• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5655 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۷ آذر

پیش‌بینی کسری بودجه ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ کل درآمد مصوب از محل درآمد‌ها حدود ۱۰۵۴ هزار میلیارد تومان بوده که در هفت ماه نخست سال تنها ۵۵۳ هزار میلیارد تومان وصول شده و بر اساس پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس تا پایان سال نیز ۹۵۸ هزار میلیارد تومان وصول شده و میزان تراز عملیاتی بودجه منفی ۵۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.
به گزارش تسنیم، درآمد‌های مالیاتی نیز ۷۴۹ همت درج شده که در ۷ ماهه ۴۰۹ هزار میلیارد تومان وصول گردیده و تا پایان سال تقریبا کل درامد مذکور وصول خواهد شد.
از سوی دیگر در هفت ماه نخست امسال ۳۴ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های گمرکی وصول شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تنها ۵۵ همت از درآمد‌های مربوط به گمرک وصول شود. یکی ازدلایل اختلاف زیاد درآمد‌های وصول شده و میزان مصوب در بودجه عدم واردات خودرو و از اخذ حقوق ورودی خودرو می‌باشد.
بررسی عملکرد بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد طی هفت ماه نخست سال جاری حدود ۲۵ هزارمیلیارد تومان برداشت از صندق توسعه ملی توسط دولت صورت گرفته است.
مرکز پژوهش‌های مجلس نیز برآورد کرده که تا پایان سال حدود ۱۹۵ همت مجموع برداشت از صندوق توسعه ملی باشد. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی معادل ۳۱۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این سقف نسبت به مجوز قانون بودجه ۱۴۰۲ برای واگذاری دارایی‌های مالی8درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون