• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5669 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۳ دي

گزارش اختصاصي «اعتماد» از اتفاقات باشگاه پرسپوليس

يحيي بعد از بازي با الدحيل مي‌خواست استعفا بدهد

به گل‌محمدي گفته شد اگر بروي ديگر در اين فوتبال جايي نخواهي داشت

علي ولي‌اللهي

هفته پاياني نيم‌فصل ليگ تحت تاثير استعفاي ناگهاني يحيي قرار گرفت. گل‌محمدي بعد از بازي تيمش مقابل مس رفسنجان و تساوي يك بر يك در برابر اين تيم پايين جدولي در كنفرانس خبري از سمت خود كناره‌گيري كرد. همين حالا كه اين متن نوشته مي‌شود هنوز مشخص نشده سرمربي پرسپوليس مي‌ماند يا خير. خيلي‌ها استعفاي گل‌محمدي را نمايش مي‌دانند و برخي ديگر معتقدند راه پرسپوليس و يحيي از هم جدا شده است. 

در كنار خبر استعفاي يحيي سابقه قهر و استعفاهاي او در چهار سالي كه روي نيمكت سرخ‌ها نشسته هم دوباره مطرح شده است. اتفاقا منتقدين سرمربي پرسپوليس مي‌گويند يكي از عوامل افت‌هاي مقطعي تيم همين رفتار سرمربي بوده و معتقدند اين‌بار هم با يك استعفاي مصلحتي ديگر براي گرفتن امتياز يا آپشن مواجهيم!
با اين حال احتمالا هيچ كس نمي‌داند كه جدي‌ترين استعفاي يحيي گل‌محمدي نه آن قهرهاي دفعات پيش زماني رخ داد كه كسي فكرش را نمي‌كرد و البته هرگز هم رسانه‌اي نشد. خبرنگار روزنامه اعتماد در اين زمينه به اطلاعاتي دست پيدا كرده كه نشان مي‌دهد گل‌محمدي شبي كه توسط هواداران مورد حمله قرار گرفت تصميم  به  استعفا گرفته  بود. 
يك منبع آگاه به خبرنگار اعتماد اطلاع داد شبي كه پرسپوليس در بازي مقابل الدحيل شكست خورد و از ليگ قهرمانان آسيا كنار رفت يحيي گل‌محمدي به جد تصميم به استعفا گرفته بود. اين فرد آگاه گفت گل‌محمدي بعد از ماه‌ها تحت فشار بودن بابت اتفاقات ريز و درشت اطراف تيم و بعد از آنكه نتوانست به خواسته‌هايش در نقل‌وانتقالات دست پيدا كند و پس از اينكه در يك ماموريت مهم، رساندن تيم به دور حذفي اي‌سي‌ال ناكام ماند، تصميم گرفت از سمت خود كنار برود. آن‌طور كه اخبار رسيده مي‌گويد يحيي گل‌محمدي همان شب بعد از بازي با يكي از بزرگان فوتبال ايران تماس گرفت و به او اطلاع داد به‌ شدت تحت فشار است و ديگر توان  ادامه  ندارد. 
گويا آن فرد هم به يحيي گل‌محمدي توصيه مي‌كند به خاطر يك باخت ميدان را خالي نكند و به او گوشزد مي‌كند كه در صورت كناره‌گيري ديگر هيچ جايي در فوتبال ايران پيدا نخواهد كرد. هم به خاطر قانوني كه مي‌گويد هر مربي طي يك فصل ليگ برتر تنها مي‌تواند هدايت يك تيم را برعهده بگيرد و هم به خاطر آنهايي كه بابت اقدامات يحيي در سال گذشته دل خوشي از او ندارند. 
اشاره اين چهره سرشناس فوتبال حتما به اين موضوع بوده كه برخي چهره‌ها طي ساليان گذشته بدون هيچ‌گونه نامه يا حكمي از فوتبال ايران كنار رفتند و مشخص نشد، دليلش چيست. كريم باقري يكي از نمونه‌هاست يا علي دايي كه يك روز از فوتبال ايران رفت و هرگز به آن برنگشت. حتي خود يحيي كه بعد از كسب سه‌گانه در فصل قبل قراردادش تمديد نشد هم مي‌تواند شاهد مثال اين موضوع  باشد. 
منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفته بعد از صحبت‌هاي مطرح شده يحيي متقاعد شده كه به كارش در پرسپوليس ادامه بدهد، اما مشخص بوده كه او ديگر توان ماندن زير فشار به وجود آمده از طرف هواداران و برخي رسانه‌هاي مشخص و ديگران را ندارد. 
گويا اين فشارها خودش را بعد از بازي پرسپوليس با مس رفسنجان نشان داد و سرمربي سرخ‌ها در يك اقدام ناگهاني اعلام كرد ديگر روي نيمكت سرخ‌ها نخواهد  نشست. 
از سمت ديگر طبق اخباري كه به خبرنگار اعتماد رسيده طي 24 ساعت گذشته دو، سه نفر از پيشكسوتان باسابقه و صاحب نفوذ پرسپوليس با رضا درويش تماس گرفته‌اند و به او هشدار داده‌اند كه در صورت كنار گذاشتن يحيي در اين فصل به موفقيتي نخواهند رسيد و تيم از هم خواهد پاشيد. فعلا هم طبق اخباري كه رسانه‌اي شده باشگاه قصد دارد با استعفاي سرمربي تيم مخالفت كند تا دست‌كم تا انتهاي فصل روي نيمكت سرخ‌ها بماند. هر چند هنوز در مورد تمديد  قرارداد  او به جمع‌بندي  نرسيده  است.
همان‌طور كه ابتداي نوشته اشاره شد يكي از نقدهايي كه به گل‌محمدي وارد شده استعفاها و قهر و آشتي‌هاي چندباره او در سال‌هاي گذشته بوده است كه باعث شده اين‌بار كسي او را جدي نگيرد. اما با توجه به اظهارات مطرح شده به نظر مي‌رسد گل‌محمدي از نظر رواني دچار استهلاك شده و ديگر نمي‌تواند با وضعيت فعلي به كارش ادامه بدهد. اينكه در روزهاي آينده چه اتفاقي رخ خواهد داد مشخص نيست، زيرا هيچ كس براي اين اتفاق آمادگي نداشته  است. 
از باشگاه پرسپوليس خبر رسيده كه آنها واقعا از تصميم سرمربي پرسپوليس شوكه شده‌اند و جمله‌اي كه بيرانوند در ابتداي ورود به اردوي تيم ملي مطرح كرده كاملا درست است. يعني بازيكنان واقعا در رختكن متوجه شدند سرمربي تيم استعفا كرده  است. 
فعلا ليگ به مدت 40 روز بابت حضور ايران در جام ملت‌هاي آسيا تعطيل است و اين مي‌تواند فرصت خوبي براي تصميم‌گيري عاقلانه پيرامون اين موضوع باشد. هم يحيي بعد از چند روز استراحت توانايي تسلط روي اوضاع و درك موقعيت را پيدا مي‌كند و هم مديران پرسپوليس مي‌توانند با دقت بيشتري در مورد آينده باشگاه  برنامه  بريزند.
نكته بسيار مهم براي هواداران پرسپوليس فارغ از اينكه يحيي بماند يا برود، اين است كه تيم‌شان ضرر نكند. بنابراين نياز است كه مساله سرمربي تيم هر چه سريع‌تر تعيين تكليف شود تا باشگاه بتواند بر اساس خواسته‌هاي سرمربي وارد پنجره زمستاني نقل ‌و انتقالات شود. 
طبق گفته برخي منابع داخل باشگاه گل‌محمدي طي روزهاي قبل حتي ليست خريد زمستاني‌اش را هم تحويل مديران باشگاه داده بود تا اقدام شود. جدا از اينكه همين نشان مي‌دهد تصميم يحيي تا چه حد ناگهاني و بابت فشار بوده، بايد ديد رضا درويش به عنوان مديرعامل پرسپوليس نسبت به خريد گزينه‌هاي يحيي اقدام خواهد كرد يا شرايط به گونه ديگري رقم خواهد خورد. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون