• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5668 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۲ دي

حرف‌هايم تقطيع شد

اميدواريم قبل از آنكه رهبري را از دست بدهيم خودمان از دنيا برويم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه سخنانم درباره بيت و آقا تقطيع شد، گفت: نزديك انتخابات خبرگان چنين موضوعي را مطرح كرده‌اند؛ اگر از اين اقدام قصد و غرضي داشته‌اند خداوند همه ما را ببخشد و اگر هم از روي بي‌توجهي اين كار را انجام داده‌اند بايد قصور را جبران كنند.
محمدرضا باهنر درباره موضع‌گيري خود درباره صحبت‌هايش در ارتباط با بيت رهبري و رهبر معظم انقلاب گفت: اين مصاحبه مربوط به سه، چهار ماه قبل است. گفت‌وگويي انجام دادم با نشريه‌اي تحت عنوان گفت‌وگوي اجتماعي كه در آنجا به صورت مفصل صحبت و در آن نشريه درج و دو، سه ماه قبل هم منتشر شده بود.
وي افزود: برخي سايت‌ها اين مصاحبه را تقطيع و جمله‌اي را بزرگ و پررنگ كرده بودند كه طبيعي است اين جمله بدون توضيحات قبلي و بعدي، قدري مساله‌دار است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام روايت دقيق از موضع‌گيري اخير خود مطرح كرد و گفت: اصل صحبت به اين شكل بود كه من خيلي وقت قبل، خدمت يكي از مقامات بزرگ رسيده بودم و با وي صحبت كردم. صحبت اين‌گونه آغاز شد؛ خداوند سايه مقام معظم رهبري را بر سر ما مستدام بدارد و خودشان بتوانند انقلاب را تحويل آقا امام زمان (عج‌الله) بدهند و عمر پربركت‌شان طولاني‌تر و پربركت‌تر باشد.
مساله بعد كه بيان شد اين بود، حضرت امام (ره) در سال‌هاي آخر عمر خود سه، چهار تصميم مهم را گرفتند كه تقريبا اگر هر كدام از اين تصميمات را نمي‌گرفتند شايد آينده نظام جمهوري اسلامي مساله‌دار مي‌شد و بنده آن موارد را شمردم. به عنوان مثال ايشان قائم‌مقام خود را عزل كردند يا اينكه قانون اساسي به اين شكل اصلاح شد كه نياز نيست رهبري مرجعيت علي‌الاطلاق داشته باشد و در حد اينكه اهل استنباط باشد، كفايت مي‌كند.
باهنر با بيان اينكه مساله پذيرش قطعنامه بسيار مهم بود و حضرت امام كه بسيار بر دفاع مقدس تاكيد داشتند، اما بالاخره به موقعيتي رسيدند كه صراحتا فرمودند من جام زهر را مي‌نوشم و قطعنامه را مي‌پذيرم، خاطرنشان كرد: همان‌طور كه گفتم اگر امام (ره) هر كدام از اين اقدامات را انجام نداده بودند، بعد از رحلت ايشان مشخص نبود چه اتفاقي براي نظام جمهوري اسلامي ايران بيفتد و هر كدام از اين موارد را كه تصور مي‌كرديم از جمله آنكه اگر قائم‌مقام عزل يا اگر قانون اساسي اصلاح نمي‌شد و اگر قطعنامه پذيرفته نمي‌شد، اين موارد مصيبت بزرگي براي نظام بود.
وي اضافه كرد: بنده عرض كردم ما اكنون با يكسري مشكلات روبه‌رو هستيم و حضرت آقا براي اين موضوعات بعد از خودشان چه فكري كرده‌اند. خدا آن روز را براي ما نياورد و اميدواريم ما آن روز را درك نكنيم و قبل از آنكه ايشان را از دست بدهيم خودمان از دنيا برويم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه حضرت آقا هم به‌شدت آينده‌نگر هستند، تاكيد كرد: من يك‌بار اين سخن را گفته‌ام و الان هم تكرار مي‌كنم كه من واقعا در مملكت با چراغ گشته‌ام، اما احدي را غير از شخص مقام معظم رهبري نديده‌ام كه در فكر ۲۰ و ۵۰ سال آينده انقلاب و نظام باشند. آقا در بيانيه گام دوم فرمودند كه ۴۰ سال ابتداي انقلاب اين كار‌ها را انجام داده‌ايم و خوب است كه ۴۰ سال دوم نيز مسيري را مشخص كنيم كه فاصله ميان واقعيت‌ها و ايده‌ال‌هاي‌مان كم شود، چراكه اكنون در جا‌هايي بين واقعيت‌هاي جامعه و ايده‌آل‌ها فاصله افتاده است.
باهنر با بيان اينكه من سوال كردم كه آقا بايد براي بعد از خودشان رهنمود‌ها و راهنمايي‌هايي ارايه كنند و پيش‌بيني‌هايي انجام دهند، تصريح كرد: اصل موضوع اين بود، اما متاسفانه رسانه‌ها آمدند و فقط يك جمله را تيتر كردند كه آيا آقا براي بعد از خودشان فكري كرده‌اند يا خير! نزديك انتخابات خبرگان چنين موضوعي را مطرح كرده‌اند؛ اگر از اين اقدام قصد و غرضي داشته‌اند خداوند همه ما را ببخشد و اگر هم از روي بي‌توجهي اين كار را انجام داده‌اند بايد قصور را جبران كنند.
موضع‌گيري اخير «محمدرضا باهنر» درباره بيت و رهبر انقلاب بازتاب گسترده‌اي در فضاي مجازي داشت.
در اين مطلب به نقل از او آمده بود:«به آقاي حجازي گفتم ان‌شاءلله خدا سايه حضرت آقا را بر سر ما مستدام بدارد، اما آقا و بيت براي بعد از آقا چه فكري كردند؟» همين بخش از سخنان او سوژه كانال‌هاي خبري شده بود!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون