• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5628 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۳ آبان

مرتضي كرماني‌مقدم در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

بنويسيد دست‌هاي پشت پرده مانع تمديد با يحيي مي‌شوند مردم خودشان مي‌فهمند!

پرسپوليس پنجم هم بشود چيزي از ارزش‌هاي يحيي و بازيكنان كم نمي‌شود!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، چند بازي است كه پرسپوليس از شرايط آرماني خود فاصله گرفته و شكست در برابر سپاهان وضعيت اين تيم را بدتر از گذشته كرده است. مصدوميت‌هاي پي‌درپي و كمبود بازيكن جانشين يكي از دلايل مهم در عدم نتيجه‌گيري سرخ‌ها عنوان مي‌شود. كارشناسان معتقدند اين تيم در خط حمله آن برندگي هميشگي را ندارد و در خط دفاع غيبت مرتضي پورعليگنجي كه در يكي از بازي‌هاي دوستانه تيم ملي مصدوم شد كاملا به چشم مي‌آيد. هواداران پرسپوليس كه مدت‌ها مي‌شد تيم‌شان چند نتيجه بد به صورت متوالي نگرفته بود از اين وضعيت ناراحت و خشميگن هستند اما شايد يك برد در بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا وضعيت را براي قرمزهاي پايتخت بهتر كند و شاگردان گل‌محمدي به شرايط ايده‌آل قبلي خود بازگردند. مرتضي كرماني‌مقدم، يكي از پيشكسوتان پرسپوليس اعتقاد دارد اين تيم در نيم فصل با جذب چند مهره مي‌تواند وضعيت بهتري داشته باشد و نكته برجسته صحبت‌هاي او درخصوص عدم تمديد با سرمربي پرسپوليس است كه به نظر مي‌رسد مسائل پشت پرده در اين خصوص وجود دارد! در ادامه گپ و گفت خبرنگار «اعتماد» با مهاجم گلزن سال‌هاي دور پرسپوليس را مي‌خوانيد.

 

بازي پرسپوليس مقابل سپاهان را تماشا كرديد؟

متاسفانه بله!

چرا متاسفانه؟

بگويم خوشبختانه؟

يعني پرسپوليس تا اين حد بد كار كرد؟

نه اما بد بازي كردن پرسپوليس چند دليل دارد: اول اينكه دست يحيي خيلي خالي بود و روي نيمكت بازيكني نبود كه بتواند به يحيي كمك كند، اما در تيم مقابل نيمكتش را ببينيد ضمن اينكه بازي در خانه حريف برگزار مي‌شد و روي كاغذ سپاهان پيروز بود. تا قبل از دريافت گل، پرسپوليس خيلي خوب كار كرد اما روي يك غافلگيري و شوت خوب اسدي تمام برنامه‌هاي يحيي به‌هم خورد. با اين حال، فوتبال همين است و پرسپوليس چيزي را از دست نداده است و پارسال هم همين اتفاق رخ داد اما درنهايت تمام بازي‌ها را برديم و قهرمان شديم. فكر مي‌كنم اگر مصد‌ومان برسند و بتوانند به تيم كمك كنند يا در نيم فصل يحيي چند بازيكن را به تيم اضافه كند مي‌توانند موفق باشند.

فاصله ۵ امتيازي با استقلال قابل جبران است؟

بله. ۵ امتياز اختلاف زيادي نيست و يك بازي هم با همين استقلال دارند و اگر در دربي پيروز شوند اختلاف باز هم به دو امتياز مي‌رسد. چيز زيادي نيست و مطمئن باشيد اگر بخواهند مي‌رسند اما به شرط اينكه در نيم فصل تقويت شود.

پرسپوليس در سه، چهار بازي نتوانسته امتيازات خوبي بگيرد ايراد فقط از بازيكنان است؟

خب آسيب‌ديده در تيم زياد است. بيمار هم شدند و زماني كه جانشيني نداشته باشند تيم به مشكل مي‌خورد. شما الان ببينيد چند بازيكن آسيب‌ديده داريم كه تاثيرگذار هستند، اميري و ترابي آسيب ديدند بعد بيمار شدند و مثل قبل نشدند. يا مرتضي پورعلي گنجي آسيب ديده. او هم در خط دفاع جا افتاده بود و عالي كار مي‌كرد. خب همه اينها دست به دست هم داد و نيمكت ضعيف شد و آن نفراتي كه مدنظر يحيي بود، نبودند اما بازهم مي‌گويم مي‌توانند برگردند.

مهاجم ‌خارجي پرسپوليس نتوانسته انتظارات را برآورده كند. درباره او چه نظري داريد؟

وقتي با سرمربي تيم‌ هماهنگ‌ نمي‌كنند و براي خودشان بازيكن مي‌آورند همين مي‌شود. حالا دست چه كساني پشت پرده بود و آن وسط چيزي گيرشان آمده، نمي‌دانم‌. ما هر وقت مهاجم‌ خارجي آورديم‌ به اين مشكلات خورديم يعني در حد روستا بوده! همين‌هايي كه اين ‌مهاجم را آوردند‌ بايد جواب هواداران را بدهند.

پرسپوليس در بعضي نقاط مثل سمت چپ‌ خط دفاعي بالانس نيست. در اين باره چه نظري داريد؟

اين نظر شماست يا فني؟

به نظرم پـرسـپوليس دفاع چپ كلاسيك ندارد، نظر خيلي‌ها را هم مي‌شنويم يا مي‌خوانيم كه همين حرف را مي‌زنند.

به نظرم علي نعمتي در دفاع و حمله خوب است. اين‌طور نيست كه بگوييم سوتي مي‌دهد. وقتي تيم برنده شد هم علي نعمتي چپ بازي مي‌كرد پس نمي‌شود گفت يك نفر باعث باخت تيمش است و به نظر من‌ نعمتي خوب كار مي‌كند.‌

درباره كري‌خواني بعضي از بازيكنان مثل دانشگر صحبتي داريد؟

كري‌ها در فوتبال هست اما پرسپوليس اگر مي‌برد اين‌ كار را نمي‌كردند چون براي هواداران سپاهان احترام قائلند ‌و اگر سپاهاني‌ها هم براي هواداران اين كار را كردند درست نبوده و كار اشتباهي انجام دادند ‌اما چون نمي‌دانم ‌چي بوده ‌نمي‌توانم ‌نظر بدهم.

وضعيت پرسپوليس در آسيا را چطور پيش‌بيني مي‌كنيد؟

خب وضعيت خوبي در ليگ ‌خودمان ‌نداريم حالا در آسيا كه بدتر! نفراتي كه مدنظر يحيي است دراختيارش نيست. غيرت ايراني را نشان بدهيم برويم و ببريم كار بزرگي كرديم كه دور از دسترس هم نيست و هر وقت بچه‌هاي ايراني اراده كنند، مي‌توانند موفق باشند اما كار سخت است.

در فضاي مجازي هواداران از نتايج ‌تيم عصباني هستند.

به آنها مي‌گويم مثل هميشه صبور باشند. پرسپوليس پنجم هم شود چيزي از ارزش‌هايي يحيي و بازيكنان‌ كم‌ نمي‌شود! پرسپوليس پارسال سه جام گرفته و تمام هواداران خوشحال بودند و كري مي‌خواندند و لذت مي‌بردند حالا يك زماني هم اين‌طور مي‌شود و اين را هواداران مي‌دانند و به يحيي و بازيكنان احترام مي‌گذارند. مطمئنن صبر هواداران ما زياد است.

تمديد با يحيي تبديل به قوت قلبي براي بازيكنان‌ و خود او نمي‌شد تا با خيال آسوده‌تري كار را دنبال كنند؟

صددرصد بهتر بود ‌حالا نمي‌دانم شايد يحيي قبول نكرده باشد اما اگر از الان با او تمديد مي‌كردند هم براي بازيكنان و هم براي هواداران همان‌طور كه شما مي‌گوييد يك قوت قلب بود و يحيي هم راحت كارش را مي‌كرد به نظرم مي‌شد اين كار را كرد مگر اينكه دست‌هاي پشت پرده اين اجازه را ندهد!

منظورتان از دست‌هاي پشت پرده عدم تمايل مديريت براي تمديد با يحيي است؟

نه، همين را بنويسيد مردم‌ خودشان مي‌فهمند!

حرف پاياني؟

تشكر از شما و‌ آرزوي موفقيت براي پرسپوليس.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون