• ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5626 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۱ آبان

فرزاد آشوبي از برد تاريخي نوجوانان ايران در جام جهاني مي‌گويد

بردن برزيل عجيب نبود!

نبايد با اين پيروزي خودمان را گول بزنيم، اين استعدادها به تنهايي نمي‌توانند كاري كنند

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» پسران نوجوان كشورمان در اولين بازي خود در رقابت‌هاي جام جهاني موفق شدند با نتيجه 3 بر 2 از سد برزيل قهرمان دوره قبلي مسابقات بگذرند و شگفتي‌ساز شوند. اين نتيجه در حالي به دست آمد كه شاگردان حسين عبدي در نيمه نخست با نتيجه دو بر صفر عقب افتادند اما در نيمه دوم كامبك زدند و برنده شدند. صفحه رسمي جام جهاني بعد از اين نتيجه با انتشار تصويري از بازي و دقايق گل‌هاي به ثمر رسيده نوشت: جنون!

فرزاد آشوبي، سرمربي جوانان پرسپوليس در خصوص اين بازي به خبرنگار «اعتماد» گفت: در نيمه اول دنبال گل نخوردن و بسته نگه داشتن دروازه بوديم و عقب نشستن مفرط‌مان باعث شد برزيلي‌ها با آرامش و مطمئن بازي كنند و خيلي زياد ما را تحت فشار قرار بدهند. اما نيمه دوم به ويژه پس از گلي كه به ثمر رسانديم، شرايط تغيير كرد. فكر مي‌كنم ‌آن گل كليد قفل بازي براي ما بود و زمان بسيار خوبي به ثمر رسيد. هر چند با اشتباه فاحش بازيكن برزيل بود و به ما كمك كرد اميدوارانه به بازي برگرديم و در ادامه با آمدن كسري طاهري و ساير بچه‌ها شرايط براي ما خيلي بهتر شد. 
هافبك اسبق تيم ملي و پرسپوليس ادامه داد: درست كه برزيل كه سطح كيفي بالايي داشته و دارد اما در اين گروه‌هاي سني انرژي و انگيزه و اعتماد به نفس و باور مي‌تواند تفاوت بسياري ايجاد كند و به شكل غيرقابل انتظاري تيم را به جلو ببرد.
آشوبي خاطرنشان كرد: بچه‌هاي ما با اينكه دو هيچ عقب بودند، نشان دادند مي‌توانند كارهاي بزرگ انجام دهند و به شكل بهتري عمل كنند كه حتي در مقابل برزيل ‌هم به دروازه حريف فكر كرد و به آن رسيد.  از آشوبي پرسيديم اين نتيجه براي تيم ملي ما عجيب و رويايي بود كه وي پاسخ داد: اصلا عجيب و غريب نيست! چرا عجيب و غريب است؟ 
پاسخ داديم به نظر شما بردن برزيل كه قهرمان دوره قبلي بازي‌ها است و در دنياي فوتبال اسم و رسمي دارد، عجيب نيست؟ آشوبي توضيح داد: خب مهم نيست كه قهرمان جهان باشند! فوتبال يك جنگ و يك مبارزه است. مهم نيست كه شما كي هستيد مهم اين است كه چي هستيد و بچه‌هاي ما نشان دادند چه كيفيتي دارند و فقط افسوس بزرگي براي ما‌ها كه جزو بدنه فوتبال هستيم و با مشكلات اين بچه‌ها درگير و آشنا هستيم، بود كه چرا استعدادهاي ناب به اندازه‌اي كه شايسته آن هستند مورد توجه قرار نمي‌گيرند و به لحاظ سخت‌افزاري و نرم‌افزاري حمايت‌هاي لازم از آنها صورت نمي‌گيرد وگرنه آن زمان پيروزي مقابل برزيل مورد عجيبي است. به كارشناس فوتبال كشورمان گفتيم براي ما عجيب است چرا تيم‌هاي المپيك و جوانان ما خيلي راحت حذف شدند؟ آشوبي پاسخ داد: اين گروه‌هاي سني به لحاظ روحي و عاطفي خيلي حساس هستند و كاملا شرايط متغير است. درست است كه برزيل را برديم و جاي خوشحالي و تبريك دارد اما اگر به شكل منطقي بررسي كنيم ما نبايد خودمان را گول بزنيم. ممكن است از گروه‌مان بالا برويم و در نهايت بتوانيم به مراحل بالاتر اين جام برسيم. هرچند قلبی و ذهني دوست دارم اين اتفاق بيفتد اما اين را شما يك جرقه بدانيد. حتي اگر در اين تورنمت موفق عمل كنيم در نهايت اگر ساختارها درست نشود و فلسفه نداشته باشيم و ميزان توجه به گروه پايه كه آينده‌سازان كشور هستند به شكل حرفه‌اي و جدي صورت نگيرد همه موفقيت‌هاي ما يك جرقه و توفان زودگذر خواهد بود و اميدي براي موفقيت نداشته باشيد! 
از سرمربي رده‌هاي سني پرسپوليس پرسيديم تا اين ‌حد نااميدي ممكن است به بچه‌هاي تيم هم سرايت كند كه پاسخ داد: اشتباه نكنيد! من نااميدانه صحبت نكردم بلكه واقع‌بينانه صحبت كردم. اين فوتبال با اين ساختار ضعيف نبايد كه به موفقيت برسد! الان يك گروه فوق‌العاده مستعد داريم كه با تلاش بي‌نظيرشان نتيجه عالي رقم زده‌اند اما همه‌ چيز به تلاش بچه‌ها نيست و نياز به پشتوانه و ساختار‌سازي دارند. بچه‌هاي ما فوق‌العاده هستند اما بايد مجال پرورش داشته باشند.‌
آشوبي در آخر درباره شانس صعودتیم نوجوانان گفت: شانس زيادي داريم؛ بازي با انگليس كار سخت خواهد بود اما ديديد كه بچه‌هاي ما تا چه حد توانا هستند و مقابل اين تيم خيلي اميدواريم و بازي آخر هم تيمي نيست كه سد راه‌مان باشد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون