• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5643 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۱ آذر

۲۸درصد از منابع بودجه امسال محقق نشد

رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: متاسفانه ۲۸درصد از منابع بودجه امسال محقق نشده است. تلاش كرديم در لايحه بودجه سال آينده، منابع درآمدي دولت را به صورت واقعي ببينيم كه در نتيجه آن، ميزان برخي درآمد‌ها را در لايحه بودجه كاهش داديم.
رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته به علت حذف ارز حمايتي، فشار اقتصادي زيادي به مردم تحميل شد. پيرو آن امسال سياست كنترل تورم و مديريت اثر‌هاي ناشي از افزايش نرخ ارز اجرا شد كه هنوز نتايج رضايت‌بخشي را به دنبال نداشته است.
به گزارش ايسنا؛ داوود منظور، رييس سازمان برنامه و بودجه در ديدار با آيت‌الله حسيني بوشهري، محدوديت منابع را بزرگ‌ترين چالش اين سازمان دانست و گفت: به علت محدوديت منابع، بايد نياز‌ها را اولويت‌بندي كنيم. اولويت اصلي دولت، ايجاد ثبات فراگير و مستمر در اقتصاد است، چون تورم بالا در چند سال گذشته براي مردم، به خصوص اقشار كم‌درآمد، آزاردهنده شده است.
او با اشاره به سياست دولت در ايجاد ثبات و آرامش در قيمت‌ها، بيان كرد: سال گذشته به علت حذف ارز حمايتي، فشار اقتصادي زيادي بر مردم تحميل شد كه پيرو آن امسال سياست كنترل تورم و مديريت اثرات ناشي از افزايش نرخ ارز اجرا شد كه البته هنوز نتايج رضايت‌بخشي را به دنبال نداشته است.
معاون رييس‌جمهوري ناترازي و كسري بودجه را يكي از عوامل موثر در ايجاد تورم در جامعه دانست و افزود: امسال تلاش كرديم هزينه‌ها را با درآمد‌ها همسان‌سازي كنيم و برخي هزينه‌ها را كاهش دهيم تا دولت مجبور به انجام اقدامات تورم‌زا نشود.
رييس سازمان برنامه و بودجه افزايش نرخ ارز را ديگر عامل ايجاد تورم در كشور ارزيابي كرد و افزود: نرخ ارز براي كالا‌هاي اساسي در سال آينده مانند امسال، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان درنظر گرفته شد.
وي كنترل ترازنامه بانك‌ها به عنوان يكي از عوامل موثر در ايجاد تورم را اقدام بعدي در راستاي مديريت ريشه‌هاي تورم در كشور دانست و اضافه كرد: بخش بزرگي از تسهيلات بانك‌ها به سمت توليد و بخش مولد اقتصاد هدايت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون