• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5665 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۹ دي

بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مگر ما به آنهايي كه از كشتي ‌و تكواندو به شوراي شهر رفتند، حرفي زديم؟

كم‌كم منتظر شروع بازي‌هاي جام ملت‌ها مي‌شويم . مهم‌ترين رويداد فوتبالي در قاره كهن كه اميدواريم پس از چند دهه تيم‌ ملي كشورمان بتواند طلسم‌شكني كند و به فينال اين بازي‌ها برسد. اتفاقي كه با در نظر گرفتن شرايط فعلي تيم ملي و ساير مدعيان سخت به نظر مي‌رسد. با بهزاد داداش‌زاده، بازيكن اسبق پرسپوليس و استقلال و تيم ملي در اين خصوص گفت و گو كرديم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

ارزيابي شما از وضعيت تيم ملي؟

فوتبال از چرخه فوتبالي درآمده است. با اين افتضاحاتي كه مديران به بار آوردند و اين اساسنامه و زد و بندها كه براي نتيجه گرفتن هر كاري مي‌كنند. اين سرايت مي‌كند به تيم ملي، چون اختلافات به بازيكنان مي‌رسد و كنترل كردن آنها براي مربي تيم ملي سخت مي‌شود. يعني يك آدم ناكاربلد كاري مي‌كند كه دودش به چشم همه مي‌رود. تا كي بايد اين افراد ناكاربلد و بي‌سواد در فوتبال باشند؟

به لحاظ فني چطور؟

از اين تيم ملي بهتر كه نداريم. قبلا خودم مربي ساحلي بودم. اشتباه كردم جوانگرايي كردم و تيم نتيجه گرفت من را عوض كردند! قلعه‌نويي هم‌ قبلا يك‌بار اين ‌كار را كرد، اما الان تيم ما تيم ‌خوبي است و فقط نياز به حمايت و آرامش دارد كه با اين وضعيت آرامشي نمي‌بينيم!

اين آرامش گاهي بايد از بدنه تيم باشد. مثلا مصاحبه خداداد عزيزي نشان مي‌دهد جو دروني تيم ملي هم آن آرامش لازم را ندارد.‌

اين را بايد قلعه‌نويي پاسخ دهد، چون خداداد حرفش را گفته. آن موقع قلعه‌نويي او را آورد و‌ بعد بدون هماهنگي رفت خب من هم جاي قلعه‌نويي بودم ديگر به او زنگ‌ نمي‌زدم! موقع جدايي هم بايد با سرمربي هماهنگ مي‌كرد. حالا ما هر چي بگوييم‌ گمانه‌زني است و قلعه‌نويي بهتر مي‌تواند نظر دهد.‌

حاشيه‌ ديگر هم بحث حواله‌ خودرو است.

من هم با بچه‌ها موافقم و‌ رشته‌هاي ديگر نبايد خودشان را با فوتبال مقايسه كنند. ساير رشته‌ها هم رفيق‌هاي ما هستند، اما نبايد اين مقايسه باشد. در‌ گوگل سرچ كنيد در همه جا از تكواندو تا كشتي و وزنه‌برداري رفتند شوراي شهر. برخي‌ها هم اختلاس كردند. ما فوتبالي‌ها حرفي زديم؟‌ حالا آن زمان تصميم گرفتند، پاداش بدهند و ‌بايد اين پاداش را بدهند! عزت‌اللهي هم‌ گفت كلي پول گمركي دادند .

در همين فوتبال هم تبعيض وجود دارد. چرا بايد يك بازيكن زن با اسنپ رفت و آمد كند و در نهايت جانش را از دست دهد، اما در فوتبال مردان اين همه‌ هزينه‌ مي‌شود؟

خب برمي‌گردد به مسوول فدراسيوني كه ‌هر كه هر چه بگويد، پاسخ مي‌دهد: «بله، چشم قربان و ‌همه ‌جا خدمتگزار است» بايد ‌هم اين‌طور باشد.‌در رشته‌ها هر كسي به ‌فكر ‌خودش است. حالا يك رييسي در گذشته به ‌فكر بازيكنان بوده و كار خوب را بايد‌ حمايت كرد. ناديده گرفته شدن هر رشته‌اي به بي‌كفايتي مسوولش برمي‌گردد. ما هم ‌از ‌خداي‌مان است ورزشكاران ‌خوب حواله‌ خودرو بگيرند، اما ‌همه فكر‌ جيب ‌خودشان بودند. مگر مسوول نبودند رفتند شوراي شهر از حق ورزشكاران دفاع كنند؟ اما رفتند جيب ‌خودشان را پر كردند!‌ قبلا اينها را ما گنده كرديم و‌ حالا ‌شما هم ‌اسمي نبر.

فكر مي‌كنيد تيم ‌ملي در جام‌ ملت‌ها چه نتيجه‌اي مي‌گيرد؟

در فدراسيون بي‌در و پيكر كه ‌در آن جعل اسناد مي‌شود حالا شايد اطمينان‌ كردند به بعضي‌ها و اين‌طور جوابش را گرفتند.اين باعث مي‌شود دودش‌ به چشم‌ تيم ‌ملي برود. كارمان خيلي سخت است. خواسته يا ناخواسته بين سه تيمي كه اين‌ مساله سقف قرارداد پيش آمده اختلاف به وجود‌ مي‌آيد و‌ قلعه‌نويي هم ‌در اين‌ مقطع نمي‌تواند آنها را اخراج كند! ما از درون ‌چه باشگاهي ‌چه ‌ملي ‌خودزني مي‌كنيم. اگر حواشي را جمع‌ نكنيم‌ حتي ممكن است به چهارتاي نهايي هم‌ نرسيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون