• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5665 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۹ دي

پاسخ آقای هنرپیشه به منتقدان

رضا كيانيان:من فيلم‌ها را سانسور مي‌كنم يا شما و همفكران‌تان؟

دستاورد شما چند فيلم كمدي بي‌ريشه است كه متاسفانه به آنها افتخار مي‌كنيد

آقاي سهرابي! به شما نصيحت مي‌كنم قبل از اينكه مطلبي بنويسيد يا بگوييد، با يك حقوقدان مشورت كنيد، چون اين مطالبي كه از شما نقل شده متضمن جرم «نشر اكاذيب» است كه مي‌شود بابت آن از شما شكايت كرد. 
٭  شما به من خرده گرفته‌ايد كه فيلم‌ها و سريال‌هايي بازي كرده‌ام با بودجه دولتي! آيا اين جرم است؟ شما از كجا حقوق مي‌گيريد؟ غير از دولت؟ ولي بدانيد كه سال‌هاست با تلويزيون همكاري نمي‌كنم، چون مثل شما فكر مي‌كنند. 
٭به من خرده گرفته‌ايد در سريال‌هايي بازي كرده‌ام با بودجه مشكوك! مشكوك بودن بودجه را من بايد بررسي كنم يا شما و دستگاه‌هاي مسوول؟ مگر اجازه ساخت و پخش سريالي كه با بودجه مشكوك ساخته شده را من مي‌دهم يا امثال شما و دستگاه‌هاي دولتي ازجمله وزارت متبوع‌تان؟ 
٭به من خرده گرفته‌ايد كارگاه‌هاي آموزشي مي‌گذارم با درآمد‌هاي نجومي؟ اول اينكه آموزش وظيفه من است، اما اين شماييد كه بايد ثابت كنيد دستمزد نجومي گرفته‌ام. لطفا برايم بنويسيد كجا و از چه كسي تا بروم دستمزد نجومي‌ام را بگيرم. 
سوال من از شما اين است كه معيار نجومي از نظر شما چقدر است؟ شما چقدر حساب و رياضي در حد دبستان بلد هستيد؟ من براي شما مي‌نويسم پول‌هاي نجومي جاي ديگر، به شكل‌هاي ديگر به جيب‌هاي ديگر مي‌رود. براي روشن شدن شما اشاره مي‌كنم به تمام اختلاس‌هايي كه رو شدند.
مثلا چاي دبش! سكه‌هاي بانك مركزي! و... آيا شما و مسوولان‌تان و دوستان هم‌انديش‌تان تا به حال عكس‌العملي در برابر اين دزدي‌هاي آشكار از جيب ملت داشته‌ايد؟ آيا اينها نجومي‌اند؟ يا دستمزد من؟ من دستمزدِ كارم را مي‌گيرم. دستمزد سال‌ها دانش و تجربه‌ام را مي‌گيرم. آيا اختلاس‌كنندگان هم دستمزدشان را برمي‌دارند؟ 
لطفا يك نمونه اعتراض‌تان به اين دزدي‌ها را برايم بنويسيد. 
٭شما سينما را مظلوم خوانديد و مرا متهم به جلوگيري از پيشرفتش كرديد! آيا من فيلم‌ها را سانسور مي‌كنم يا شما و همفكران‌تان؟ فيلمنامه‌ها را من سانسور مي‌كنم يا شما؟ جلوي اكران فيلم‌ها را من مي‌گيرم يا شما؟ دستاورد‌هاي سينمايي دولت مورد علاقه چيست؟ دستاورد شما چند فيلم كمدي بي‌ريشه است كه متاسفانه به آنها افتخار مي‌كنيد. شما چند سال است با سينما سر و كار پيدا كرده‌ايد؟ آيا بزرگان سينماي ايران را مي‌شناسيد؟ در دوران مسووليت شما و همفكران‌تان چند نفر از اين بزرگان اجازه يافتند فيلم بسازند؟ 
شما و دستگاه مربوطه‌تان، طلاب جوان را مي‌فرستيد نمايش‌هاي ما را قبل از اجرا ببينند و اجازه اجرا صادر كنند! اين طلاب جوان با چه سوادي از نمايش، ما را داوري مي‌كنند؟ من اعلام مي‌كنم مجتهد تئاتر هستم. آيا در كار حوزه‌هاي علميه دخالت و داوري مي‌كنم؟ 
من از آقاي ابوالقاسم طالبي شكايت كردم به خاطر نشر اكاذيب، كه همين روز‌ها بايد به دادگاه بيايند و در برابر قضات ما پاسخگو باشند و قضاوت شوند، ولي حوصله شكايت از شما را ندارم.
راستي شما در دوران زنده بودن آقاي طهماسب براي او چه كرديد و كدام بزرگداشت را براي ايشان برگزار كرديد؟ كه حالا با انتقاد كوچكي از ايشان چنين برآشفته شديد؟ اگر دقت كرده بوديد، من دو استوري گذاشتم به نقل از ديگران. يكي در بزرگداشت ايشان و در انتقاد از ايشان. شما چرا يكي را مي‌بينيد و ديگري را نديده مي‌گيريد؟ اين نشان‌دهنده چيست؟ 
فكر مي‌كنم تا همين‌جا براي شما كافي است. نصيحت من يادتان نرود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون