• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5641 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ آذر

گوشه و كنار موسيقي

نشست‌هاي تخصصي فردين خلعتبري

رييس نمايشگاه صنعت موسيقي از برگزاري نشست‌هاي تخصصي فردين خلعتبري در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه خبر داده است. خانه موسيقي ايران به نقل از امور رسانه‌اي پروژه گزارش داده كه نخستين نمايشگاه صنعت موسيقي با هدف معرفي تازه‌ترين دستاوردهاي موسيقي و ارتباط بيشتر فعالان اين حوزه و با تمركز بر وجوه صنعتي و تجاري هنر موسيقي، پنجم تا هشتم دي‌ ماه در مركز نمايشگاهي برج ميلاد و در فضايي بالغ بر ۶ هزار متر مربع برگزار خواهد شد. جلال ذكايي، رييس نمايشگاه صنعت موسيقي درباره استراتژي برگزاري برخي ورك‌شاپ‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي در اين نشست، عنوان كرده: «به منظور توجه به رويكردها و وجوه فرهنگي و هنري موسيقي، كارگاه‌هاي آموزشي و نشست‌هاي تخصصي در طول زمان برگزاري نمايشگاه تدارك ديده شده تا با طرح موضوعات مختلف اثرگذار بر اين صنعت، گامي در اين خصوص ‌برداريم. در اين راستا و به ‌منظور غناي بيشتر نشست‌ها و پنل‌هاي تخصصي آقاي فردين خلعتبري به عنوان مشاور هنري نمايشگاه در كنار ما خواهد بود و نشست‌هاي تخصصي با موضوع موسيقي را مديريت خواهد كرد.» ذكايي تاكيد كرده كه «اين نمايشگاه در گروه‌هاي كالايي مختلف نظير توليدكنندگان و عرضه‌كنندگان سازهاي ايراني و كلاسيك، عرضه‌كنندگان لوازم صوتي، صدابرداري و استوديوهاي ضبط صدا، ناشران، آموزشگاه‌هاي موسيقي و ساير فعالان اين حوزه برگزار مي‌شود.»


كنسرت‌هاي همايون شجريان در كانادا

دور تازه كنسرت‌هاي بين‌المللي همايون شجريان از اواسط دي ماه سال جاري در شهرهاي مختلف كشور كانادا برگزار مي‌شود. در اين كنسرت‌ها كه با همراهي انوشيروان روحاني، آهنگساز و نوازنده باسابقه موسيقي پيش روي مخاطبان قرار خواهد گرفت، اركستر سياوش گروه نوازندگان را تشكيل مي‌دهند. شجريان چندي پيش بود كه همراه با انوشيروان روحاني تصنيف «سرنوشت» را پيش روي مخاطبان قرار داد.  همايون شجريان كه طي ماه‌هاي گذشته عمده فعاليت‌هاي خود را معطوف به برگزاري كنسرت در كشورهاي خارجي كرده 
تا به امروز در شهرهاي مختلف كشورهاي اروپايي به اجراي برنامه پرداخته است.


وحيد تاج  و  تنبورنوازان  «طرز»

به نقل از روابط عمومي كنسرت «سِحر سحر»، وحيد تاج خواننده موسيقي ايراني در تازه‌ترين اجرايش، با همراهي گروه تنبورنوازان «طرز» به سرپرستي و آهنگسازي فرشيد كاكاوند، ۱۴ آذر در سالن فرهنگسراي ارسباران روي صحنه مي‌روند. فرشيد كاكاوند سرپرست گروه «تنبورنوازان طرز» در اين باره گفته: اين گروه از سال ۱۳۸۱ شكل گرفت و تاكنون كنسرت‌هاي متعددي در شهرهاي مختلف ايران روي صحنه برده‌ايم و در جشنواره‌ها و رويدادهاي بسياري هم شركت كرده‌ايم. از سال ۱۳۹۶ همكاري ما با وحيد تاج آغاز شد كه ثمره اين همكاري انتشار آلبوم «سِحر سحر» است. كنسرت «سِحر سحر» اجراي بخشي از قطعات آلبومي به همين نام و البته چند قطعه‌ تازه‌ ديگر است. كاكاوند كه آهنگسازي قطعات كنسرتِ «سِحر سحر» را به عهده دارد، در ادامه بيان كرده: «تلاش كرده‌ام تا در آهنگسازي قطعات ردپاي موسيقي مقامي تنبور به گوش مخاطب برسد. آقاي وحيد تاج هم اين قطعات را به بهترين شكل ممكن خوانده است.» اين نوازنده تنبور درباره بخش‌هاي كنسرت پيش‌رو گفته است: «كنسرت ما در دو بخش اجرا مي‌شود كه در بخش اول سازهاي تنبور، سه‌تار، تنبك و عود روي صحنه مي‌آيند و در بخش دوم تنبورنوازان به ما اضافه مي‌شوند، ضمن اينكه در كنسرت «سِحر سحر» اشعاري از مولانا، حميد عابديها و ابوسعيد ابوالخير را اجرا مي‌كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون