• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5631 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۷ آبان

فرزاد موتمن از دنياي بازيگري گفت

ممنوع‌الكاري بازيگران فقط اوضاع سينما را پيچيده مي‌كند

هميشه پيشنهاد بازي داشتم

‎اين كارگردان گفت: هميشه پيشنهاد بازي داشتم اما دعوت‌ها را رد مي‌كردم چون نظرم اين بود بازيگر نيستم.
فرزاد موتمن كارگردان سينما كه به تازگي به عنوان بازيگر در فيلم «خاطرات بندباز» حضور داشته به سينما اعتماد، گفت: از سال‌ها پيش براي بازيگري پيشنهاد داشتم، از جانب كارگردانان شناخته‌شده به بازي دعوت مي‌شدم و نقش‌هاي خوبي هم به من پيشنهاد مي‌شد اما هميشه دعوتشان را رد مي‌كردم چون نظرم اين بود كه بازيگر نيستم و بايد روي حرفه و تخصص خودم كار كنم، هميشه پرهيز دارم از اينكه در سينما چند كار همزمان انجام دهم.
اين كارگردان ادامه داد: البته يكي دوبار نقش‌هايي را براي بازي پذيرفتم، مثلا قرار بود در سريال اميد بنكدار و كيوان عليمحمدي نقش قاتل سريالي را بازي كنم، شخصيت خيلي خوبي هم بود اما از‌آنجايي كه بسيار خشن بود تلويزيون اين نقش را حذف كرد. يا فيلم ديگري به من پيشنهاد شده بود كه نمي‌خواستند براي آن پروانه ساخت دريافت كنند من هم نپذيرفتم. موتمن درباره آشنايي با حامد رجبي توضيح  داد: حامد رجبي مقطعي كوتاه از دانشجويان كلاس من بود و بعد كه وارد سينما شد فيلمنامه‌هايي نظير «پرويز» و «فصل باران‌هاي موسمي» و «درساژ» را نوشت و فيلم «پريدن از ارتفاع كم» را ساخت از اين حيث با او آشنايي داشتم، 
وقتي براي من فيلمنامه «خاطرات بندباز» را فرستاد نخواندم و گفتم من بازيگر نيستم، نمي‌خواهم بازي كنم، سميرا برادري تهيه‌كننده فيلم با من تماس گرفت و گفت: اول فيلمنامه را بخوان و بعد جواب منفي بده، وقتي فيلمنامه را خواندم به اين نتيجه رسيدم كه اين نقش احتياج به بازيگر ندارد و مرا مي‌خواهد و انتخاب من درست است، به همين دليل اعلام آمادگي كردم.
او در ادامه درباره علاقه‌اش به دنياي بازيگري بعد از حضور در فيلم «خاطرات بندباز» بيان كرد: اين را بگويم هميشه دوست داشتم اتفاق بازيگري براي من بيفتد، دوست داشتم در موقعيتي كه هميشه با بازيگران كار مي‌كنم و به دانشجويان درس مي‌دهم قرار بگيرم «خاطرات بندباز» اين موقعيت را براي من فراهم كرد.
موتمن گفت: به نظرم ما در عرصه بازيگري با بحران مواجه هستيم، ظاهرا خيلي بازيگر داريم در سال‌هاي اخير هم تعداد زيادي بازيگر جوان به سينما اضافه شدند ولي وقتي مي‌خواهيم نقش‌هاي فيلم را انتخاب كنيم كسي را نداريم، همه يكدست، همه يك شكل، انگار كه فرآورده‌هاي كارخانه‌اي هستند، متاسفانه بايد به اين نكته اذعان داشت كه ما كمتر بازيگري با پرسوناليتي ويژه داريم همه فتوكپي هم هستند، البته ما بازيگر خوب كم نداريم، اما نبايد با ممنوع‌الكاري اوضاع سينما را پيچيده كرد و اين فقط به نظرم بر بار مشكلات سينما اضافه مي‌كند.
او درباره تجربه حضور در فيلم «خاطرات بندباز» توضيح داد: «خاطرات بندباز» فيلم جمع وجوري است، فيلمي درباره دختر جواني كه وارد زندگي پدر و پسري مي‌شود و زندگي آنها را دگرگون مي‌كند، تجربه لذت‌بخشي بود. براي اولين‌بار در فيلمي بدون مسووليت مستقيم با فراغ‌بال حضور داشتم و اين حضور برايم تفريح بود. كارگرداني در ايران واقعا سخت و مشقت‌بار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون