• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5652 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ آذر

ايران و جهان

ماجراي ربودن دختر 14 ساله و بازگشتش به ايران چه بود؟

رييس پليس بين‌الملل فراجا از انتقال دختر نوجوان اغفال شده با تابعيت يكي از كشورهاي همسايه به كشورش خبر داد. مجيد كريمي در اين باره گفت: «پليس بين‌الملل فراجا با همكاري پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ موفق به شناسايي محل اختفاي دختر ۱۴ ساله و عامل ربايش او و همچنين انتقال او به كشورش شدند.» رييس پليس بين‌الملل فراجا در توضيح اين خبر گفت: «متعاقب دريافت اطلاعات مربوط به فقداني يك دختر نوجوان در قالب اعلان زرد اينترپل، پليس بين‌الملل فراجا، رديابي و شناسايي فرد گمشده را در دستور كار قرار داد؛ حسب اطلاعات مندرج در اعلان، دختر بچه‌اي ۱۲ ساله ۲ سال قبل وقتي تنها ۱۲ سال داشت توسط مردي مورد اغفال و ربايش قرار مي‌گيرد و به صورت غيرقانوني وارد كشور ايران مي‌شود.» او گفت: «با همكاري صورت گرفته ميان پليس بين‌الملل فراجا و پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اين دختر رديابي و شناسايي مي‌شود كه تحقيقات پليسي صورت گرفته نشان داد كه مشاراليه توسط فرد رباينده به يكي از خانه‌هاي بالاي شهر تهران منتقل شده و به عنوان سرايدار مشغول كار بوده است.» به گفته سردار كريمي، پس از شناسايي خانه و تحويل دختر به پليس، او اظهار كرد كه عامل ربايش او را با وعده و وعيد و اغفال ربوده و از طريق مرزهاي شمال غرب كشور از بيراهه و مسير كوهستاني وارد كشورمان كرده است.  او گفت: «اين دختر پس از هماهنگي‌هاي قضايي پليسي از طريق فرودگاه امام خميني به كشورش منتقل شد.»


دختركشي در محله غياثي تهران

مرد ميانسال وقتي متوجه شد كه دخترش به خانه‌اش دستبرد زده و قصد دارد تنها زندگي كند، در اقدامي هولناك جان او را گرفت. ظهر شنبه مرد ميانسالي قدم در كلانتري غياثي گذاشت و گفت: «من دخترم را كشته‌ام، جسد خونينش در خانه خودش است.» مرد ميانسال وقتي اين جمله را به زبان آورد، افسر پليس با بازپرس جنايي تهران تماس گرفت كه با دستور او، گروهي از ماموران اداره دهم پليس آگاهي تهران راهي آدرس خانه دختر جوان شدند. تيم جنايي به محض ورود با پيكر خونين دختر خانواده مواجه شدند كه در آشپزخانه افتاده بود. او حدودا ۲۱ سال سن داشت و با ضربات چاقو به قتل رسيده بود كه به دستور بازپرس جنايي جسد او به پزشكي قانوني انتقال يافت. در ادامه ماموران به تحقيق از پدر ۵۱ ساله اين دختر پرداختند تا انگيزه او از جنايت مشخص شود. پدر وقتي مقابل افسر پليس قرار گرفت، گفت: دخترم مدتي قبل با مردي عقد كرد، اما چون اختلاف ميان آنها به وجود آمد از يكديگر جدا شدند. حدود ۸ ماه قبل بود كه جدا شدند و پس از آن دخترم ساز زندگي مجردي كوك كرد. او مي‌خواست خانه‌اي اجاره كند و تنها زندگي كند، اما من به ‌شدت مخالف بودم، چون از آبروريزي و حرف و حديث مردم مي‌ترسيدم. او ادامه داد: دخترم به تازگي با پسري در فضاي مجازي آشنا شده بود و مي‌خواست با او زندگي كند. من اما مخالف اين وصلت بودم و همه اينها موجب شده بود تا اختلاف شديد ميان من و دخترم شكل بگيرد.

 

مردي در اهواز برادر خود را كشت

رييس پليس آگاهي استان خوزستان از شناسايي و دستگيري عامل حريق عمدي و قتل در اهواز خبر داد. سيروس دريكوند گفت: «در پي وقوع يك فقره حريق عمدي واقع در خيابان امام خميني اهواز كه منجر به فوت فردي شد، موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان خوزستان قرار گرفت.»  او گفت: «كارآگاهان جنايي پليس آگاهي پس از انجام تحقيقات پليسي و بررسي‌هاي فني، هويت عامل آتش‌سوزي كه برادر مقتول بود را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضايي در عملياتي هماهنگ و غافلگيرانه او را در مخفيگاهش دستگير كردند.»رييس پليس آگاهي استان خوزستان گفت: «در تحقيقات پليس متهم به صراحت به قتل برادر خود اعتراف و انگيزه خود را اختلاف خانوادگي و مالي با برادرش عنوان كرد.» دريكوند گفت: «متهم پس از تشكيل پرونده مقدماتي، براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي داده شد.»


توفان و گردباد در تنسي امريكا قرباني گرفت

وقوع توفان‌ و گردبادهاي شديد در ايالت تنسي امريكا روز يكشبه دست‌كم شش نفر را به كام مرگ كشاند. به گزارش رويترز، توفان و گردباد همچنين خسارات گسترده‌اي برجاي گذاشته است. برق ده‌ها هزار نفر از ساكنان اين ايالت نيز قطع شده است. مقامات ايالتي اظهار كردند: «در حال حاضر مي‌توانيم تاييد كنيم كه سه نفر از جمله دو بزرگسال و يك كودك بر اثر وقوع گردباد جان باخته‌اند. علاوه بر اين، ۲۳ نفر ديگر هم در حوادث مرتبط با توفان مصدوم شده و در بيمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.» دفتر مديريت اضطراري شهر نشويل نيز اعلام كرد كه سه مورد مرگ ديگر در حومه اين شهر گزارش شده است. بر اساس داده‌هاي يك وب‌سايت رديابي قطعي برق، بيش از ۸۰ هزار نفر در تنسي عصر روز شنبه با قطعي برق مواجه شدند. توفان و گردباد همچنين خساراتي را به خانه‌ها، خطوط برق و درختان وارد كرده است. در همين حال مقامات ايالتي نيز به منظور حفظ سلامت مردم از آنها خواستند تا از جاده‌ها دوري كنند. سرويس ملي هواشناسي امريكا بعدازظهر روز شنبه هشدار اضطراري گردباد را براي چندين منطقه حومه نشويل صادر كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون