• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5660 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۳ دي

سارقي كه از زنان و دختران سرقت مي‌كرد، دستگير شد

سارق حرفه‌اي عادت عجيبي داشت در خواب حرف بزند و همين باعث لو‌رفتنش شد

گروه حوادث| از چندي قبل گزارش سرقت‌هاي سريالي به پليس پايتخت اعلام شد. سارق تك‌رو با پرسه‌زدن در خيابان‌هاي پايتخت به زنان و دختران حمله كرده و پس از قاپيدن گردنبند آنها فرار مي‌كرد. اين در حالي بود كه تعدادي از مالباخته‌ها هنگام سرقت، زمين خورده و آسيب ديده بودند و حتي يكي از آنها به‌دليل ضربه‌اي كه به سرش وارد شده بود براي مدتي به كما رفته بود. گروهي از كارآگاهان پليس آگاهي تهران، تحقيقات خود را براي دستگيري سارق خشن كه به‌صورت سريالي گردنبندقاپي مي‌كرد آغاز كردند. در نخستين گام تصاوير دوربين‌هاي مداربسته مورد بازبيني قرار گرفت، اما سرنخي به دست نيامد تا اينكه مدتي قبل اتفاق عجيبي رخ داد. ماجرا از اين قرار بود كه سارق حرفه‌اي به تنهايي زندگي مي‌كرد اما چندي قبل تصميم گرفت يك همخانه داشته باشد. او در يكي از سايت‌ها، درخواست همخانه داد و مردي جوان به خانه او رفت. سارق اما عادت عجيبي داشت و در خواب صحبت مي‌كرد. همين موجب شد تا همخانه جديد يك شب تا صبح بيدار بماند و با كارآگاه‌بازي دست سارق را رو كند.

تماس با پليس

همخانه سارق مدتي پيش با پليس تماس گرفت و گفت: «من احتمال مي‌دهم به تازگي همخانه يك سارق حرفه‌اي شده‌ام. به ‌نظرم او يك خلافكار حرفه‌اي است. او شب‌ها در خواب صحبت مي‌كرد، اما من اهميتي نمي‌دادم چون اتاقم با او فرق داشت اما به‌تدريج متوجه رفتارهاي عجيب او شدم. او هر روز با يك كيف پر از طلا به خانه مي‌آمد. حتي ساعت‌هايي كه در خانه نبود، اتاقش را گشتم و ديدم گردنبند‌هاي زيادي دارد. حتي مي‌ديدم كه تلفني معامله طلا مي‌كند تا اينكه يك شب تصميم گرفتم بيدار بمانم و به حرف‌هايش در خواب گوش كنم. نظرم حسابي جلب شد. او درباره سرقت گردنبند و فروش آن به مالخران صحبت مي‌كرد. به همين دليل احتمال مي‌دهم كه او يك سارق سابقه‌دار است.»

دستگيري

پس از اين تماس، ماموران وارد عمل شدند و در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه صاحب خانه سارقي سابقه‌دار بوده است كه پيش از اين 16مرتبه به جرم سرقت و زورگيري به زندان رفته بود. به اين ترتيب ماموران راهي خانه مجرم سابقه‌دار شدند و او را دستگير كردند. در بازرسي از خانه سارق، تعداد زيادي گردنبند زنانه به دست آمد كه نشان از سرقتي‌بودن مي‌داد. علاوه بر اين موتوسيكلتي در پاركينگ خانه او كشف شد كه نشان مي‌داد او با همان موتور دست به سرقت‌هاي سريالي و خشن مي‌زند. بدين ترتيب سارق دستگير شد. متهم در بازجويي‌ها گفت: «6‌ماه قبل از زندان آزاد شده‌ام و تا دل‌تان بخواهد سابقه سرقت و زورگيري دارم. از نوجواني زندان را تجربه كرده‌ام و چند سالي مي‌شود كه فقط گردنبندقاپي مي‌كنم.» او در ادامه گفت: «به ‌نظرم گردنبندقاپي دردسرش كمتر است. در يك فرصت مناسب به طعمه‌ام نزديك شده و گردنبندش را ظرف 3ثانيه سرقت مي‌كنم و بعد متواري مي‌شوم. من دونده خوبي هستم به همين دليل بعد از سرقت، ‌با سرعت برق و باد فرار مي‌كنم. البته آنطور كه شنيدم در بعضي از سرقت‌ها، زنان تعادل‌شان را از دست داده و زمين مي‌خوردند. برخي مصدوم و برخي ديگر هم به‌دليل مشكلات قلبي در بيمارستان بستري شده‌اند، خب خوش‌شانس بودم كه طعمه‌هايم زنده ماندند اما هرگز فكرش را هم نمي‌كردم كه همخانه‌ام مرا لو بدهد. اين متهم با قرار قانوني بازداشت شده و تحقيقات تكميلي از او ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون