• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5668 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۲ دي

رييسي در نشست مشترك هيات دولت با استانداران:

دولت نه نامزد در انتخابات خواهد داشت و نه از نامزدي حمايت مي‌كند

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه مجموعه دولت در انتخابات پيش‌رو نامزد يا ليست انتخاباتي نخواهد داشت و از هيچ نامزد و ليستي نيز حمايت نخواهد كرد، تصريح كرد: در اين انتخابات صرفا براي خود نقش مجري و برگزاركننده قائليم و تلاش خواهيم كرد با كمك ناظران و هيات‌هاي اجرايي و با استفاده از تجارب گذشته، انتخاباتي بي‌نقص برگزار كنيم.
سيد ابراهيم رييسي صبح ديروز دوشنبه در جلسه مشترك هيات دولت با استانداران، يكي از مهم‌ترين كارهاي پيش‌روي دولت و مديران استاني را زمينه‌سازي براي برگزاري انتخاباتي مشاركتي، رقابتي، ايمن و سالم دانست و گفت: همه مديران دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه استانداران، فرمانداران و بخشداران وظيفه دارند زمينه برگزاري رقابت انتخاباتي را به گونه‌اي فراهم كنند كه هيچ گروه سياسي، حزب، جريان و عموم مردم در معرفي يا انتخاب نامزدهاي موردنظر خود احساس محدوديت نداشته باشند.
رييس‌جمهور هدف مشترك و نهايي مجموعه اقدامات دولت و همچنين احزاب و گروه‌هاي سياسي در زمينه انتخابات را افزايش اميد در جامعه و ايجاد شور و رغبت براي مشاركت در انتخابات دانست و افزود: قطعا مجموعه دولت به عنوان مجري انتخابات راي مردم را حق‌الناس مي‌داند و نسبت به حفظ حقوق مردم و امانتداري از راي آنها توجه ويژه و جدي دارد. رييسي با بيان اينكه ايده‌آل دولت در انتخابات پيش‌رو، شكل‌گيري مجلسي قوي است، اظهار داشت: مجلس قوي‌ در كنار دولتي قوي ايراني قوي را شكل خواهند داد. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه مجموعه دولت و دستگاه‌هاي اجرايي در انتخابات پيش‌رو هيچ نامزد يا ليست انتخاباتي نخواهد داشت و از هيچ نامزد و ليستي نيز حمايت نخواهد كرد، تصريح كرد: دولت در اين انتخابات صرفا براي خود نقش مجري و برگزاركننده قائل است و تلاش خواهد كرد با كمك ناظران و هيات‌هاي اجرايي و با استفاده از تجربه و پيشينه برگزاري انتخابات در دوره‌هاي متعدد، انتخاباتي بي‌نقص برگزار كند.
رييسي در بخش ديگري از سخنان خود توجه ويژه نسبت به معيشت مردم و مسائل اقتصادي كشور از سوي همه مديران دستگاه‌هاي اجرايي را مورد تاكيد قرار داد و ضمن استقبال از اعلام آمادگي برخي استانداران براي نقش‌آفريني در تامين كالاهاي اساسي و مشاركت در تنظيم بازار، از وزارتخانه‌هاي اقتصادي خواست در كمترين زمان ممكن نسبت به برگزاري جلسه با اين استانداران و استفاده از ظرفيت‌ها و پيشنهادات آنها اقدام شود.
رييس‌جمهور در ادامه با تاكيد بر پرهيز از برگزاري جلسات تكراري، زمانبر و بي‌اثر به ويژه در ساعات اداري مديران استاني كه مانع از حضور آنها در محل كارشان مي‌شود، ضمن توصيه اكيد مديريت زمان به استانداران، وزير كشور و رييس سازمان اداري و استخدامي را نيز مكلف كرد، اطلاعات اين‌گونه جلسات را جمع‌آوري، بررسي و نسبت به كاهش يا حذف آنها اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون