• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5659 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲ دي

فدراسيون نگران فوتباليست‌هاست يا متخلفين؟

بعد از اينكه ديوان عدالت اداري راي به باطل شدن مصوبه هيات وزيران درباره اعطاي حواله خودرو به بازيكنان تيم ملي فوتبال داد و اين مساله باعث ناراحتي بازيكنان شد، فدراسيون فوتبال نسبت به اين اقدام واكنش نشان داد.
فدراسيون با انتشار بيانيه‌اي نوشت: «با توجه به راي هيات محترم عمومي ديوان عدالت اداري درباره ابطال مصوبه هيات وزيران درباره مجوز واردات خودرو براي بازيكنان تيم ملي فوتبال بابت پاداش صعود به جام جهاني 2022، فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران به عنوان بالاترين مرجع تخصصي رشته ورزشي فوتبال وظيفه خود مي‌داند در راستاي صيانت از حقوق مكتسبه بازيكنان تيم ملي كه بر‌مبناي مصوبه هيات محترم دولت ايجاد شده و در زمان اعتبار مصوبه با پرداخت وجوه توسط خود بازيكنان به منظور خريد خودرو، حقوق گمركي و ساير عوارض قانوني نسبت به واردات خودرو اقدام كرده‌اند، با احترام كامل به آراي قضات شريف ديوان عدالت اداري، تمامي راهكارهاي قانوني را طي كرده و مساعي خويش را در حدود قوانين و مقررات به كار بندد تا به اميد خداوند متعال، مراتب منتهي به حصول نتايج منصفانه شود.»
در مورد  اين بيانيه بايد به چند نكته اشاره كرد: 
اول اينكه بالاخره ما نفهميديم اين پاداش حواله خودرو بابت صعود به جام جهاني بوده يا حضور؟ اگر بابت صعود بوده چرا اسامي تعدادي از كساني كه در صعود نقش داشتند حذف و برخي بازيكناني كه در جام جهاني حضور داشتند اضافه شده؟ دوم اينكه ديوان عدالت اداري براساس شكايت يك نهاد عمومي چنين رايي را صادر كرده است و در چنين شرايطي ادعاي فدراسيون كه مي‌گويد راهكارهاي قانوني را طي مي‌كند تا راي را برگرداند عجيب به نظر مي‌رسد. ديوان پيش از اين در مورد اساسنامه فدراسيون هم راي داده بود كه منجر به تصويب آن شد. مساله‌اي كه نشان مي‌دهد ديوان پرونده‌هاي مربوط به فوتبال را مي‌شناسد و در آنها ورود هم مي‌كند.  نكته سوم در مورد مساله‌اي است كه ما بارها در مورد آن صحبت كرديم: اينكه چه كساني حواله خودرو دريافت كردند. در گزارش‌هاي قبلي اشاره كرديم كه طبق اطلاعات رسيده اسامي افرادي خارج از ضابطه به ليست حواله‌بگيران اضافه شده و تخلفي بيش از هزار ميلياردي رخ داده و از نهادهاي ذي‌ربط و اجرايي مصرانه خواستيم ليست نفرات منتشر شود تا شائبه‌ها برطرف شود كه اين اتفاق رخ نداد. حال در شرايطي كه ديوان عدالت اداري مصوبه اعطاي حواله خودرو را لغو كرده تلاش فدراسيون براي حل كردن موضوع بدون اشاره به ليست اسامي اين ذهنيت را ايجاد مي‌كند كه فدراسيون بيشتر از اينكه نگران فوتباليست‌ها باشد نگران آن افرادي است كه بدون ضابطه حواله خودرو دريافت كرده بودند! 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون