• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5669 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۳ دي

تحليل بهتاش فريبا از شرايط تيم ملي در آستانه جام ملت‌ها در گفت‌وگو با «اعتماد»:

همه انرژي بگذاريم تا كار خوشگل از آب دربيايد!

از استقلال جاي حرداني در تيم ملي خالي است

گروه ورزش

به گزارش «اعتماد» بيست و دوم همين ماه رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در كشور قطر برگزار مي‌شود و تيم ملي فوتبال كشورمان به عنوان يكي از تيم‌هاي شركت‌كننده به مصاف رقيبانش خواهد رفت. روز گذشته اردوي نهايي تيم ملي براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا با حضور ليست نهايي مدنظر سرمربي تيم ملي هم آغاز شد. شاگردان امير قلعه‌نوعي براي قهرماني در اين مسابقات كار آساني ندارند با اين حال جامعه فوتبال اميدوار است تا شايد پس از سال‌ها طلسم قهرمان نشدن در اين بازي‌ها شكسته شود و يوزها با جام قهرماني به كشور بازگردند. بهتاش فريبا، پيشكسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» درباره شرايط تيم ملي صحبت كرد كه در ادامه چكيده‌اي از آن را مي‌خوانيد.

 

تا چند روز ديگر تيم ملي در رقابت‌هاي جام ملت‌ها به مصاف رقيبانش مي‌رود. توصيف شما از شرايط تيم ملي؟

قبل از هر چيزي بگويم هميشه دوست داشتم اگر تيم ملي مملكت ما افتخاري كسب مي‌كند سرمربي‌اش يك ايراني باشد. هميشه هم افتخار كردم به حشمت خان مهاجراني كه چندين دوره قهرمان شدند و عزتش براي ايراني‌هاست. خوشبختانه الان هم آقاي قلعه‌نوعي سرمربي تيم ملي است و فكر مي‌كنم همه ما بايد انرژي مثبت خودمان را پشت سر تيم ملي بگذاريم تا اينكه تيم ملي بتواند نتايج خوبي بگيرد.

براي كسب نتيجه خوب اميدوار باشيم؟

كار سخت است؛ به دليل حضور تيم‌هايي مثل ژاپن و كره و استراليا و عربستان. بازي‌هاي اين تيم‌ها را در جام جهاني ديديم. اينها بازي‌هاي تداركاتي مقابل تيم‌هاي بزرگ ‌پشت سر گذاشته‌اند. الان عربستاني‌ها بازيكنان بزرگي را به كشورشان برده‌اند و جوانان عربستاني انگيزه زيادي دارند. ما هم در دوره مقدماتي دو تا بازي آسان داريم ولي در بازي امارات كارمان سخت است اما فكر مي‌كنم از گروه‌مان راحت عبور مي‌كنيم و بعد مهم است كه در دور حذفي به كدام تيم مي‌خوريم. احساس مي‌كنم اگر جزو ۴ تيم بالاي جدول باشيم كار بزرگي كرده‌ايم و اگر جزو ۴ تيم باشیم، قطعا فيناليست مي‌شويم و اميدوارم در فينال هم موفق شويم. چون تيم ما تيم‌ خوبي است. هم لژيونرهايمان بازي‌هاي خوبی ‌انجام مي‌دهند و هم داخلي هاي‌مان سرحال هستند .

درباره ليست تيم ملي و نفرات انتخاب شده چه نظري داريد؟ از استقلال هم دو نفر به تيم ملي دعوت شد.

حرداني از استقلال هم مي‌توانست اضافه شود اما در هر صورت اين‌ حق هر سرمربي است كه تيمش را انتخاب كند. يكي، دو بازيكن هستند كه روي مسائل جانبي دعوت نشدند مثل نوراللهي و خيلي خوشحالم از اينكه قايدي دعوت شده چون اگر شرايط براي ما در يك بازي‌ گره بخورد بازيكني كه در فضاي كوچك گره‌گشا باشد خيلي مي‌تواند كمك كند و قايدي هم از اين قائده مستثني نيست و مي‌تواند به ما كمك كند. در هر صورت در همه جاي دنيا وقتي ليست تيم ‌ملي اعلام مي‌شود‌ تعدادي موافق دارد و تعدادي هم‌ مخالف هستند. اما قطعا كادر فني تيم ملي اشراف به همه بازيكنان دارند.

ميانگين سني تيم‌ملي بالا نيست؟

بله، اما اگر خاطره تان باشد در سال ۲۰۰۷ كه قلعه‌نوعي مربي تيم‌ ملي بود در آن زمان يك تيم ب درست كرده بود براي پشتوانه‌سازي. الان هم بايد اين اتفاق بيفتد. ان‌شاءالله با شرايط خوب از جام‌ ملت‌ها خوب عبور كنيم و قطعا بعد از جام‌ ملت‌ها تيم ملي ما بايد پوست‌اندازي كند و جوان‌ترها بيايند. البته‌ كه جوان‌هاي ما باتجربه هستند مثل حسين‌نژاد كه در سپاهان است اما مدل باتجربه‌ها بازي مي‌كند‌ خوشبختانه جوان‌هاي ما در باشگاه‌هاي ما خوب بازي مي‌كنند كه اين براي تيم‌ ملي نويدبخش است.

بعد از جنجال در خصوص حواله خودرو قبول داريد‌ حداقل در افكار عمومي از فضاي يكدلي و اتحاد فوتبالي‌ها كم‌ شد؟

اين مسائل حاشيه‌اي به اشكال مختلف هميشه هست اما شما به‌ عنوان رسانه و ما به عنوان پيشكسوت و همه مردم به خاطر فوتبال مملكت و به خاطر شخصيت فوتبالي بايد مراقب باشيم. خب ما سال‌ها تيم‌ اول آسيا بوديم اما الان اين‌ جايگاه را از دست داده‌ايم و بايد سعي كنيم مجدد اين اتفاق بيفتد. به خاطر ‌فوتبال مملكت‌مان ‌همه بايد انرژي مثبت را پشت اين‌ كار بگذارند.‌ رسانه و پيشكسوت و هوادار كه صاحبان اصلي اين فوتبال هستند. ‌همه بايد اين انرژي را بگذارند تا ان‌شاءالله كار خوشگل و خوب از آب در بياید!

صحبت پاياني شما؟

آرزو مي‌كنم با اين لژيونرهايي كه داريم و اشرافي كه كادر فني نسبت به فوتبال ما دارند شرايط را جوري پيش ببريم كه شخصيت از دست رفته فوتبال ما برگردد. چون سال‌هاست كه نتيجه نگرفته‌ايم‌. شما ببينيد ديگر قهرماني باشگاهي در آسيا را بايد در خواب ديد! با آن همه هزينه‌هایی كه رقيبان ما مي‌كنند. اگر شود كار بسيار سختي است البته ما هميشه غيرت و همبستگي بچه‌ها را داريم و براي همين مي‌گويم به انرژي‌ مثبت همه ما نياز است تا ان‌شاءالله بتوانيم در جام ملت‌ها موفق شويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون