• ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5667 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ دي

بررسي نقاط قابل ترميم پرسپوليس با رضا جباري در «اعتماد»:

پرسپوليس يك گلر ذخيره و يك مهاجم شش دانگ مي‌خواهد

در مورد لوكاديا با توجه به قوانين، بهترين تصميم براي تيم گرفته شود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، پرسپوليسي‌ها در آخرين بازي نيم‌فصل خودشان به مصاف مس رفسنجان مي‌روند و پس از آن مديران اين باشگاه براي جذب بازيكنان مدنظر گل محمدي وارد بازار نقل و انتقالات خواهند شد. قرمزها در اول فصل با توجه به محدوديت در سقف قرارداد در برخي از خطوط به خوبي تقويت نشدند و حالا با توجه به وتو شدن قانون ابتداي فصل فرصت تجديد قوا دارند. با رضا جباري يكي از پيشكسوتان پرسپوليس در اين خصوص گپ و گفتي ترتيب داديم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

‌براي شروع يك موضوع خارج از بحث است. مرگ مليكا محمدي، خبر ناراحت‌كننده بود كه جامعه ورزش را تحت‌تاثير قرار داد. اگر در اين باره صحبتي داريد بگوييد.

در اينجور مواقع و مرگ‌هاي اينچنيني اولين چيزي كه ذهن من را مشغول مي‌كند كمبود امكانات و ساختار لازم است كه بايد در اختيار ورزشكاران ما باشد ولي نيست. فوت مليكا محمدي همينجوري هم آدم را ناراحت مي‌كند چون يك جوان فوتباليست بوده اما وقتي آدم فكر مي‌كند كه اگر امكانات در دسترس اين جوان‌ها بود اين اتفاق چطور مي‌افتد يا اين اتفاق را پشت سر مي‌گذاشت بيشتر ناراحت مي‌شود. اينها همه به زندگي ما ربط دارد. حتي بيشتر از فوت مليكا اين مسائل من را ناراحت مي‌كند و حداقل يك فكري براي آينده‌مان كنيم تا ديگر شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم كه به خاطر كمبود امكانات، جاني گرفته نشود. اميدوارم خداوند به جامعه ورزش و خانواده او صبر بدهد.‌

‌روحش شاد و يادش گرامي. برسيم به سوژه امروز كه وضعيت پرسپوليس در بازار نقل و انتقالات است.

اگر خط به خط پيش برويم در خط دروازه اين تيم فقط بيرانوند را به عنوان يك گلر شش دانگ دارد. بايد به اين فكر كرد كه مصدوميت جزيي از فوتبال است وگرنه چه كسي فكرش را مي‌كرد وحيد اميري پس از اين همه مدت اينچنين مصدوم شود يا پورعلي‌گنجي و سلماني رباط بدهند. خدا نكند براي عليرضا مصدوميتي پيش بيايد اما آسيب‌ديدگي جزو لاينفك فوتبال است. در نظر بگيريد يك مصدوميت از ناحيه كشاله ران هم باشد دو، سه هفته او را از بازي دور مي‌كند. نمي‌خواهم بگويم جوان‌هاي جانشين گلرهاي بدي هستند اما در فضاي پرسپوليس بايد آبديده شوند و بعد بازي كنند. پرسپوليس مثل تيم‌هاي ديگر نيست كه از جوان ۱۷، ۱۸ ساله استفاده كند و ممكن است آينده آن جوان نابود شود‌. پرسپوليس نياز مبرمي به يك گلر به عنوان رقيب بيرانوند دارد.

‌در خط دفاع چطور؟

از نظر من بچه‌ها در خط دفاعي خوب كار مي‌كنند. به عنوان مثال اينكه جايگزين گولسياني چه كسي باشد به نظر يحيي برمي‌گردد كه از جوان استفاده كند يا نفر تاپ. اگر تاپ باشد كه بايد بازي كند اما به نظر من با وجود اين بازيكنان نيازي به مدافع جديد نيست.

‌يكي از نقاط ضعف پرسپوليس در سمت چپ خط دفاعي اين تيم است. جايي كه علي نعمتي بازي مي‌كند و انتقادات زيادي به او شد.

در فوتبال روز دنيا مخصوصا تيم‌هايي كه دنبال قهرماني هستند دفاع‌هاي چپ و راست كناري نقش مهمي دارند و در فاز تهاجمي و ‌تدافعي بايد توانا باشند. علي نعمتي يك دفاع وسط است و وقتي در سمت چپ استفاده مي‌شود خب با اين فضا آشنا نيست. به نظر من او فداكاري كرده و يك‌سري از بازي‌ها هم عالي كار كرد اما در اين مقطع و با توجه به تعطيلي پيش رو كمك مي‌كند به شرايط خوب خودش برگردد‌. قدر اين بازيكنان را بايد دانست و با دو، سه اشتباه نبايد روي نام او قلم كشيد! احمدي را هم بازيكن خوبي ديدم و اگر وحيد هم برسد فكر مي‌كنم مي‌توانيم با اين نفرات كار را پيش ببريم. بهتر است تمركز را برد سمت جلو كه بيشتر لازم است.

‌فكر مي‌كنم منظورتان خط حمله باشد چون به نظر نمي‌رسد در خط هافبك پرسپوليس خواهان جذب بازيكن باشد.

بله؛ در خط حمله واقعا نياز به مهاجم تاپ لول به چشم مي‌آيد. اگر سرلك و عمري سرباز مي‌شدند قطعا در هافبك هم بازيكن نياز بود. پرسپوليس الان مهاجم درجه يك مي‌خواهد بازيكني با تجربه مثل لوكاديا. حالا چه بازيكني مدنظر كادرفني است را نمي‌دانم اما اگر مي‌شد دوتا مهاجم مي‌گرفتيم كه عالي بود البته شنيدم دنبال آزادي هستند كه مهاجم خوبي است اما اگر او را جذب كردند هم بايد يك مهاجم خوب خارجي هم در كنارش بگيرند.

‌صحبت از جذب لوكاديا بود اما به نظر مي‌رسد حضور او منتفي شده.

در گذشته خيلي اتفاقات افتاده كه ما شاهد آن بوديم اما امروز شرايط طور ديگري است. امروز بايد به نياز تيم خودمان فكر كنيم در چارچوب قوانين و بقيه حرف و حديث‌ها شايعه‌پراكني است. اگر به نفع باشگاه است نبايد به حرف و حديث‌ها توجه كرد. به عنوان مدير يا سرمربي تيم بايد بهترين كار را انجام داد و بدون توجه به حرف و حديث به فكر تقويت تيم بود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون