• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5675 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۰ دي

۴ سال افتخار و موفقيت با يك ‌ويترين‌ پر از‌ جام

پايان امپراتوري يحيي در پرسپوليس

پس از جدايي برانكو ايوانكوويچ و بعد از مدت كوتاهي حضور گابريل كالدرون در پرسپوليس سكان هدايت اين تيم به يحيي گل‌محمدي رسيد. 
يحيي قبل‌تر در مقطعي هدايت پرسپوليس را برعهده داشت و دستاوردش حضور در فينال جام‌حذفي بود و پس از آن با عملكرد‌ خوبي كه در ساير باشگاه‌هاي كشور داشت هواداران پرسپوليس را اميدوار كرد تا اين‌بار حضور باشكوهي در تيم‌شان داشته باشد و خودش هم با كوهي از انگيزه آمد و انصافا در همان نيم‌فصل كه مقتدرانه پرسپوليس را به قهرماني رساند، نشان داد كه در كارش استاد است.
پس از جدايي برانكو كمتر كسي تصور مي‌كرد يك مربي بتواند افتخارات اين مربي را تكرار كند، اما يحيي توانست.
 او پرسپوليس را سه بار قهرمان ليگ ايران كرد و دو سوپر جام و يك جام حذفي براي اين تيم به دست آورد و حتي سرخ‌ها باز هم حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا را تجربه كردند. 
تا سرانجام كارنامه يحيي در مربيگري پرسپوليس در دومين مقطع به ۱۵۷ بازي برسد! او در اين ۱۵۷ بازي ۹۷ برد به دست آورد با ۴۱ مساوي و تنها ۱۹ باخت. او با كسب آمار 8/61درصد پيروزي ميانگين امتيازي فوق‌العاده 11/2 را به ثبت رساند. ميانگين امتيازي كه شايد خوشبين‌ترين هوادار پرسپوليس هم فكرش را نمي‌كرد كه تيمش با يك مربي ايراني به آن برسد اما يحيي ثابت كرد در مربيگري سطحي بالاتر از ايران و حتي آسيا دارد.
 اگرچه در يكي، دو سال اول خيلي‌ها پايه موفقيت‌هاي او را مرتبط به تيم برانكو مي‌دانستند اما هرچه گذشت و با جدايي بازيكنان تاثيرگذار ترمز تيم يحيي كشيده نشد! اوج كار آنها برد در دو دربي پياپي در انتهاي فصل قبل بود كه دو جام را براي سرخ‌ها به ارمغان آورد.  اتفاقي كه شايد حالا حالاها در فوتبال ما تكرار نشود اما هرچه‌ بود يحيي و پرسپوليس به پايان رسيدند.
۴ سالي كه گل‌محمدي در پرسپوليس بود كمتر ديديم هواداران اين تيم نگراني بابت بازي‌هاي‌شان داشته باشند اما در اين فصل شرايط بر وفق مراد نشد تا مرد پرافتخار با نيمكت تيمش خداحافظي كند. 
يحيي نشان داده مي‌تواند خارج از مرزهاي اين جغرافيا هم مربيگري كند، چراكه هم جسارت و هم دانش آن را دارد. حال بايد ديد سرنوشت يكي از بااستعدادترين و پرافتخارترين مربي فوتبال ايران و همچنين پرسپوليس بدون او چه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون