• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5668 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۲ دي

درخواست‌ها براي خريد سرخابي‌ها ارسال شده بود!

تاييد خبر اعتمادآنلاين در مورد فروش سهام استقلال و پرسپوليس توسط سازمان خصوصي‌سازي

درحالي كه اعتمادآنلاين چند روز پيش فاش كرده بود چند درخواست براي خريد سرخابي‌ها ارايه شده است روز گذشته سازمان خصوصي‌سازي اين مساله را تاييد كرد.
قرار بود فردا 12 دي 51درصد از سهام سرخابي‌هاي پايتخت به فروش برسد با اين حال چند روز پيش سازمان فرابورس اعلام كرد اين دو باشگاه خريداري ندارند و بنابراين عرضه سهام دو باشگاه به تعويق مي‌افتد. 
به گزارش اعتمادآنلاين، همان روز اعتمادآنلاين در خبري اختصاصي اعلام كرد دست‌كم دو هلدينگ براي خريد دو باشگاه نامه زده‌اند و اينكه فرابورس مي‌گويد دو باشگاه متقاضي نداشته‌اند، صحت ندارد. مطلبي كه در روزنامه اعتماد هم به چاپ رسيد. 
حال امروز سازمان خصوصي‌سازي با تاييد خبر اعتمادآنلاين مشكل را در زمانبندي ارسال تقاضاها عنوان كرد و گفت اين دو باشگاه خريدار دارند ولي درخواست‌شان را دير فرستاده اند. 
در بيانيه سازمان خصوصي‌سازي آمده است: در پي انتشار اخباري درخصوص عرضه سهام دو شركت «فرهنگي ورزشي استقلال ايران» و «فرهنگي ورزشي پرسپوليس» مبني بر لغو عرضه به دليل عدم وجود متقاضي، سازمان خصوصي‌سازي جهت تنوير افكار عمومي و روشن شدن ابعاد موضوع توضيحات زير را به اطلاع عموم مردم، رسانه‌ها و  علاقه‌مندان  مي‌رساند.
سازمان خصوصي‌سازي با هماهنگي وزارت ورزش و جوانان جديدترين اقدامات خود درخصوص واگذاري سهام اين دو باشگاه و براساس مصوبه واگذاري نسبت به عرضه ۵۱درصد سهام از اين دو شركت اقدام کرد. براساس اطلاعيه عرضه سهام كه توسط شركت فرابورس ايران منتشر شده بود تاريخ عرضه 12/10/1402  تعيين شد. مطابق مقررات فرابورس متقاضيان بايد اولا درخواست خريد سهام را به شركت فرابورس تحويل مي‌دادند و ثانيا مطابق ضوبط مقرر در «دستورالعمل اجرايي روش انتخاب مشتريان راهبردي (استراتژيك) و احراز و پايش اهليت مديريتي در واگذاري‌ها» درخواست بررسي صلاحيت تخصصي و مستندات مربوط به آن را نيز به اداره كل حراست سازمان خصوصي‌سازي ارائه مي‌كردند. مهلت ارسال هر دو درخواست روز يكشنبه مورخ 03/10/1402 تعيين شده بود.
حسب اطلاع واصله اگرچه درخواست خريد به شركت فرابورس ارسال شده بود اما درخواست خريد واصل شده به سازمان خصوصي‌سازي بعد از مهلت مقرر در آگهي عرضه صورت گرفته لذا پذيرش آن برخلاف ضوابط بود و باتوجه به حساسيت اين سازمان در اجراي دقيق مقررات و تشريفات عرضه عملا امكان پذيرش هيچ درخواستي بعد از اتمام مهلت وجود نداشت.
مطابق مندرجات دستورالعمل بررسي صلاحيت و مفاد آگهي عرضه، صرفا اشخاصي اجازه حضور در روز عرضه مورخ دوازدهم دي را داشتند كه بعد از تاييد صلاحيت توسط كارگروه از سازمان خصوصي‌سازي به فرابورس معرفي مي‌شدند لذا با توجه به عدم پذيرش درخواست‌ها كارگروه تشكيل نشده و هيچ شخص قابل معرفي نيز به فرابورس وجود نداشت. در نتيجه عرضه مورخ 12/10/1402 منتفي بود.
با توجه به اتفاقات فوق و اراده جدي اين سازمان در واگذاري سهام دو باشگاه ضمن هماهنگي صورت گرفته با شركت فرابورس ايران درخصوص نحوه انجام عرضه مجدد سهام گزارش موضوع در اولين جلسه هيات واگذاري (مورخ 04/10/1402) مطرح شد و اين هيات با عرضه مجدد سهام شركت‌هاي مذكور با همان قيمت و شرايط  قبلي  موافقت  کرد.
در اين راستا آگهي عرضه در روزنامه‌‌هاي كيهان و وطن امروز مورخ 06/10/1402 به چاپ رسيد. متعاقب آن اطلاعيه عرضه نيز توسط شركت فرابورس ايران منتشر شد كه طي آن روز سه‌شنبه مورخ 26/10/1402 به عنوان تاريخ عرضه تعيين گرديد و مهلت ارسال درخواست خريد و درخواست بررسي صلاحيت روز يكشنبه مورخ 17/10/1402 تعيين شده  است. 
سازمان خصوصي‌سازي اميدوار است باتوجه به شرايط درنظر گرفته شده براي واگذاري اين دو شركت و انواع مشوق‌‌ها و تخفيفات تعيين شده در آگهي، عرضه سهام با استقبال فعالان اقتصادي مواجه شده و واگذاري آن محقق شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون