ نمايش در لندن در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۱۶ بود.
به گفته منابع رسمي در حالي كه پيكر بي‌جان پري در جكوزي خانه‌اش در لس‌آنجلس پيدا شد، هيچ مورد نادرست و مشكوكي براي استفاده از مواد مخدر وجود نداشت. هنوز دليل درگذشت وي روشن نشده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون