• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5674 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۹ دي

معاون امنيتي استاندار:

عامل انتحاري به حلقه امنيتي خورد و خود را منفجر كرد

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كرمان با تشريح اقدامات دولت در ايجاد زيرساخت‌هاي ايمني و امنيتي برگزاري مراسم سالگرد، درباره اين انفجار‌ها توضيحات تكميلي ارايه داد و گفت: عامل انتحاري اول، چون به حلقه امنيتي خورده بود و نتوانست عبور كند، آنجا در مسير گلزار و با فاصله زياد از مزار حاج قاسم خود را منفجر كرد. رحمان جلالي ديروز در نشست خبري افزود: امسال براي اولين‌بار در كنار دوربين‌هاي هوشمند و همه تدابير زيرساختي، از سگ مواد منفجره‌ياب هم استفاده شد، نيرو‌هاي چهره زن هم در اطراف مسير‌ها حضور داشتند.
وي بيان كرد: فنس‌كشي اطراف گلزار كه هنگام اجرا، عده‌اي معترض بودند، به ‌طور كامل انجام شد و تروريست‌ها، چون نمي‌توانستند وارد محدوده گلزار شوند و به سر مزار و انبوه جمعيت برسند، به‌ اجبار وقتي با حلقه امنيتي مواجه شدند، خودشان را منفجر كردند.
جلالي گفت: اگر تروريست‌ها مي‌توانستند از داخل جنگل خود را به گلزار شهدا برسانند، به ‌طور قطع به داخل انبوه جمعيت داخل گلزار مراجعه مي‌كردند.
وي ضمن تشريح تدابير امنيتي انجام شده توسط دولت و ديگر اركان حاكميت گفت: پايش تصويري محدوده گلزار شهدا كامل شده و نقطه كور دوربيني در آنجا نداريم. جلالي با بيان اينكه محدوده رينگ امنيتي از گلزار و نقاط مشرف به آن تا بزرگراه كه پل گنبدجبليه است تعريف مي‌شود، گفت: هر اتفاقي داخل رينگ اگر رخ دهد، مسوولان امنيتي بايد توضيح و پاسخ مي‌دادند؛ اما عملياتي كور انجام شده است. در انفجار دوم در فيلم‌ها مشخص است، تروريست مي‌آيد و به حلقه امنيتي مي‌خورد، صبر مي‌كند، زيرا نمي‌تواند از سد امنيتي عبور كند لذا وقتي اتوبوس مي‌آيد و جمعيتي را پياده مي‌كند، خود را منفجر مي‌كند. اين‌طور نبوده كه يك بمب داخل رينگ امنيتي جاساز كنند يا تله انفجاري بكارند، عمليات انتحاري بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون